بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
با موافقت شرکت های سیمانی مطرح گردید:

عرضه محصولات شرکت های سیمانی در بورس کالا

شرکت های سیمانی در قیمت گذاری محصولات خود به رقابت کامل رسیده اند و روزانه حدود 20 هزار تن از محصولات شرکت های سیمانی به صورت تولید مازاد بوده و به کشورهای خارجی صادر می گردد.
کد خبر : ۱۲۹۵۲۹
نویسنده :
محمدآموخته
با ارایه بسته حمایتی دولت به منظور خروج غیر تورمی از رکود و همچنین با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته از سوی دولت به نظر می رسد از این پس دولت کالاهای انحصاری و اساسی را قیمت گذاری نخواهد کرد و شرکت های سیمانی می بایست از طریق صنف سیمان و یا بورس کالا نسبت به قیمت گذاری محصولات شرکت های خود اقدام نمایند.

براساس این گزارش، شرکت های سیمانی در قیمت گذاری محصولات خود به رقابت کامل رسیده اند و روزانه حدود 20 هزار تن از محصولات شرکت های سیمانی به صورت تولید مازاد بوده و به کشورهای خارجی صادر می گردد.

در همین راستا، کارشناس ارشد صنعت سیمان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: در گذشته شرکت های سیمانی مراحل پذیرش محصولات خود در بورس کالا را سپری کرده اند و برهمین اساس دیگر نیازی به پذیرش مجدد و ایجاد وقفه زمانی نخواهد بود.

بُد گفت: شرایط کنونی مبنی بر عدم قیمت گذاری دولت در کالاهای انحصاری و اساسی به گونه ای می باشد که منجر به استقبال تمامی شرکت های سیمانی به منظور عرضه محصولات شرکت خود در بورس کالا گردیده است.

وی به تأثیر بسته دولت در خروج غیر تورمی از رکود اشاره کرد و گفت: بسته ارایه شده از سوی دولت بیشترین تأثیر مستقیم در پایان رکود صنعت ساختمان شامل خواهد شد و شرکت های سیمانی می توانند با توجه به عرضه محصولات در بورس کالا شرایطی را فراهم آورند که علاوه بر افزایش تقاضا منجر به ثبات در قیمت سیمان نیز گردند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
همش مزخرف و دروغه
یه بازی جدید برای کلاه برداری مجدد تو سهام سیمانیها