بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
کد خبر : ۱۲۹۹۳۶
معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: در وضعیت فعلی دولت برای حمایت از دانشگاه‌ها از امکانات مالی زیادی برخوردار نیست ودانشگاه‌ها نباید انتظار دریافت بودجه از دولت داشته باشند.

به گزارش تسنیم سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان صبح امروز در نشست امضای موافقت‌نامه اعطای جایزه تجاری‌سازی فناوری با دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، گفت: هم اینک 13 ستاد راهبری در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ایجاد شده که این ستادها از سوی اساتید و فعالان دانشگاهی راهبری می‌شوند. از این‌رو، برنامه‌ای برای گسترده کردن و بزرگ کردن این معاونت نداریم، چرا که اعتقاد داریم ستادها و نیز دانشگاه‌ها برای استفاده از توانمندی و خدماتی که قابل ارائه به آنهاست باید خود را به معاونت علمی و فناوری نزدیک و با آن تعامل بیشتری پیدا کنند.

او با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی، دولت برای حمایت از دانشگاه‌ها از امکانات مالی زیادی برخوردار نیست، گفت: دانشگاه‌ها نباید انتظار دریافت بودجه از دولت برای انجام امور خود داشته باشند. از این‌رو، ضرورت دارد بخشی از نیازهای مالی خود را با تولید محصولات دانش‌بنیان و فروش آن تامین کنند که در این راستا ما آماده همکاری و حمایت از آنها هستیم.

دبیر هیئت‌امنای صندوق نوآوری و شکوفایی، حرکت دانشگاه‌ها به سمت فناوری و جهت‌گیری آنها برای تولید محصولات دانش‌بنیان را گریزناپذیر خواند و گفت: در راستای سرعت بخشیدن به این رویکرد، معاونت علمی و فناری ریاست‌جمهوری نسبت به امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌ها اقدام کرده که امید می‌رود با اجرایی شدن آن زمینه برای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در این بخش در مجموعه‌های علمی و دانشگاهی کشور سرعت یابد.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۹
برای دانشگاهیان بودجه نیست، اما برای فوتبالیستها!! میلیاردی هست؟؟
اصغر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۸
د اخه بی پ و م نگید
همین الان من دانشجوی دانشگاه صنعتی ارومیه ام پارسال گفتن بوجه نیست خوابگاه شد 500 ترمی غذا هروعده شد 1000 که خیلی گرون شد اخرش گفتن بودجع نمیده تجهیزات نخریدند اما بعد معلوم شد بودجه رسیده