بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر : ۱۳۰۰۱۱
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در حال حاضر 9 هزار و 852 مگاوات انرژی تجدیدپذیر تولید می‌کند.
خبرگزاری فارس: ایران بیش از 9 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر تولید می‌کند

به گزارش قزوین، علی مروی ظهر امروز در مراسم افتتاح نیروگاه بادی کهک که با حضور حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد، اظهار کرد: ایران در حال حاضر 9 هزار و 852 مگاوات انرژی تجدیدپذیر تولید می‌کند که 31.5 درصد از آن مربوط به بخش خصوصی است.

وی افزود: همچنین موافقتنامه تولید 4 هزار و 500 مگاوات از این نوع انرژی‌ها به امضا رسیده و امید است به انجام برسد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در زمینه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور وجود دارد که در استان‌های خراسان رضوی، قزوین، آذربایجان شرقی و چند استان دیگر برجسته است.

مروی در خصوص استفاده از انرژی خورشیدی در کشور نیز بیان کرد: کشور ما سالانه 300 روز آفتابی دارد و در دو سوم مساحت آن آفتاب می‌تابد که باید از آن به نحو مطلوب بهره‌برداری شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عربستان نیز برنامه‌ریزی کرده است که در 20 سال آینده 100 میلیارد دلار در زمینه انرژی‌های خورشیدی سرمایه‌گذاری و 30 درصد انرژی مورد نیاز خود را به این وسیله تأمین کند.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت تمام بخش‌های دولتی از بخش خصوصی برای رفع مشکلات پیش روی فعالیت آن، عنوان کرد: در شرایط اقتصادی فعلی، راه خروج از مشکلات تکیه بر سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومیت، تولید و به ویژه جدایی از اقتصاد نفتی است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس و کمیسیون انرژی حامی و پشتیبان بخش خصوصی، تولید و وزارت نیرو است و در همین راستا مصوبات خوبی به منظور گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر در نظر گرفته شده که بر مبنای آن وزارت نیرو موظف به خرید انرژی‌های تجدیدپذیر از بخش خصوصی به قیمت 463 تومان به ازای هر کیلو وات انرژی است.

مروی اضافه کرد: کمیسیون انرژی مجلس از هیچ اقدامی برای رفع مشکل کم‌آبی در استان قزوین کوتاهی نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در این برنامه جمعی از مسئولان کشوری و استانی از جمله هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی، مرتضی روزبه استاندار و معاونان وی نیز حضور داشتند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۳
برخلاف تصور برخي عربستان به هيچ وجه كشور عقب مانده اي نيست