بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶
کد خبر : ۱۳۰۴۰۰
شورای امنیت جمعه شب با توافق آرا به اعمال تحریم‌ها علیه حامیان مالی و پشتیبانان گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه رای داد.

به گزارش (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق،‌ شورای امنیت در جلسه‌ای ویژه برای قرار دادن گروه‌ داعش در عراق و سوریه در چارچوب بند هفتم منشور سازمان ملل برگزار کرد و به پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده توسط انگلیس مبنی بر تحریم‌ها علیه حامیان مالی و تسلیحاتی گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه رای داد.

تلاش داعش برای تحت کنترل درآوردن سوریه و عراق باعث نگرانی جامعه بین الملل شده است و چندین کشور از جمله آمریکا نگرانی خود را در قبال تلاش داعش برای تحت کنترل درآوردن این دو کشور اعلام کردند.

براساس این تصمیم شورای امنیت از سربازگیری نیروهای خارجی از سوی داعش ممانعت به عمل می‌آید.

همچنین اسامی شش تن نیز در فهرست تحریم‌های بین‌المللی علیه القاعده قرار گرفته است که از جمله آن‌ها ابومحمد عدنانی، سخنگوی دولت اسلامی است که به گفته کارشناسان سازمان ملل وی یکی از سرکرده‌های بسیار بانفوذ این گروه است.

در این فهرست همچنین نام سعید عریف گنجانده شده است که وی یکی از افسران سابق در ارتش الجزایر بوده است که از اقامت اجباری در فرانسه از سال 2013 گریخت و به جبهه النصره در سوریه ملحق شد.

در این فهرست همچنین نام عبدالمحسن عبدالله ابراهیم الشارخ یک تبعه عربستانی قرار دارد که سرکردگی جبهه النصره در لاذقیه سوریه را برعهده دارد.

براساس این پیش‌نویس، سربازگیری نیروهای خارجی محکوم است و کسانی که سفر نیروهای خارجی را برای مشارکت در جنگ تسهیل بخشیده یا از آن حمایت مالی به عمل می‌آورند در فهرست سیاه قرار می‌گیرند. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر