بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
کد خبر : ۱۳۰۵۱۱
گروه بورس - حمید محمدی: شاخص کل بورس تهران طی معاملات روز شنبه با افت 312 واحدی از 74363 واحدی به رقم 74051 واحدی تنزل پیدا کرد. طی معاملات روز شنبه اغلب سهامداران با درصد مالکیت بیش از یک درصد، به خرید سهام پرداختند.
شرکت‌های سرمایه‌گذاری گنجینه شایستگان، شهریار مهستان، سرمایه‌گذاری یمین و سرمایه‌گذاری سیمای توسعه کار در مجموع بیش از 10.5 میلیون سهم از بانک انصار را
جمع‌آوری کردند که شرکت شهریار مهستان با خرید بیش از 9 میلیون و 920 هزار سهم نقش پر رنگی ایفا کرد.
سرمایه‌گذاری سمند(سهامی خاص) 200هزار سهم از نماد «خودرو» را خریداری کرد.
شرکت سرمایه‌گذاری البرز در حالی بیش از یک میلیون و 431 هزار سهم از «اعتلا» را در درصدهای مثبت عرضه کرد که دو شخص حقیقی 500هزار سهم از این نماد را جمع‌آوری کردند. صندوق بازنشستگی بیمه مرکزی ایران یک میلیون سهم از «وبیمه» را در قیمت‌های حداکثری به سبد سهام خود افزود. بیمه مرکزی ایران سومین روز پیاپی است که سهم در نماد «وبیمه» را جمع‌آوری می‌کند.
شرکت گروه مالی ملت نیز در ادامه حمایت خود از سهام بانک ملت بیش از 6 میلیون و 100 هزار سهم از این نماد را در درصدهای منفی خریداری کرد.
شرکت صنعتی مینو در حالی به عرضه 250 هزار سهمی «غمینو» پرداخت که تا پایان معاملات صف خرید در این نماد پا‌بر‌جا بود.
شرکت تکادو و شخصی حقیقی در قیمت‌های حداکثری بیش از 50 هزار سهم از صنایع جوشکاب یزد را به سبد سهام خود اضافه کردند.
شرکت تامین اندیش پارس(سهامی خاص) که در روزهای اخیر در نماد «پردیس» در نقش خریدار ظاهر شده است، طی معاملات روز شنبه به خرید 500 هزار سهمی در نماد «پردیس» پرداخت. تامین اندیشه پارس مالک بیش از 5/3درصدی سرمایه‌گذاری پردیس است.
شرکت مدیریت سرمایه آرین تدبیر(سهامی خاص) در ادامه خریدهای خود در نماد «پاکشو» 487 هزار سهم دیگر از این نماد را از تملک عرضه‌کنندگان خارج و به سبد سهام خود افزود. این در حالی است که «پاکشو» طی معاملات روز شنبه در درصدهای منفی معامله می‌شد.
موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه و از کار افتادگی، به عرضه‌های خود در نماد «وسکاب» ادامه داد و این بار بیش از 650 هزار سهم را در این نماد با درصدهای منفی فروخت.
شرکت سرمایه‌گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در قیمت‌های متعادل روز شنبه، در نماد «حخزر» به خرید بیش از 181 هزار سهمی اقدام کرد. شرکت سرمایه‌گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر نیز خریدهایی در این نماد داشته است.
شرکت آینده سازان صنعت سیمان(سهامی خاص) نیز که سهامدار 5/3درصدی سیمان خاش است بیش از 724 هزار سهم از «سخاش» را طی معاملات روز شنبه در قیمت‌های حداقلی جمع‌آوری کرد.
در پایان این گزارش می‌افزاید افزایش سرمایه شرکت پارس خودرو در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر