بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
خاتون آبادی به لایحه بودجه 93 کل کشور اشاره کرد و گفت: در بند "ک" لایحه بودجه عنوان شده است که تنها شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش موظف به پرداخت عوارض 5 درصد نوسازی خطوط انتقال می باشند و شرکت های پالایش گازی از پرداخت عوارض معاف می باشند.
کد خبر : ۱۳۰۹۹۳
نویسنده :
محمدآموخته
گوگرد یکی از محصولاتی است که توسط سه تولید کننده پالایشگاه نفتی و گازی و همچنین مجتمع های پتروشمی تولید می گردد.

روز گذشته خبری در سایت بورس نیوز با عنوان "دور زدن قانون و مجلس از سوی پالایشگاه های گازی کشور" منتشر شد که در متن خبر به شرکت های پالایش گازی از جمله پالایشگاه های خانگیران و همچنین ایلام اشاره شده است که این دو شرکت بر خلاف شرکت های پالایش نفت و پتروشیمی، محصول گوگرد را در بازار آزاد با شرایط عدم اخذ 5 درصدی عوارض نوسازی خطوط انتقال، عرضه می نمایند در حالیکه کلیه پالایشگاه های نفت و پتروشیمی بایستی به اجبار این 5 درصد عوارض نوسازی خطوط انتقال را در بورس کالا دریافت نمایند.

براساس پیگیری های خبرنگار بورس نیوز مبنی بر اینکه چه عواملی باعث شده که برخی از شرکت های پالایش گازی به راحتی محصول گوگرد را در بازار آزاد عرضه نمایند. مسئول فروش گوگرد پالایشگاه خانگیران در گفتگو با خبرنگار ما، عرضه محصول گوگرد در بازار آزاد را مبتنی به اخذ مجوز از سوی شرکت ملی گاز اعلام کرد و گفت: براساس مصوبه هیات دولت، مقدمات عرضه محصول گوگرد از سوی شرکت پالایش گاز خانگیران در دستور کار قرار گرفته است.

داستانی گفت: عرضه محصول گوگرد پالایش گاز خانگیران در بازار آزاد به صورت قانونی می باشد و هم اکنون در حال بررسی مشکلات عرضه در بورس کالا می باشیم تا حقی از کسی ضایع نشود.

همچنین با توجه به اینکه شرکت پالایش گاز ایلام نیز محصول گوگرد تولیدی رادر بازارآزاد عرضه می نماید. بر همین اساس یکی از کارشناسان پالایش گاز ایلام در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: عرضه محصولات گوگرد شرکت پالایش گاز ایلام در بازار آزاد براساس مصوبه دولت می باشد.

خاتون آبادی به لایحه بودجه 93 کل کشور اشاره کرد و گفت: در بند "ک" لایحه بودجه عنوان شده است که تنها شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش موظف به پرداخت عوارض 5 درصد نوسازی خطوط انتقال می باشند و شرکت های پالایش گازی از پرداخت عوارض معاف می باشند.

وی در خصوص شرایط عرضه محصول گوگرد پالایش گاز ایلام در بورس کالا گفت: پالایش گاز ایلام مجوز مربوط به عرضه 60 درصد محصول گوگرد در بورس کالا با معافیت 5 درصد عوارض را اخذ نموده است و مابقی محصول گوگرد نیز در بازار آزاد همچون روال گذشته عرضه خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدرس موسسه علوم بانکداری ایران در گفتگو با بورس نیوز تأکید کرد:

کاهش نرخ سود سپرده های بلندمدت، لازمه بازگشت دوباره نقدینگی به بورس

با توجه به دریافت عوارض نوسازی خطوط انتقال پالایشگاه ها در بورس کالا مشخص شد:

دور زدن قانون و مجلس از سوی پالایشگاه های گازی کشور

ارسال نظر