بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر : ۱۳۱۲۲۴

صندوق های زمین و ساختمان ابزاری است که برای تأمین مالی بخش مسکن دیده شده است و مزایای فراوانی برای علاقمندان به سرمایه گذاری در بخش مسکن دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ایوب باقرتبار، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به برنامه های سازمان بورس برای اجرایی کردن صندوق های زمین و ساختمان در آینده نزدیک، درخصوص مزایای این صندوق ها گفت: صندوق های زمین و ساختمان برای انجام پروژه های ساخت و ساز تأمین مالی می کند و مردم می توانند با خرید واحدهای سرمایه گذاری این صندوق ها، در ساخت و ساز یک پروژه سهیم شوند.

وی ادامه داد: پروژه های ساخت و ساز که مجوز انتشار واحد سرمایه گذاری در قالب صندوق را از سازمان بورس دریافت می کنند، باید از لحاظ پروانه ساخت و همه مجوزهای قانونی ازقبیل قابل اجرا بودن پروژه، عدم معارض و موافقت های مقامات شهری و ... بدون نقص باشند.

بگفته این مقام مسئول،صندوق های زمین و ساختمان می توانند پس از دریافت مجوز از سازمان بورس با انتشار واحدهای سرمایه گذاری، تأمین مالی را به انجام برسانند و پس از اتمام پروژه در تاریخ قید شده به فعالیت خود پایان داده و واحدهای خود را به فروش برسانند.

وی افزود: سرمایه گذارانی که واحدهای سرمایه گذاری این صندوق ها را خریداری کرده اند، می توانند پس از اتمام و حتی در حین پیشرفت پروژه، واحد سرمایه گذاری خود را به فروش برسانند.

باقرتبار در این خصوص متذکر شد: در صندوق های زمین و ساختمان تلاش می شود که هر صندوق برای پروژه ای مشخص فعالیت کند، اما پروژه ها باید فاقد مشکلات اولیه از لحاظ مالکیت، پروانه و مجوزهای لازم باشد.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس تصریح کرد: وجود رکن بازارگردان و متعهد پذیره نویس در این صندوق ها نیز اطمینان لازم درخصوص سلامت پروژه را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است به این ترتیب، در طول پروژه متعهد پذیره نویس منابع را برای ادامه فعالیت به پروژه تزریق می کند.

وی گفت: در برخی از این صندوق ها، با تصمیم هیأت مدیره، اولویت خرید واحدهای مسکونی یا تجاری به دارندگان واحدهای صندوق تعلق می گیرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس عنوان کرد:

مزیت های پذیره نویسی صندوق زمین و ساختمان

مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری مسکن عنوان کرد:

زمان عرضه اولیه/"ثرود" و اهم پروژه های در دست اجرای آن

ارسال نظر