بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
کد خبر : ۱۳۳۶۵۶

در معاملات امروز بورس تهران روند آهسته و با احتیاط بورس ادامه پیدا کرد و شاخص بورس با رشد یک واحدی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در معاملات امروز بورس تهران روند بسیار آرام و محتاطانه بورس ادامه پیدا کرد و دمانسج بازار سرمایه تنها با یک واحد رشد به عدد 71هزار و 445 رسید.

در بازار امروز صنعت دارویی با بیشترین حجم و ارزش معاملات مواجه شده و در صدر برترین گروه‌های صنعت قرار گرفت به طوری که سهامداران به خرید شرکتهای این گروه روی آوردند.این در حالی است که حقیقی ها از صنایع محصولات شیمیایی، خودرو، بانکها، فلزات اساسی و سرمایه‌گذاری خارج شدند به همین دلیل میزان فروش اشخاص حقیقی بیشتر از خرید آنها بود.

در معاملات امروز شرکتهای ایران خودرو، معدنی و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو و سرمایه‌گذاری البرز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس گذاشته و در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری غدیر و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

همچنین در بازار امروز شرکتهای صنایع شیمیایی فارس، پارس دارو، تولیدی گرانیت بهسرام، خوراک دام پارس، صنایع ریخته‌گری ایران، کارخانجات تولیدی شیشه رازی و پارس سویچ با بیشترین رشد قیمت در صدر معاملات قرار گرفتند.در مقابل نمادهای لامیران، پشم شیشه ایران، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، کابل البرز، پست بانک ایران، کارتن ایران و آهنگری تراکتورسازی ایران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات ایستادند.

در بازار امروز مجموع ارزش معاملات به 91 میلیارد تومان رسید و ارزش بازار سرمایه نیز در سطح 323 هزار میلیارد تومان متوقف شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر