بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
کد خبر : ۱۳۳۷۷۳
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوعش را تشریح کرد.

به گزارش فارس، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی خانه ملت جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوعش را تشریح کرد.

وی در همین زمینه گفت: در ادامه جلسه حقیقت پور پیرامون ردیابی و اقدامات لازم جهت شناسایی مبدا حرکت پهپادی که با هدف سایت هسته‌ای نطنز به فضای کشورمان تجاوز کرده بود و با چشمان بنزین پدافند کشور شناسایی و به دام افتاد، توضیحاتی دادند. وی در ادامه توضیحاتش گفت که باید به نحوی کشوری که مبدا حرکت پهپاد بوده تنبیه شود و به همین لحاظ بسته‌ای هم تهیه شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس افزود: در ادامه جلسه؛ امیر عبدالهیان معاون وزیر خارجه توضیحات مبسوطی پیرامون تحولات منطقه به ویژه گروه‌های تروریستی و ائتلاف علیه آنان ارائه کرد. وی در ادامه بیان اظهارات امروز عبداللهیان در جلسه کمیسیون متبوعش گفت: جمهوری اسلامی اقدامات آمریکایی‌ها در طرح تشکیل ائتلاف علیه داعش را فریبکارانه می‌داند. آمریکایی‌ها به دنبال جای پا در منطقه است تا شکست‌های خود در سوریه و عراق را به نام مقابله با داعش هستند.

نقوی حسینی اضافه کرد: امیر عبدالهیان گفت که فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با اهداف آمریکایی‌ها در تشکیل ائتلاف، محاسبات غربی و آمریکایی‌‌ها را بر هم زد. هدف آمریکایی این است که با حضور نظامی در سوریه به بهانه مقابله با داعش، از حکومت و ملت سوریه انتقام بگیرد. تصور آمریکایی‌ها از عراق نیز غلط بود. آنها فکر می‌کردند بحران سیاسی عراق منجر به اختلافات خواهد شد و در نتیجه بحران عراق را فرا خواهد گفت و آمریکایی‌ها می‌‌توانند مجددا عراق بازگردند ولی وحدت سیاسی و ملی در عراق نقشه آنها را نقش بر آب کرد. حوادث یمن نیز در حال عبور از بحران و رسیدن به یک توافق است، اگر چه غربی‌ها به دنبال تسویه حساب‌های خودشان هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه تصریح کرد: امیر عبدالهیان در ارتباط با روابط ایران و عربستان نیز گفت، ۲ کشور ایران و عربستان ۲ کشور بزرگ منطقه هستند و باید در جهت کاهش خصومت‌ها گام بردارند و تنش‌ها با منعقد و معقولانه مدیریت شود و اجازه داده نشود که دولت‌های خارجه از منطقه دخالت کنند. عربستان خطر داعش را حس می‌کند و به دنبال نجات از دست این خطر است؛ وی همچنین گفت، با توجه به اینکه به لحاظ سیاسی، جمهوری اسلامی پاسخ آخرین سفر سعودی‌ها به ایران را نداده، سفر ظریف به سعودی درحال بررسی و تنظیم است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر