بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
باشگاه مشتریان بورس نیوز چهارشنبه هفته آینده مورخ 93.7.23 با همکاری شرکت کارگزاری ساوآفرین تحلیل بنیادی صنعت قند و شکر را ارایه می کند.
کد خبر : ۱۳۵۴۵۹
نویسنده :
کیوان فر
باشگاه مشتریان بورس نیوز چهارشنبه هفته آینده مورخ 93.7.23 با همکاری شرکت کارگزاری ساوآفرین تحلیل بنیادی صنعت قند و شکر را ارایه می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه مشتریان بورس نیوز، نشست تحلیلی هفته آتی در حالی به بررسی وضعیت بنیادی قندی ها اختصاص یافته که در جلسه دیروز غذایی ها محور تحلیل بود.

بدین ترتیب طی نشست روز قبل باشگاه، وضعیت بنیادین دو نماد "غبشهر" و "غمارگ" مورد تحلیل قرار گرفت و حدود 15 نفر از اعضای باشگاه در این نشست شرکت کردند. در پایان نیز تحلیلگران به بحث و بررسی پیرامون کلیت این صنعت پرداختند.

در پایان این جلسه همانند جلسات قبلی برای اعضای باشگاه گواهینامه حضور در نشست تحلیلی صادر شد.

کام خود را با تحلیل قندی ها شیرین کنید

شایان ذکر است طی جلسه هفته آتی باشگاه در حالی به بررسی صنعت قند و شکر پرداخته می شود که با توجه به محدود بودن ظرفیت سالن برگزاری نشست، از کلیه اعضای محترم باشگاه تقاضا می شود حضور قطعی خود را با ثبت نام از طریق لینک زیر اعلام نمایند.


لینک ثبت نام نشست

http://www.boursenews.ir/fa/forms/22


همراه داشتن کارت عضویت باشگاه مشتریان بورس نیوز الزامی است.

گفتنی است آن دسته از عزیزانی که قصد حضور در نشست های آتی باشگاه مشتریان بورس نیوز را دارند، می توانند از طریق لینک زیر و با پرداخت حق عضویت سالانه 50 هزار تومان برای افراد حقیقی و 100 هزار تومان برای افراد حقوقی به عنوان عضو باشگاه ثبت نام کنند.


لینک ثبت نام افراد حقیقی

http://www.boursenews.ir/fa/forms/1

لینک ثبت نام افراد حقوقی

ttp://www.boursenews.ir/fa/forms/3


زمان برگزاری:

چهارشنبه 93.7.23 ساعت 15 تا 17

مکان برگزاری:

تهران خیابان سعادت آباد خیابان علامه جنوبی کوچه حق طلب غربی پلاک 31 طبقه همکف واحد یک کارگزاری ساوآفرین



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
آلارا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
سلام اگه ممکنه فایل غبشهر و غمارگ رو بذارین ممنون
آلارا
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
سلام مجدد. اگه میشه بفرمایین چه سهم هایی قراره تحلیل بشه که ما هم قبل از نشست بتونیم یه نگاهی به صورت های مالی شون داشته باشیم. مرسی
نماد کرمان
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
این شرکت در سال 1376 تاسیس شد.سرمایه فعلی آن در حدود 20 میلیارد تومان است. اگر چه شرکت در گروه املاک و مستغلات قرار دارد لکن تقریبا" تمام تمرکز و سرمایه شرکت معطوف به مشارکت و سرمایه گذاری در اصلی ترین شرکت زیر مجموعه خود است.
مهم ترین شرکت زیر مجموعه کرمان " آرین ماهتاب گستر" است که بدلیل سهم 22 درصدی کرمان در آن نه در تلفیق می آید و نه صورت های مالی آن منتشر میشود. که این شرکت یک مجموعه کاملا" نیروگاهی است. با توجه به اینکه اصلی ترین زیر مجموعه کرمان همین شرکت است میتوان چنین مدعی شد که کرمان یک مجموعه نیروگاهی است نه ساختمانی.
لذا در این تحلیل به بررسی آرین ماهتاب گستر میپردازیم.این شرکت در سال 1380 و با موضوع ساخت نیروگاه و تأسیسات و خطوط انتقال برق و آب و صادرات آن تاسیس شد. در حال حاضر این شرکت عضویت هیات مدیره بورس انرژی را با بالاترین میزان آراء دارد. ریاست هیات مدیره این شرکت در اختیار جناب آقای صدر هاشمی مالک بخش اعظم سهام اقتصاد نوین و و ساخت و ثنوسا می باشد. این شرکت در حال حاضر 10 نیروگاه در اختیار دارد که در مجموع ظرفیت مورد بهره برداری متعلق به این شرکت 1568 مگاوات است. ضمن آنکه 3052 مگاوات ظرفیت در حال احداث نیز وجود دارد.
بر این اساس ظرفیت نهائی این شرکت 4620 مگاوات است. از این حیث این شرکت بعد از مپنا بیشترین سهم بازار نیروگاهی را در اختیار دارد.لازم بذکر است که از مجموع 10 نیروگاه این شرکت 8 نیروگاه توسط خود شرکت ساخته و به بهره برداری رسیده است در حالیکه دو نیرگاه خوی و ارومیه را بصورت مشارکتی از مزایده دولتی خریده است.سرمایه شرکت در حال حاضر 60 میلیارد تومان است.
ارزش گذاری کرمان به روش ارزش خالص دارائی ها (NAV):در حال حاضر ارزش ماهتاب گستر با احتساب ظرفیت نیروگاه های بهره برداری شده که در حدود 1500 مگاوات می باشد برابر با 1740 میلیارد تومان است که این مقدار درصورت افزایش ظرفیت نیروگاه ها به 4500 مگاوات به 7740 میلیارد تومان میرسد.با توجه به سهم 22 درصدی کرمان از این شرکت ارزش خالص دارائی های هر سهم کرمان با ظرفیت فعلی 2000 تومان و درصورت رسیدن به ظرفیت کامل 8500 تومان می باشد.ارزش گذاری کرمان بر مبنای سود آوری:بدون شک سود یک نیروگاه 1000 مگاواتی در صورت آزاد سازی نرخ برق در حدود 500 میلیارد تومان است. با فرض افزایش قیمت گاز به 220 تومان بازای هر مترمکعب و برق 120 تومان برای هر کیلو وات و با لحاظ نمودن نرخ تبدیل 3/. برای تبدیل هر مترمکعب گاز به کیلووات برق سود بالقوه ماهتاب با ظرفیت فعلی 784 میلیارد تومان است که برای هر سهم کرمان در حدود 1870 تومان خواهد شد.
در صورت به ظرفیت کامل رسیدن نیز سود هر سهم کرمان 2653 تومان افزایش می یابد.
22.5 درصد ماهتاب متعلق به کرمان
جالب اینجاست اینها تمام ظرفیت کرمان نیست غیر از این میشه به
شرکت ساختمانی برج هزاره کرمان که از محل پروژ ه های حال حاضر کامل شده این شرکت 100 تومن به سود کرمان همین امسال اضافه خواهد شدیعنی 200درصد تعدیل مثبت(البته به شرط فروش پروژه ها هر چند اگر هم فروش نرفت سود به سال بعد منتقل خواهد شد)
مزرعه کاشان که روزی ب زمگسا تبدیل خواهد شد این شرکت از امسال به سود دهی رسیده است
شرکت قطعه ساز خاذین بم که طرف قرار داد کرمان موتور میباشد
شرکت نیروگاهی ماهتاب گستر کارمانیا که حال ساخت نیروگاه هزار مگاواتی هست
مالکیت معدن عظیم روی گوجر که از اول مهر امسال شروع به بهره برداری شده است
پتروشیمی هامون و سهامدار بودن در چند شرکت مانند بورس انرژی
.سه نکته مهم در گزارشات شرکت اول اینکه شرکت ماهتاب گستر در سود 92 نسبت به 91بیش از 50 درصد تعدیل مثبت داده یعنی 24 میلیارد تومن سال گذشته رو تبدیل به 37 میلیارد تومن کرده که به ازا هرسهم کرمان میشه 45 تومن نکته دوم شرکت از بایت پروژه کامل شده و اماده برای فروش امام جمعه هیچ سودی شناسایی نکرده که طبق نظر حسابرس حداقل سود در صورت فروش 50 تومن هست نکته سوم شرکت از بابت پروژه طلایی یک یعنی 3000 متر اداری و 380 متر تجاری که تکمیل شده است هیچگونه سودی شناسایی نکرده است بهای تمام شده برای شرکت 5 میلیارد تومن بوده است با یک حساب سر انگشتی سود شرکت از این بابت بین 100 تا 150 خواهد بود حسابرس تو بند 3 اعلام کرده این پروژ ه ها اماده برای فروش هست و هر زمان فروش رفت سود مورد نظر به بازار بورس اعلام خواهد شد دوستان یعنی سود شرکت همین الان 250 تومن هست ...
حسن
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
لطفا برای شهرهایی که تالار بورس دارند هم برگزار کنید چون به علت دوری از تهذان امکان شرکت برای همه میسر نیست ویا اینکه سی دی تهیه ودر اختیار متقاضیان قرار دهید