{mosimage}درخاتمه جلسه مجمع و پس از قرائت گذارش هيأت مديره وحسابرس مستقل و بازرس قانوني و تصويب صورت هاي مالي شركت تقسيم مبلغ 670 ريال سود به ازاي هر سهم مورد توافق سهامداران قرار گرفت.

"> پتروشيمي اراك 670 ريال سود نقدي به سهامداران داد

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ تير ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۸

{mosimage}درخاتمه جلسه مجمع و پس از قرائت گذارش هيأت مديره وحسابرس مستقل و بازرس قانوني و تصويب صورت هاي مالي شركت تقسيم مبلغ 670 ريال سود به ازاي هر سهم مورد توافق سهامداران قرار گرفت.

کد خبر : ۱۳۵۷۴

پتروشيمي اراك 670 ريال سود نقدي به سهامداران داد

بنا به گزارش بورس نيوز روز سه شنبه 4/4/87 مجمع عمومي عادي ساليانه شركت پتروشيمي اراك به منظور ارائه گزارش عملكرد هيأت مديره به مجمع در خصوص سال مالي منتهي به 29/12/86 با حضور بيش از 92 در صد از سهامداران اين شركت در سال همايش رازي برگزارگرديد .

شايان ذكر است درخاتمه جلسه مجمع و پس از قرائت گذارش هيأت مديره وحسابرس مستقل و بازرس قانوني و تصويب صورت هاي مالي شركت تقسيم مبلغ 670 ريال سود به ازاي هر سهم مورد توافق سهامداران قرار گرفت.

محسن قمصري اصفهاني مدير عامل پتروشيمي اراك در اين جلسه با بيان كامل عملكرد اين شركت در سال 1386 و اقدامات انجام شده در بخشهاي مختلف مانند مالي ، انساني و طرح هاي توسعه اي بزرگترين مشكل پيش روي اين شركت را حذف يارانه انرژي دانست وي تاثير هر يك درصدكاهش يارانه در سود شركت را مبلغ 35 ريال اعلام كرد.

كه در صورت حصول توافق رسيدن با مسئولين وزارت نفت براي جلوگيري از كاهش يارانه انرژي از 30در صد به 5 درصد به ازاي برگشت هر درصد تخفيف براي انرژي مبلغ 35 ريال به سود هر سهم شركت درسال جاري اضافه خواهد شد .

تاريخچه شركت :

مجتمع پتروشیمی اراك یكی از كارخانه های زیربنایی و مهم كشور می باشد كه در راستای سیاستهای كلی توسعه صنایع پتروشیمی و با اهداف تامین نیاز داخلی كشور و صادرات ایجاد و به بهره برداری رسیده است.

این طرح در سال 1363 به تصویب رسید و پس از طی مراحل طراحی، مهندسی و نصب، فاز اول آن در سال 1372 در مدار تولید قرار گرفت. در ادامه كار به منظور بهبود مستمر و تولید بیشتر و متنوع تر، واحدهای دیگر مجتمع تكمیل و واحد اتوكسیلات بعنوان آخرین واحد مجتمع در سال 82 راه اندازی و در مدار تولید قرار گرفت.

از سال 1379 همزمان با تكمیل واحدها، طرح توسعه مجتمع نیز با هدف افزایش ظرفیت واحدها به تصویب رسید كه فاز اول آن در مهر ماه 1384 و عملیات اجرایی فاز دوم در تابستان سال1386 به انجام رسید. ظرفیت كامل تولید این مجتمع پس از انجام طرح توسعه 1.469.000 تن در سال می باشد.

{mosimage}

{mosimage}

موضوع فعاليت شركت :

احداث مجتمع پتروشیمی به منظور فعالیت در برخی رشته های پتروشیمی، شیمیایی و صنایع وابسته به آن تهیه و تولید انواع مواد و فرآورده های پتروشیمی از قبیل پلی اتیلن، پلی پروپیلن، بوتادین، پلی بوتادین، اسید استیك، وینیل استات، اكسید اتیلن و اتیلن گلیكول ها،‌ دو اتیل هگزانول و بوتانولها،‌اتانول آمین ها و غیره.

اعضاي هيأت مديره :

نام

سمت

محمد مهرزاد

رئیس هیئت مدیره

محسن قمصری اصفهانی

نایب رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل

علی صدقی

عضو هیئت مدیره

علی پاینده نجف آبادی

عضو هیئت مدیره

اسماعیل تبادار

عضو هیئت مدیره


تركيب سهامداران شركت :

نام سهامدار

در صد سهامداران

شركت سرمایه گذاری بانك ملی ایران

34/27

شركت سرمایه گذاری پتروشیمیایی و شیمیایی تامین

34/16

صندوق بازنشستگی كشور

59/12

شركت مدیریت سرمایه گذاری بانك ملی ایران

60/12

شركت سرمایه گذاری توسعه ملی

42/5

شركت سرمایه گذاری اعتضاد غدیر

03/3

شركت سرمایه گذاری تامین اجتماعی

01/3

شركت سرمایه گذاری تدبیر

50/1

شركت سهامی بیمه ایران

93/1

شركت سرمایه گذاری سپه

92/1

شركت مدیریت سرمایه گذاری بانك مسكن

32/1

سایر سهامداران

92/0

طرح هاي گسترش مجتمع :

- طرح توسعه واحد الفين
- واحد پلي پرو پيلن (PP)
- طرح توسعه واحد پلي اتيلن سنگين HDPE ) )
- طرح توسعه واحد پلي اتيلن سبك خطي LLDPE))
- طرح توسعه سرويس هاي جانبي و آفسايت
- طرح هيدروژناسيون برش چهارگزينه C4 – CUT ) )
- طرح نئوديميوم پلي بوتادين رابر (ND-BR ) و بوتادين با حلال جديد(ND-BD )
- طرح توليدلاستيك اتيلن - پروپيلن – دي ان منومر (EPDM )

{mosimage}{mosimage}

طرحهاي مشاركتي:

1-شركت پتروشيمي باختر :
شركت پتروشيمي باختر مسئوليت احداث 7 طرح جديد پتروشيمي كه از منطقه ويژه اقتصادي عسلويه شروع و تا مياندواب و مهاباد ادامه مي يابد را به شرح زير بعهده دارد .
-پليمركرمانشاه با 61 درصد پيشرفت فيزيكي
-پتروشيمي كاويان با 26 درصد پيشرفت فيزيكي
-پتروشيمي لرستان
-پتروشيمي كردستان
-پتروشيمي مهاباد
-پتروشيمي انديمشك
-پتروشيمي مياندوآب

2-شركت پتروشميران ( پلي پرو پيلن جم ) :
شركت پتروشميران مالك 51 درصد از شركت پروپيلن جم بوده و 49 درصد مابقي اين شركت متعلق به شركت پتروشيمي جم مي باشد . درحال حاضر پتروشيمي اراك 5/33 درصد از سهام شركت پتروشميران را در اختيار دارد از مابقي سهام ، 5/17 درصد متعلق به گروه سرمايه گذاري بانك ملي مي باشد در نتيجه اين شركت با همكاري شركت پتروشيمي اراك وگروه سرمايه گذاري بانك ملي مديريت مي گردد . پيش بيني مي شود در طي سه ماه آينده توليد آزمايشي آن آغاز شده و با توجه به موقعيت مناسب شركت پروپيلن جم ، محصولات آن عمدتاً به خارج از كشور صادر خواهد گرديد .

3- شركت پتروشيمي اردبيل :
شركت پتروشيمي اردبيل در اواخر سال 1385 به ثبت رسيد . ظرفيت توليد آن 1075 هزار تن اوره در سال است . 98 درصد اين شركت متعلق به شركت پتروشيمي اراك و دو درصد مابقي متعلق به شركت هاي زير مجموعه يعني پتروكاران و پتروصنعت اراك مي باشد . بر اساس مصوبه شماره 63175/357702 هيأت محترم دولت در تاريخ 1/6/85 ، تامين خوراك ( گاز ) مورد نياز طرح به عهده وزارت نفت گذاشته شده است .
4-شركت پتروشيمي لاوان:
اين شركت در منطقه اقتصادي عسلويه قرار دارد و ظرفيت توليد آن 660000 تن آمونياك و 858000 تن اوره در سال مي باشد سهامداران شركت عبارتند از :
شركت مهندسي ساب ( هندي ) 55 درصد
شركت پتروشيمي بين الملل 20 درصد
شركت پتروشيمي اراك 20 درصد
شركت سرمايه گذاري بانك ملي 5 درصد
مذاكره و بررسي شركت هاي خارجي در خصوص خريد تكنولوژي آمونياك و اوره از آنها در حال انجام مي باشد .

{mosimage}{mosimage}

اهم فعاليت هاي مديريت درمهندسي دفتر تهران سال1386 به شرح زير ارائه مي گردد :

- بررسي و اعلام نظر فني بر روي مدارك صادر شده توسط پيمانكاران و همچنن مدارك مرتبط با خريد تجهيزات
- مذاكره با شركت هاي BP ،CRYOSTAR ، UHDE، BASEL و تكني مونت وSULZER ، EMERSON ، AXENS و برگزاري جلسات فني با پيمانكاران در موارد ضروري .
- برگزاري مناقصه جهت انتخاب پيمانكار مهندسي تفصيلي و انجام هماهنگي جهت تنظيم و عقد قرارداد پيمانكار منتخب در پروژه هيدروژناسيون برش چهارگربنه .
- اعزام گروه هاي مختلف جهت آموزش DCL، طرح هاي الفين و 02/N2 و توربواكسپندر و سيستم طراحي شده درمورد حفاظت كاتديك مجتمع .
- پيگيري جهت اصلاح برنامه نرم افزاري PLC واحد PLS توسط شركت UOP بلژيك.

{mosimage}

{mosimage}

اشتراک گذاری :
ارسال نظر