بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
در جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران و مدیران شرکت قاسم ایران مطرح شد:

اجرای برنامه افزایش سرمایه 40 درصدی/تدوین برنامه هایی برای کسب رتبه نخست در خاورمیانه(بخش دوم)

جلسه پرسش و پاسخی در نشست روز جاری شرکت قاسم ایران برگزار شد که طی آن مدیر عامل "قاسم" و نیز مدیر عامل شرکت خودکفایی آزادگان به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند که شرح آن در این گزارش آورده شده است.
کد خبر : ۱۳۸۱۴۰
نویسنده :
جمشیدی
جلسه پرسش و پاسخی در نشست روز جاری شرکت قاسم ایران برگزار شد که طی آن مدیر عامل "قاسم" و نیز مدیر عامل شرکت خودکفایی آزادگان به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند که شرح آن در این گزارش آورده شده است.

عدم وجود مطالبات معوق و بدهی در صورت های مالی "قاسم"

مدیر عامل شرکت قاسم ایران در خصوص میزان مطالبات معوق این مجموعه عنوان کرد: این مجموعه به دلیل استفاده از سیستم نرم افزارهای پیشرفته که توسط کارشناسان این مجموعه طراحی شده و در پی آن اطلاع رسانی به موقع در خصوص نحوه توزیع محصولات، مطالبات مشکوک الوصول و نیز بدهی ندارد.

اجرای برنامه افزایش سرمایه 40 درصدی

محمد مدرس نیا به برنامه های "قاسم" جهت افزایش سرمایه شرکت اشاره کرد و گفت: افزایش سرمایه 40 درصدی از محل سود انباشته در حالی یکی از مهمترین برنامه های آتی شرکت به شمار می رود که در همین راستا در حال ارزیابی برخی از دارایی ها (همچون ملک واقع در شهر اصفهان) هستیم و برنامه هایی جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در نظر داریم. به گونه ای که انتظار می رود در پی اجرایی شدن این برنامه ها و افزایش سرمایه شرکت امکان انتقال نماد "قاسم" از فرابورس به بورس فراهم گردد.

پوشش ریسک با بیمه کردن تمام شعب و انبارها

وی همچنین پیرامون آتش سوزی انبار شرکت قاسم ایران و نحوه پوشش ریسک های ناشی از بروز چنین حوادثی، اظهار داشت: آتش سوزی انبار شعبه شرق شهر تهران طی سوم مهر ماه سال گذشته اتفاق افتاد که با همکاری و هماهنگی بیمه آسیا طی 25 اسفند ماه همان سال خسارت ناشی از بروز این حادثه دریافت شد و تنها مشکلاتی به دلیل عدم بیمه بودن ساختمان استیجاری انبار با مالک آن به وجود آمد که این مشکل نیز با در نظر گرفتن ذخیره در صورت های مالی مرتفع گردد.

برهمین اساس می توان گفت در حال حاضر تمام انبارها و شعب مورد پوشش بیمه آتش سوزی قرار گرفته اند.

مهمترین برنامه های "قاسم" تا سال 1402

مدرس نیا در خاتمه به اهم برنامه های آتی شرکت قاسم ایران اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی با همکاری مدیران و کارشناسان ارشد این مجموعه به منظور تدوین برنامه ای مدون تا سال 1402 و طراحی 9 محور عملیاتی برگزار شده که از جمله آن می توان به ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان، ارتقاء سبد کالایی محصولات توزیعی و سطح کیفی برند شرکت قاسم ایران و در نهایت کسب رتبه نخست در سطح خاورمیانه اشاره کرد.

تجهیز ناوگان و انبارهای سرد به منظور کاهش هزینه ها

در ادامه مدیر عامل شرکت خودکفایی آزادگان به مهمترین اقدامات انجام شده توسط مدیران شرکت قاسم ایران اشاره کرد و گفت: اصلاح و تجهیز ساختار ناوگان و انبار سرد نگهداری و حمل محصولات یکی از مهمترین طرح هایی است که توسط این مجموعه اجرایی شده است. چراکه کالا و محصولات در حالی توسط خودروهای سنگین با سوخت گازوییل توزیع می شدند که هزینه حمل و نقل این مجموعه به دلیل افزایش قیمت حامل های انرژی افزایش یافته بود. برهمین اساس با جایگزینی کامیون و کامیونت در صدد رفع این مشکل برآمدیم.

توسعه مناطق توزیع پردرآمدترین محصول

فرهاد رمضان افزود: توزیع محصول پفک یکی از پرسودترین و پردرآمدترین عملیات شرکت قاسم ایران است که در پی آن برنامه هایی جهت گسترش مناطق توزیع این محصول اجرایی شده و در همین راستا در نظر داریم توسط شرکت های زیرمجموعه همچون شرکت مینو زاهدان، قند خرما، مناطق جنوب شرق و مرکز کشور پوشش داده شود.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که با توجه به متفاوت بودن میزان تقاضا برای محصولات در فصول مختلف سال، می توان گفت عملکرد نیمه دوم سال مالی شرکت قاسم ایران در پی افزایش حجم عملیات آن بسیار مناسب تر از نیمه اول آن خواهد بود.

استفاده از دارایی های غیر مولد و کاهش هزینه های مالی

مدیر عامل شرکت خودکفایی آزادگان در خصوص مبالغ قابل توجه هزینه های مالی "قاسم" عنوان کرد: بهره گیری از دارایی های غیر مولد و اتخاذ سیاست های تورمی از جمله برنامه هایی است که جهت کاهش هزینه های مالی تدوین شده و علاوه بر آن اجرای برنامه افزایش سرمایه و طرح های توسعه ای در همین راستا انجام شود.

افزایش درآمدها از محل واردات محصولات با کاهش نرخ ارز

رمضان پیرامون پتانسیل های "قاسم" جهت منتفع شدن از کاهش تحریم های بین المللی و افت نرخ دلار تصریح کرد: در صورت تحقق این امر، امکان افزایش واردات محصولات فراهم می شود و با توجه به بالا بودن میزان تقاضا برای محصولات توزیعی، انتظار می رود درآمدها و حجم عملیات شرکت از محل رشد میزان واردات محصولات افزایش یابد. این در حالی است که به دلیل پیچیده بودن فرآیند صادرات محصولات، برنامه ای جهت فروش خارجی تولیدات در نظر نداریم.

کشف قیمت سهام "قاسم" از طریق عرضه و تقاضا

رمضان در خصوص ارزیابی ارزش شرکت براساس NAV آن نیز گفت: این مجموعه در بازار سرمایه قابل مقایسه با شرکت های پخش فعال در بورس نیست و قابلیت ها و تفاوت های فراوانی همچون عدم وجود مطالبات مشکوک الوصول و نیز بدهی ها دارد. از این رو می توان گفت ارزش گذاری شرکت بر مبنای سود هر سهم و روش های درآمدی مرسوم در میان فعالان بازار سرمایه چندان منطقی به نظر نمی رسد. به گونه ای که فرآیند کشف قیمت سهام "قاسم" در روز عرضه اولیه براساس میزان عرضه و تقاضا صورت می گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر