بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
در بررسی معاملات هفتگی به دست آمد:

رنگ و روی زرد بورس در آخرین ماه فصل رنگ ها

فصل رنگ ها در حالی به آخرین ماه خود پا گذاشته که بازار سهام نیز این روزها رنگ به رخسار ندارد؛ بطوریکه روند نزولی برآیند کلی بازار در هفته قبل بود و در اولین هفته آذر ماه بازار کلیتی منفی را در اختیار داشت.
کد خبر : ۱۳۹۵۴۴
نویسنده :
کیوان فر
فصل رنگ ها در حالی به آخرین ماه خود پا گذاشته که بازار سهام نیز این روزها رنگ به رخسار ندارد؛ بطوریکه روند نزولی برآیند کلی بازار در هفته قبل بود و در اولین هفته آذر ماه بازار کلیتی منفی را در اختیار داشت.

به گزارش بورس نیوز، طی اولین هفته کاری از معاملات آذر ماه تحت تأثیر تمدید شدن مذاکرات هسته ای تا هفت ماه آتی، بورس با ریسک هایی مواجه شد و به دلیل برآورده نشدن انتظارات فعالان بازار سرمایه پیرامون نتایج این دور از مذاکرات، روند نزولی اکثر قریب به اتفاق شاخص ها و قیمت سهام را در برگرفت.

بدین ترتیب در پنج روز اول معاملاتی آذر ماه شاخص کل از رقم 75 هزار و 248 واحدی یک کانال نزول کرد تا با افت بیش از 1172 واحدی مواجه گردد. بطوریکه حتی این نماگر در یک روز 1208 واحد افت کرد که این رقم، بیشترین ریزش در سال جاری بوده است.

طی هفته گذشته در میان صنایع مختلف، صنعت خرده فروشی با تنها زیرمجموعه خود یعنی "قاسم" در صدر پربازده ترین ها ایستاد تا با رشد قیمتی نزدیک به 28 درصد، بیشترین بازدهی مثبت را عاید سهامداران خود کند.

صنعت تجارت عمده و خرده فروشی به دلیل بازده تک سهم فعال خود یعنی "بدکو" که در بازار پایه توافقی معامله می شود، با بیش از هفت درصد بازدهی مثبت جایگاه دوم صنایع پربازده را از آن خود کرد.

فرآورده های نفتی نیز که همچنان در فراغ نمادهای پالایشی به سر می برد، با روند قیمتی سهام روغنی ها، در مجموع حدود چهار درصد بازدهی مثبت رقم زد تا در این رتبه بندی در جایگاه سوم جای گیرد.

در مقابل اما سه صنعت فنی و مهندسی، محصولات کاغذی و نیز عرضه برق، گاز و بخار با تفاوت ناچیزی از یکدیگر، به عنوان کم بازده ترین صنایع معاملات هفته قبل انتخاب شدند و همگی به طور متوسط بیش از هفت درصد افت قیمت را تجربه کردند.

همچنین از میان 405 نماد فعال معاملات هفته گذشته، "قاسم" پربازده ترین سهم بازار سهام شد تا پس از عرضه اولیه سهام خود، همچنان روند صعودی را پیگیری کند.

بانک شهر و الیاف مصنوعی نیز هر دو با حدود 21 درصد بازدهی مثبت به ترتیب جایگاه دوم و سوم پربازده ترین سهام را به خود اختصاص دادند.

در طرف دیگر آذریت با کاهش حدود 19 درصدی قیمت سهام در انتهای جدول بازدهی شرکت ها ایستاد تا از آخر اول شود. جایگاه های دوم و سوم انتهای این جدول نیز به "کیسون" و "پلوله" تعلق داشت.

طی معاملات هفته قبل از نظر رتبه نقدشوندگی نیز آذرآب جایگاه نخست را کسب کرد و بهمن لیزینگ از این منظر به قعر جدول سقوط کرد؛ چراکه این سهم طی دو هفته اخیر عرضه اولیه شد و صف خریداران "ولبهمن" به دلیل عدم واگذاری قابل توجه سهام همچنان پایدار مانده است.

در پایان گفتنی است طی معاملات هفته گذشته بیش از 103 هزار و 345 کد معاملاتی بیش از شش میلیارد و 725 میلیون سهم به ارزشی نزدیک به 17 هزار و 431 میلیارد ریال را مورد داد و ستد قرار دادند که در این میان پارس خودرو پرگردش ترین سهم بازار بود و "غگل" به عنوان کم گردش ترین سهم انتخاب شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
به نظر من دلیل ریزش بازار نتیجه عملکرد هیجانی دوستان حقیقی مگه چی شده که همه دارن ارزون و با ضرر میفروشن حقوقی مفت میخره بد گرون به خودتون میفرشه ایران امریکا و 1+5 همه مسئولین داخلی و خارجی نتیجه مذاکراتو مثبت ارزیابی کردن حتی رهبری هم حمایت کردن و گفت با تمدید ضرر نکردیم بس چرا دارید باعث ضرر خودتون میشید به خدا اگه مفت ارزون و بی دلیل نفروشیدو عرضه نکنید بازاز و سهماتون صعود میکنه البته بازاز به زودی به حالت صعودی بر میگرده
امینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
سهامدار عمده ساختمانی مخصوصاثنوسا وساخت .حالا که ساختمنهایشان فروش نمیرود سهامشان را با قیمت دوبرابر پول آپارتمان به دست مردم مدهند چون سرمایه گذاری ساختمان نوین چندروز پیش ثنوسا فروخته امروز بالا تر خریده سوال اینجاست اگر این سهم ارزشمند است چرادر قیمتهای زیر 350ت اضافه نکرده اگر ارزش ندارد چرا بالا تر از 1000ت خریده نتیجه اینکه من گیج شدم
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
اين هم نتيجه اين مذاكرات مثبت........
دوره گرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰
چرا میگین حقیقی فروشندست ..
بازار رو حقوقی های نوسان گیر خررراب کردن!!!!!!!!!!!