بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
تهران- ایرنا - کلیات لایحه بودجه 1394 با حضور دکتر محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و معاونین وی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بررسی شد.
کد خبر : ۱۴۰۳۲۰

«حسینعلی حاجی دلیگانی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه عصر امروز - سه شنبه - کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در این جلسه ابتدا گزارشی درباره ویژگی های بودجه سال آینده ارائه شد و سپس اعضای نظرات خود را درباره آن بیان کردند.

وی افزود: از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه این بودکه قبل از اینکه بودجه سال آینده نوشته شود باید برنامه سال پایانی برنامه پنجم توسعه کشور تدوین شود و بودجه سال آینده بر اساس آن تنظیم و تدوین شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید منابع درآمدی برای دستیابی به اهداف مندرج در برنامه پنجم توسعه مشخص شود و اهدافی که بر این اساس امکان تحقق دارد مد نظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال اینده اتکای آن به نفت به یک سوم رسیده است گفت: این اقدام در راستای کاهش آسیب های ناشی از کاهش درآمدهای نفتی انجام شده به طوری که حتی اگر میزان قیمت از این هم پایین تر بیاید این اقدام تاثیر چندانی در بودجه 94 نخواهد داشت.

وی با اشاره به نقش آفرینی عربستان، قطر، امارات و کویت برای کاهش قیمت نفت با هدف اعمال فشار بر ایران و روسیه اظهار داشت: البته عربستانی ها اقدام خود را در راستای مقابله با نفت شیل عنوان می کنند .

حاجی دلیگانی در عین حال گفت: با توجه به ضرر شرکت های نفتی همچون توتال که حدود 12 میلیارد دلار متضرر شده اند به نظر می رسد قیمت نفت به کمتر از این میزان کاهش نیابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: البته احتمال دارد قیمت نفت در بودجه سال آینده بین پنج تا هفت دلار کاهش یابد.

حاجی دلیگانی همچنین درباره اظهارات اعضا در این جلسه نیز گفت: عملکرد بودجه سال 1393 تاکنون اعلام نشده است و دولت معمولا مقایسه ها را بر اساس مصوبه اعلام می کند نه بر اساس عملکرد.

وی اضافه کرد: تقلیل سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت به 20 درصد، کاهش وابستگی بودجه به نفت، جلوگیری از فرارهای مالیاتی ، لزوم کاهش سفرهای خارجی و جلوگیری از ریخت و پاشها از جمله مسائلی بود که اعضا در این جلسه مطرح کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: قرار شد مخالفین و موافقین مباحث را مطرح کنند و سپس درباره آن رای گیری شود.

به گفته حاح دلیگانی، با تعیین تکلیف هر چه سریعتر طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی در مجلس و شورای نگهبان، فرایند تصویب لایحه بودجه سریعتر طی می شود.

رییس جمهوری روز یکشنبه هفته جاری لایحه بودجه سال 1394 را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر