بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
نسخه جدید نرم افزار سامانه مرکز شتاب موسوم به "شتاب ۷" پس از ماه‌ها طراحی, تولید و تست به بهره‌برداری رسید.
کد خبر : ۱۴۱۳۵۵
به گزارشافکارنیوز،شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد: در ویرایش جدید نرم افزار شتاب، تغییرات گسترده ای به وجود آمده به گونه ای که افزایش تنوع خدمات شتاب متناسب با فضای گسترده کسب و کار، ارتقای امنیت و همسویی با محیط های بین المللی را پشتیبانی می نماید. این مجموعه تغییرات در راستای نیاز های جدید شبکه بانکی، بکارگیری استانداردهای نوین و ظرفیت سازی مناسب صورت گرفته است.

ارتقا استاندارد فنی سوئیچ شتاب از ISo۸۵۸۳ v ۸۷ به ISO۸۵۸۳ v ۲۰۰۳ (آخرین ویرایش استاندارد در این حوزه)، ایجاد تراکنش های شارژ و دشارژ کیف پول الکترونیکی، ایجاد خلاصه صورت حساب ۱۰ تراکنش آخر، ایجاد تراکنش انتقال از کارت به حساب، ایجاد تراکنش پرداخت اقساط و لغو خرید و افزودن الگوریتم های امنیتی قوی تر از مهمترین تغییرات صورت گرفته در شتاب است.

مستندات فنی ویرایش "شتاب ۷ " پس از طراحی و تدوین در مهر ماه ۹۲ در اختیار تمام بانک ها و پیمانکاران آنها قرار داده شد تا براساس آن ارتقاء لازم به وجود آید.

هر بانک باید پس از اعلام آمادگی، آزمون های تاییدی را انجام و از لحاظ رعایت استانداردهای اعلامی و الزامات فنی، مورد ارزیابی قرار گیرد و چنانچه نتایج آن مثبت باشد؛ پس از تایید نهایی اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی، نسخه شتاب ۷ خود را فعال نماید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر