بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر : ۱۴۲۹۰۷

بورس
شناسهٔ خبر: 2470807
سقوط پی در پی شاخص بورس در ماه‌های اخیر و عدم اعلام برنامه‌های عملیاتی و اجرایی شفاف از سوی دولت، باعث تجمع اعتراض آمیز سهامداران در ساختمان حافظ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کاهش پی در پی شاخص کل بورس و افت‌های مکرر قیمت و سهام شرکت‌ها در ماه‌های اخیر که باعث شده است شاخص کل بورس به عنوان نماگر و دماسنج بورس به رقم 65 هزار واحد ریزش کند و موجی از نگرانی در بین سهامداران به‌وجود آورد و این امر باعث شده است که امروز برای دومین بار تعدادی از سهامداران معترض در بورس تهران تجمع کنند.

تعدادی از سرمایه گذاران و سهامداران بورسی و مالباختگان برای دومین بار در هفته های اخیر در تالار بورس واوراق بهادار تجمع کرده‌اند. این اقدام امروز چهارشنبه با آغاز معاملات و افت مجدد شاخص‌های بورسی در تالار شیشه ای اتفاق افتاد.

با آغاز معاملات امروز صف فروش برای بیشتر شرکت‌ها تشکیل و جو تالار معاملات با تشنج همراه شد تا اینکه در نهایت تعدادی از سهامداران تصمیم به تجمع در طبقه همکف تالار شیشه‌ای گرفتند.

این سهامداران خواستار اعلام برنامه های روشن و شفاف از سوی مسئولان برای نجات بورس هستند.

با وجود اینکه دولت بارها اعلام کرده است که بازار سرمایه و بهبود شرایط آن از اهمیت و اولویت برخوردار است اما هنوز برنامه عملیاتی و اجرایی دقیقی از سوی دولتمردان و مسئولان بورس برای بهتر شدن شرایط اعلام نشده است. حتی تغییر رئیس کل سازمان بورس هم نتوانست به شرایط بورس کمک کند و افت‌ها همچنان ادامه‌دار شده است.

گفته می‌شود فعالان بازار سرمایه می‌خواهند نامه‌ای به رئیس جمهور بنویسند و مسایل را با وی در میان بگذارند تا مشکلات هرچه سریعتر رفع شوند.

همچنین ظاهرا قرار است حسن قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار با حضور در تالار شیشه‌ای به اعتراض سهامداران پاسخ دهد.

خبرنگار مهر قصد داشت با مسئولان ذی‌ربط نیز در این باره گفتگو داشته باشد ولی مسئولان یا در دسترس نبودند و یا از پاسخگویی به تلفن همراه خود خودداری کردند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
پوریا
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
دلتون خوشه !

اره دیگر با این نامه همه چیز درست میشه .

ای نامه که می روی به سویش !
از جانب من ببوس رویش !
حسین..زنجان
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
درود بر شرف مدیریت و کارکنان شجاع و شریف بورس نیوز....بخدا شیر پاک خوردین..هزاران سایت بورسی خانه خراب کن جسارت ندارند اعتراض مردم را منعکس کنند..بازهم خدا را شکر در این بازار خراب شده شیر مردانی چون بورس نیوز هستند..
یکی از میلیونها به باد فنا رفته
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
کارکنان با غیرت بورس نیوز جزء تعداد محدودی از دلسوز ترین سایت بورسی اند .. که تمام دغدغه شان انعکاس مشکلات سهامداران هستند...آفرین به شجاعت شما ...
ناشناس
Spain
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
چرا آقای قالیباف؟؟پس آقای فطانت؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
مگه چند ماه پیش تومار ننوشتن اخرش چی شد .

اقا بی خیال . چرا ما باید انقدر ساده لوح باشیم .

همه این چیزا کار خودشونه مگر وزیر اقتصاد دستور سقوط بورس رو در سال قبل نداد . تا مثلا نقدینگی جمع بشه .

تنها راه خریدن دلار و سکه است تا مجبور بشن از ترس سقوط ریال دوباره نقدینگی رو سمت بورس بیارن .
غلی
France
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
ای بابا من موندم یعنی چی این بساط مگه جز خود سهامدارا کسی دیگه هست که سهام بفروشه تو هر قیمتی ؟؟خودتون دارید بورسو میکشید پایین بعد نامه مینویسید که یه کاری کنند
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
چشمات را وا کن بببین حقوقی خاک تو سر خودرو چرا 5 روزه فقط فروشنده هست ؟ اکثر کسانی که تو بورس مانده اند سهامداران واقعی هستند
حمید
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
ای کاش من هم اونجابودم،حیف که من درشهرستان(زنجان)ام.درودبرشرف همه آنهایی که آنجابودند
شهلا
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
اینها خودشان بازار را منفی میکنند تا بعدا بازار جذاب بشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
تالار وحشت و غوغا
ژاندارک
Germany
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
ایا وضعیت بازار سرمایه
تصویری. موهن. از ما سهامداران نیست؟؟
دولت مدتی است که برای ما سهامداران شکلک در میاورد.
باید پاسخ سختی به این بی تدبیری های دولت بدهیم.
سرمایه مان که بباد رفت شرافت مان را هم لکه دار کردند.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
اصل مطلب اینجاست که علی به آن اشاره درست کرده ، تو این گیرو دار بیشترین ضربه ای را که به سرمایه مردم میزنه خود ما سهامدارا هستیم که نشستیم خونمون با شنیدن تلفنی شایعه بی اساس یا با دیدن یک مطلب غیر کارشناسی یا بدون حتی تحلیل سطحی از گرارشات مالی ارائه شده شرکتها ، تو هر قیمتی ، بلادرنگ صف فروش را معماریش میکنیم و جالب اینجاست که فرداش میریم آخر صف خرید 10 میلیونی همون سهم خدا خدا گویان با ضربان قلب 120 انتظار میکشیم . آره از ماست که بر ماست
فردوسی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
مگر قیمت خودرو پژو پارس و تندر در طی 3ماه اخیر 70 درصد منفی بوده است؟ مگر قیمت خودرو تندر 10 میلیون شده است که به راحتی سهام ذوب اهن وبانکها و....... می شوند 70 تا 130 تومان؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
سهم خودرو سال قبل زیان ده بود 400 تومان شده بود امسال ضرر جبران شد و 37 تومان هم سود دارد قیمتش 234 تومان است ما پارسال تحریم بودیم امسال هم تحریم هستیم یکی بگه این پولهای مردم کجا رفته ؟
عباس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
اگه توصیه مهدی را گوش کنیم می تونیم خود را بدون اینکه بیش از این بدبخت بشیم خودمونو به ساحل نجات ( توافق هسته ای ) برسونیم که این ( توافق هسته ای ) صد البته شدنی است
کبیری
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
اگر توافق هم شود باز هم بازار گربه می رقصا ند یک روز خوب 20 روز بد و.....
ساعدی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
توافق هسته ای تمام شده است اماسوال اینجاست ایا واقعا در همین جاتمام میشه نه چون بعد از مدت خیلی کم راهشو ازقضیه هسته ای جدا و در مسیراصلی خودخواهد رفت مشکل اینجاست که ماخودمان داریم تو سرسهام خودمیزنیم به خاطر یک شایعه شروع به فروختن سهام خود میشویم آیا درطی چند روز اخیر دیدید که حقوقیها سهام بفروشند اینها همه در دست خوده منو شماست لطفا درموقع خرید و فروش دقت کنید نگذارید مفتی از دستتان بگیرند الآن وقت فروش نیست وقت جمع کردن سهامهاست
مهدی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
نقدینگی به سمت بورس و بعد کاهش قیمت ها جلوگیری از تورم
علی
United States
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
اقانیان نمتوانید بورس را اداره کنید در آنرا ببنددید
نیازی
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳
قیمت حق تقدم اس پ مفت شده !