بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
اگر می خواهید بنده حرفی بر زبان بیاورم که قیمت سهام شما افزایش یابد، از دست من خارج است! آنچه بنده توضیح می دهم، اعتقاد قلبی من است. وی در حالی که از سوی یکی از سهامداران متهم به دروغ گویی شد، از بیان سخنان خود ناتوان ماند.
کد خبر : ۱۴۲۹۲۸
نویسنده :
کیوان فر

طی صبح روز جاری جمعی از سهامداران و سرمایه گذاران در اعتراض به افت شدید طولانی مدت شاخص های بورسی و قیمت سهام شرکت ها در تالار حافظ تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسئولان و مدیران بازار سرمایه به این وضعیت شدند.

به گزارش بورس نیوز، طی روز جاری تعدادی از سهامداران پس از پایان معاملات نسبت به برخی از تصمیمات مدیران کلان اقتصادی کشور و تداوم افت قیمت سهام اعتراض کردند که با تشدید اعتراضات نماینده سازمان بورس و مدیر عامل شرکت بورس در میان سهامداران حاضر شدند تا از دلایل انتقادات و اعتراضات آنها جویا شدند.

در میان این اعتراضات هر کدام از سهامداران نکاتی را مطرح کرده و مواردی را بیان کردند که در این گزارش به برخی از آنها اشاره می شود.

محمودرضا خواجه نصیر نماینده سازمان بورس در جمع سهامداران گفت: از سال گذشته کارگروه تثبیت بازار زیرنظر معاون اول رییس جمهور و با ریاست آقای ویسه تشکیل شده که در خصوص صنایع مختلف مصوباتی داشته است.

وی اظهار داشت: در حوزه صنعت پتروشیمی 7 بند، در حوزه صنعت پالایشگاهی و سنگ آهنی هر کدام 5 بند و در حوزه شرکت های برقی از جمله "مپنا" و "بترانس" و تسهیل در دریافت مطالبات آنها 2 بند به تصویب این کارگروه رسید.

وی افزود: اینها تمام مشکلات انباشته ای بوده که طی یکسال گذشته پیرامون صنایع مختلف وجود داشته است. بطوریکه از بحث کیفی سازی پالایشگاه ها تا نرخ خوراک مصرفی صنعت پتروشیمی گرفته تا مطالبات تولیدکنندگان اوره و آزادسازی قیمت این محصول و پروانه بهره برداری سنگ آهنی ها و نرخ بهره مالکانه همگی از مشکلاتی بوده که برای حل آنها اقدام شده است.

درخواست تعطیلی بورس / چرا شاخص واقعی نیست !/ تحویل اعتراض نامه سهامداران به روحانی در مترو /چرا هر اتفاقی در دنیا می افتد بورس تهران افت می کند / مدیر عامل بورس : از دست من خارج است

اما سخنان خواجه نصیر هنوز به پایان نرسیده بود که حاضرین در تالار خواستار اتمام صحبت های وی شدند و با اعتراض از ادامه سخنان این مقام مسئول جلوگیری کردند. چراکه این سهامداران معتقد بودند که هیچکدام از این سخنان و جواب هایی که ارایه می شود نه تنها به درد سهامدار نخورده و قانع کننده نیست، بلکه مشکلی را نیز حل نمی کند.

طی این اعتراضات سهامداران در اظهارات خود خطاب به مدیران حاضر در تالار اعلام می کردند که چرا با زندگی مردم بازی می شود و خواهان حضور وزیر و رییس سازمان بورس و دریافت توضیح آنها پیرامون چرایی وضعیت کنونی بازار بودند.

شما نه وزیر بیاید 

یکی دیگر از سهامداران می گفت این مدیرانی که هم اکنون در تالار حضور دارند، کاری از دستشان بر نمی آید و این وزیر است که باید جوابگو باشد. بطوریکه به گفته یکی از آنها آیا واقعاً جلسات وزیر واجب تر است یا مردمی که سرمایه خود را در بورس از دست دادند.

درخواست تعطیلی بورس / چرا شاخص واقعی نیست !/ تحویل اعتراض نامه سهامداران به روحانی در مترو /چرا هر اتفاقی در دنیا می افتد بورس تهران افت می کند / مدیر عامل بورس : از دست من خارج است

بورس را تعطیل کنید

فرد دیگری با صدای بلند خواهان تعطیلی بازار بود تا بیش از این ادامه روند نزولی در بورس، ذوب سرمایه های مردم را سبب نشود.

یکی از سهامداران معترض چنین گفت: "آقایان راهی برای این شرایط پیدا کنید؛ قسم به کلام خدا اگر شما اقدامی نکنید از راهی برای پایان یافتن این شرایط وارد خواهیم شد که فکرش را هم نکنید."

دامنه نوسان بلای جان بورس 

اعتراض سهامدار دیگری پیرامون اثرات نامطلوب ناشی از وجود دامنه نوسان قیمت ها بود که اجازه نمی دهد روند معاملات سهام به تعادل برسد. به گونه ای که به اعتقاد این سهامدار با توجه به وجود دامنه نوسان در بورس سهامداران با مرگ تدریجی مواجه هستند و پایداری صف های خرید یا فروش سهام مانع به تعادل رسیدن معاملات می شود. حال آنکه به عنوان مثال در سایر بازارهای دنیا ارزش فرانک سوییس در عرض یک روز به نصف کاهش یافت. اما در بورس تهران به دلیل وجود دامنه نوسان قیمت ها این تعادل هیچگاه برقرار نشده و همین امر برای سهامداران ایجاد مشکل کرده است.

چرا شاخص واقعی نیست !

اعتراضات دیگر هم به نحوه محاسبه اشتباه شاخص بورس ارتباط داشت. چراکه به اعتقاد آنها در شرایطی که قیمت سهام به طور میانگین حدود 40 درصد افت کرده، چرا شاخص چندان کاهش نیافته است. بطوریکه اعتقاد این سهامدار بر شاخص سازی و دستکاری در روند معاملات بود.

درخواست تعطیلی بورس / چرا شاخص واقعی نیست !/ تحویل اعتراض نامه سهامداران به روحانی در مترو /چرا هر اتفاقی در دنیا می افتد بورس تهران افت می کند / مدیر عامل بورس : از دست من خارج است

تحویل اعتراض نامه سهامداران به روحانی در مترو 

سهامدار دیگری از ارایه نامه اعتراض جمعی از سهامداران به دفتر ریاست جمهوری سخن گفت. این سهامدار همچنین خطاب به مدیران حاضر در تالار گفت اگر می توانید جواب سهامداران را بدهید، در غیر این صورت گرهی که با دست باز می شود با دندان باز نکنند. وی خواستار تجمع در محل ریاست جمهوری جهت پیگیری مطالبات سهامداران از مراجع بالاتر شد و اگر هم نشد تجمع جلوی مجلس شورای اسلامی .

چرا هر اتفاقی در دنیا می افتد بورس تهران افت می کند 

وی با انتقاد نسبت به سخنان چند ماه اخیر رییس جمهور و تشویق مردم برای خرید سهام گفت: چرا وقتی آمریکا، عراق و یا هر نقطه ای از دنیا جنگ می شود، بورس تهران ملتهب می شود؟

مدیر عامل بورس : از دست من خارج است 

فرد دیگری خواستار تسهیل در ارایه اعتبارات شد تا در این زمینه به سهامداران فشار تحمیل نشود. در مجموع صحبت اکثر افراد بر عدم دخالت سازمان و تأکید بر نظارت این نهاد مالی بر روند معاملات بود. حسن قالیباف اصل نیز پس از شنیدن سخنان سهامداران خواستار پاسخگویی به حاضرین در تالار شد.

وی گفت: اگر می خواهید بنده حرفی بر زبان بیاورم که قیمت سهام شما افزایش یابد، از دست من خارج است! آنچه بنده توضیح می دهم، اعتقاد قلبی من است. وی در حالی که از سوی یکی از سهامداران متهم به دروغ گویی شد، از بیان سخنان خود ناتوان ماند.

این بود حاصل یکروز اعتراض سهامداران به مدیران عالی رتبه کشور به امید روزیکه دیگر اینچنین شاهد ذوب شدن سرمایه مردم در بورس نباشیم .



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
هر روز صبح از خواب پا میشیم با استرس که خداینکرده دلار نرفته باشه بالا قیمت نفت نیومده باشه پایین مجلس امریکا چیزی علیه ما تصویب نکرده باشه مجلس خودمون چیزی علیه بورس تصویب نکرده باشه داعش کجاها رو گرفته ایا جنگ بشه یا نشه این همه فقط روی بورس ایران تاثیر منفی میزارن یعنی هر روز بهانه تراشی و بازم بهانه تراشی ما از داخل خرابیم چرا مسولان باور ندارن این همه فساد و اختلاص و بدبختی از کجا اومده
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
به خدا قسم پارسال فروردین ماه 80 میلیون تومن وارد بورس کردم با اینکه از 10 سال پیش هم کار میکردم و 10 میلیونی داشتم به عبارتی 90 میلیون شد. الان 2/900/000 هزار تومن باقی مونده ضرر پشت ضرر. سهامهایی که پارسال خریده بودم در 2 ماه 30 درصد افت کرد بعد تا امروز که وضعیت اینه. مادر بزرگ بیسوادم گفت پسرم بزار بانک ماهی 1/5 میلیون بگیر با اون پول هر ماه سهم بخر گوش نکردم. مزخرفترین بازاریه که دیدم حالا من مجردم بعضی ها با این درآمد خونواده شون میگذرونن ببینید اونا چه وضعی دارن. وحشتناکه دارم سکته میکنم. هر به امید فردایی بهتر ولی افسوس که فرداش بدتر از دیروز شد. ماشالله به این نماینده های مجلس هم مواقع انتخابات میشن خدمتگذار مردم بعد رفتن به مجلس میشن خدمتگذار خودشون
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
به نظر من نصف بیشتر این مشکلات از قبل وجود داشته و هنوزم داره..ولی به نظرتون اگر دامنه نوسان رو بردارن و یهو قیمت ها نصف بشه مثل مثالی که توی متن زده شده..تعداد سکته ای چقدر میشه ..به نظرم یکم عجیب غیربه این ...شما فکر کن یهو سهام 1000 تومنی بشه 500 تومان ..اینجوری که از کسی چیزی باقی نمیمونه
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
آقا جلال اکثریت مثل شما فکر می کنند
ناشناس
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
هردم از این باغ، بری میرسد...
عمام
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
شما آرام بخواب که حسن فریدون بیداره
حسینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
بابا خود سازمان بورس هم تقریبا خصوصی است و بودجه خاصی از دولت نمی گیرد این ها هم هیچ کاره ان
مصطفی
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
من را به یاد حسینا انداختی 20000 خریدم قیمت خرید 42500 هر روز دیوانتر میشم چاره ای جز صبر ندارم
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
من که بالای 50 میلیون ضرر کردم لعنت به دزد هایی که پول منا خوردن
نمی دونم توی مملکت ما متاسفانه همه چیز برعکسه
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
من فقط تو یه سهمم 150 میلیون ضرر دارم .
مسعود
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
به خدا سرمایه 800م تومانی سال قبل من شده 450 م تومان. دیگه شبها خواب ندارم و موهام سفید شده
طاهر
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
منم مثل شما بیشتراز 50ضررکردم ولی ازخدا میخوام باعث وبانیش راگرفتار نماید به حق خون مظلومان
مسعود
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
مگه چقدر داشتی که 150 میلیونش رو هم ضرر کردی ؟!!!!!
احسان
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
دوست عزیز هرکسی مسئول مشکلات و سود و زیان خودشه، شما تو سهم وارد شدی ضرر کردی بقیه چیکار کنن؟
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
بورس فقط با رفع تحریمها و افزایش قیمت نفت درمان میشه. بعدشم، مگه کسی سهامدارا رو زور کرده که سهامشون رو زیر قیمت بفزوشن. مشکل از خود ماست.
جلال
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹
دوست عزیز صبر هم حدی داره طرف سهمی رو خریده از 2000 اومده 1000 چه انتظاری داری دزددی تو روز روشن تو تهران داره انجام میشه هر روز مثل کپک سرمون رو کردیم زیر برف
فرزاد
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
من فکر میکنم شما خودتون را به خواب زدین یا منافعی از بیان این نظر دارین چون این ریزش بازار با فروش چند سهامدار حقیقی به اینجا نرسیده دور و بر خودتون بگردین 2 نفر پیدا کنین که با ضرر خارج شده اونم در شرایط مثبتی که مسولان بارها اعلام کردن
یعقوب
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
داداش من هیچ نفعی از این حرف ندارم. اما خدا وکیلی یه نگاه به معاملات روزانه بنداز. بیشتر این حقیقیا هستن که دارن سهام ارزون می فروشن. آخه کی زورشون کرده؟ من طلای گرمی 98 تومن خریده بودم تا امروزم کسی زورم نکرده که بفروشم. بورسم همینه دیگه.
احسان
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
آقا یعقوب
یه ذره فکر هم بد نیست
تا کی خودتو به خواب میزنی؟
نفت اون موقع که 100 دلار بود بازار هر روز منفی بود
یه ذره فکر کن بعد حرف بزن
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
وقتي يك امر چند روز تكرار شود براي همه باور پذير مي شود. پس بهترينراه حل برادشتن آستانه قيمتها مي باشد
یعقوب
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
آقا احسان
اون موقع که نفت 100 دلار بود و بورس ریزش می کرد 2 دلیل داشت. اول اینکه داشت حبابش تخلیه میشد. مثل طلای 150 هزار تومنی یا مسکن. بعدش هم تحریمها دیگه داشت اثر واقعی خودش رو نشون میداد. پس بهتره یکم منطقی فکر کنی
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
فرزاد جان لطفا خودت مطلبی رو که نوشتی یه بار بخون ببین چیزی متوجه میشی؟
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
همه این افت ها فقط زیرسر دولت و وزیرانشه
وزیر نفت وزیر اقتصاد وزیر صنعت و...
مدرکش هم فروش چندین میلیارد سهم از جمله سهام بانکها با تبلیغات و تشکیل دادن صف خرید و وزیر میآد میگه که ترمز بورس را کشیدم ، همه باید بدانیم که با وجود نفت 100 دلاری افت بورس داشتیم و کیفی سازی پالایشگاها مطرح نبود و نرخ سود هم سال قبل پایین تر از امسال بود و نرخ خوراک هم خود تبلیغی برای گاهش قیمت سهم ها بود و اینکه اگه این عامل افت بورسه پس چرا بخش it افت میکنه پس چرا بانکیها افت میکنند و ...و... و....
ندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
در جواب کسانی که می گویند دولت نمیتونه حمایت کنه یا نفت ارزونه ،،،،چطور در دولت قبلی در نیمه سال ۹۱ که همه جوره تحریم شدیم و نمتونستیم اصلا نفت بفروشیم با اون اوضاع که همش تهدید به جنگ میشدیم دولت از بورس حمایت کرد و اون همه سهامها رشد کردن،،،؟؟!!!!
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
اولا دولت قبل با منحل کردن سازمان برنامه بودجه، و برداشت غیر قانونی از صندوق ارزی و چاپ بی رویه پول، دستش از نظر تامین ریالی هر خواسته رییس دولت باز بود و عملا بورس هزینه ان چاپ پولهای بی رویه و ان حماقتها در صحنه سیاسی که به تحریمهای کمر شکن منجر شد را اکنون دارد پس می دهد. ثانیا بخشی از رشد حباب گونه سهام در دولت قبل بویژه سال اخر بیشتر برای پرکردن جیب دار و دسته بوده نه حمایت از بورس. مثلا با تغییر محاسبه نرخ خوراک و نرخ فروش پالایشگاه زیان ده را به سودده تبدیل کرده و سهام 100 تومنی را هزار تا دوهزار تومن فروختند. اکنون روحانی دارد مجدد فرمولها بر می گرداند، مجاری فساد را می بندد، خوب طبیعی است که سودهای کاغذی اعلامی در دولت قبل که امکان پرداخت به سهامدار وجود نداشت از بین برود و سهام افت کند.
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
آن مرد که از بورس و سرمایه مردم بی دفاع حمایت میکرد را خودمون با دستای خودمون بیرون کردیم


ای لعنت بر ما
محسن
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
خوب همین خرابکاری رو کرد که حالا این طور شد دیگه.
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۵
چون اون دولت عدالت بود
ناشناس
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کلیدش خوب بود. الان کلیده زنگ زده دیگه کار نمی کنه!
ژاندارک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
یواش یواش پیاده شو با هم بریم.
اگر بورس ما خصوصی بود حرف شما درست .
ولی بورس ما یه بورس دولتی است با دخالتهای رانتی و تماما مخرب . البته که دولت نه تنها با پاسخگو باشد بلکه جبران ضرر تمام اهالی بازار را نیز بکند.
سهامداران پولشان را که نجسته اند و با تحلیل درست خرید مینمایند. اما همیشه حرکت ناصواب و مخرب شما دولتیان دارایی سهامداران را به نابودی میکشاند.
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
بورس تا قبل از نهايي شدن نتيجه مذاكرات هسته اي و تثبيت كامل قيمت نفت احتياج شديدي به حمايت دولت داره. اگر دولت الان حمايت نكنه چطور ميتونه از صاحب سرمايه انتظار همياري در شرايط سخت اقتصادي رو داشته باشه؟
یعقوب
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
دولت پولش کجا بود که حمایت کنه. کشور به گدایی افتاده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
بورس نیوز نظرها رو منتشر کن پلیز!
علی شاه
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
بورس نیوز
امروز کلی کامنت گذاشتم
فقط یکیش چاپ شد
همین ترس شماس که میزان خشم مردم را به این بی کفایتهای بی وجدان نشون نمیده
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
سازمان خصوصی سازی روز سه شنبه در بانک ملت اقدام به850 هزار سهم کرد ، این یعنی چی؟؟ غیر این هست که کار کار خودشونه ؟؟ اخه میمردی اگر تو این اوضاع سهم عرضه نمیکردی ؟؟
شیراقا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
اینا نباید دخالت کنند به سایر بورس های جهان نگاه کنند و راههای رفته ایی که بی ثمر بوده سرلوحه خود قرار ندهند کاری که عبده به یادگار گذاشته خرابش کنند گره و نوسان قیمت و ... چرا مانع اصلاح سهم میشن ؟سهمی که تکلیفش یه روزه باید مشخص بشه ماهها طولش میدهند شما به فولاد خراسان نگاه کنید یه دیوار بتونی زدند تا کسی نخره دست فروشنده هم مونده هم خریدار و هم فروشنده پشت دیوار برلینی گیر افتادن.چرا؟ ؟؟الان یه ساله اصلاح بازار رو طول داده و مانع پایان روند بازارند بازار یه روزه دو روزه اصلاح میکنه تموم میشه دیگه.
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۹
احسنت. همین عامل حجم مبنا و دامنه نوسان که سر منشا فساد بسیار است ،باعث شد بنده از بورس ایران فراری باشم.
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
ناشناس از کانادا با این وضعی که حقوقیهای بازار درست کردن اگه دامنه نوسان نبود که همون روز اول ورودت به بازار پولت دود میشد میرفت هوا. اینا گرسنه تر از اونی هستن که فکر میکنی.
یعقوب
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
شیر آقا. خیلی خوشم اومد از حرفت. اگه می تونستم 100تا لایک میزدم برات.
محسن
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
آقای ناشناس
شاید تو کانادا این طور باشه. اینجا همین طور مردم کامنت می ذارن سکته کردیم. حالا ببین اگه حجم مبنا و دامنه نوسان نباشه، چند هزار نفر راهی اون دنیا می شن.
این کارا جنبه می خواد که به نظرم نداریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
اگر کاری ازدستشان بر نمی اید چرا مردم را به سرمایه گذاری بلند مدت تشویق میکنندبابا الان همه بالای 60 درصد توی ضرر هستند بابا غلط کردیم اومدیم بورس
مسعود
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
چه ربطی داره؟ 5 سال سود داده یه سال زیان. بلندمدت رو چطوری حساب می کنی؟!!
ofside
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
سیستم عرضه و تقاضا یکی از خطرناک ترین سیستم های تعیین قیمت سهم در جهان است به خاطر اینکه سهم شما تنها زمانی ارزش دارد که کسی حاضر باشد آن را بخرد اگر کسی نباشد هیچ ساز و کاری برای بازگشت سرمایه وجود ندارد و خریدار است که قیمت سهام را مشخص می کند
در حالی که ارزش سهم باید بر اساس عواید آتی پیش بینی شده از شرکت سرمایه پذیر تعیین گردد اینی که ما داریم سفته بازیه تمام
محسن
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
این طور که شما می گی الان تو بورس های پیشرفته که بازارگردان می خره و می فروشه و نمی ذاره قیمت افت کنه بدتره یا بهتره؟ چون اونجا همونی که سهم رو عرضه کرده هر قیتمتی هم بخواد میذاره.
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
تو رو خدا چرت نگو..یعنی تو حاضری یه سهمی رو هزار تومن بخر فرداش یهو با 50 درصد ضرر بفروشی فقط به این خاطر که نقد پذیر هست..
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
وجود دامنه نوسان در بورس سهامداران با مرگ تدریجی مواجه هستند و پایداری صف های خرید یا فروش سهام مانع به تعادل رسیدن معاملات می شود.اگر دامنه نوسان را حداقل براي مدتي بردارند چند روز منفي وپس از آن بازار به تعادل مي رسد.و ان وقت ترس از بازار ميريزه اينكه هر روز منفي باشد باعث غلبه كردن ترس بر تمام بازار خواهد شد واين بدترين حالت مي باشد
مسعود
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴
خیلی نظر خوبیه. فقط یکی باید مسؤولیت سکته ها رو قبول کنه. چون تو مرگ تدریجی باز آدم زنده می مونه ولی اگه امروز صاحب 100 میلیون باشی و فردا یهویی 50 میلیون بشه، من یکی که سکته رو زدم. منم نزنم، خانواده می زنن.
علی
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
اکر دامنه نوسان نباشد بهت میگم که چطور بورس بازیچه سفته بازی میشه و کیلو کیلو مردمی که رانت اطلاعاتی ندارند متضرر میشوند فقط کافیه به بازار قبل از اینکه این قانون بیاید نگاهی بندازی تا ببینی چطور بعضی سهمها طی یک روز تا 20 درصد هم سقوط کردند.
ناشناس
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸
آقا محسن من تا حدودی با نظر شما موافقم ولی از اونجایی که برداشتن حجم مبنا باعث میشه ، برخی افراد سوءاستفاده های کلانی کنند بنابراین پیشنهاد میکنم در صورتیکه حجم مبنا در یک روز معامله پر شد ، نوسان قیمت به یک پله بالاتر صعود یا در صورت منفی بودن بازار به یک پله پایین تر سقوط کنه به این ترتیب هم جلوی سوءاستفاده برخی افراد و شرکتهای حقوقی در ایجاد افزایش یا کاهش صوری قیمت یک سهم گرفته میشه و هم به نوعی نوسان قیمت نیز محدود به 4 یا 5 درصد مثبت یا منفی نمی شود .
ناشناس
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
اونم مشکلات خاص خودشو داره، مثلا یهو یه خبر بد میاد چون دامنه نوسان وجود نداره یه دفعه 30 درصد قیمت سهمت میریزه یکروزه! این کشورم که تا دلت بخواد خبرای ناگهانی! ولی حجم مبنا چیز مذخرفیه که حتما باس برداشته بشه تو داوجونز و نزدک و بقیه اصلا چیزی به اسم حجم مبنا وجود نداره، حجم مبنا مساویست با گره
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
آقایان اینقدر تقصیر رو سر دیگران نیندازیم و منتظر این نشیم که حقوقی ها به ما کمک کنند یا دولت بیاد . اگر من و تو نفروشیم و اینقدر مثل گروه گوسفندانی نباشیم که از وحشت این طرف و اون طرف فرار می کنند و آخر سر وقتی اتحادشون از بین رفت توسط گرگها دریده می شوند.
شما فکر کنید بازار تعطیله ،فقط یک هفته نفروشید. خواهش می کنم . التماس می کنم . با این صف های فروش فقط خودمون ، خودمون رو می زنیم . مگر اتفاق بزرگی توی ایران افتاده. فکر کنید زمین و ملک خریدید ، حالا یه سال باید صبر کنید و گرنه با فروختن سهامی که در حالت نزولیه و شتاب برای خرید یه سهام دیگه که وضع نسبتا خوبی داره باعث می شید اون هم بیاد پایین. آخه یعنی چی؟ آدم مگه با دست خودش سرمایشو آتیش می زنه؟
خواهش میکنم برای پایان دادن به این وضع روز شنبه تا سه شنبه هفته بعد از فروش اجتناب کنید. حتی اگر قیمتها بالا رفت، اقدامی نکنید .
رضا
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
عزیز جان بعضی مواقع فروش اجبار است ، مریضی ، عروسی ، عزا آخر این چه بازاری است ؟ به والله قسم من عروسی دخترم را در پیش رو دارم و باید جهیزیه بخرم ، خدا وکیلی نمیدونم چکار کنم تمام سرمایه ام کمتر از نصف شده ، نه میتونم بفروشم نه میتونم نفروشم ، دارم از ناراحتی دیوانه میشم
ناشناس
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
آقا جواد عزیز این چیزی که شما میگید قبلاٌ بارها در نظر دیگر عزیزان خوندم ولی برای اینکه متوجه بشید برای شما یک مثال ساده میزنم :
در زمانی که فرش منزل شما دچار حریق بشه ، مردم چه عکس العملی نشون میدن ؟ اولین کار تلفن به آتش نشانی هست ولی اگه جان شما در خطر نباشه ، تا زمانیکه امداد برسه شما کاری انجام نمیدید ؟؟ قطع به یقین برای جلوگیری از ضرر بیشتر پتو ، لحاف یا ملاحفه ای را که برایش هزینه ای پرداختید رو فدای فرش یا سایر لوازم میکنید تا جلوی ضرر و زیان بیشتر رو بگیرید . بورس هم همینه وقتی اوضاع بازار ایمن نیست و همه با دلشوره و اضطراب اوضاع بازار رو رصد میکنند ، به محض قرمز شدن ضرایب بازار کاری جز فروش ( رفلکس طبیعی ) انجام نمیدن یا در صورتیکه ضرر اونها جبران بشه بلافاصله از بازار خارج میشن .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۱
آقای ظریف ما مردم ایران از شما می خواهیم تکلیف مذاکره را زود معلوم کنی یا رومی یا زنگی
خسته شدیم از بس تمدید مذاکرات را شنیدیم و با سرمایه مون عمق منفی بورس حسش کردیم
البته ما از وزیر اقتصاد هم گله داریم که اگه نقشی تو اقتصاد ایران نداره اینقدر مصاحبه نکنه
یعقوب
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
تکلیف مذاکرات دست ظریف نیست.
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
فکر میکنید این روزها کی داره سهامشو مفت میفروشه هر جا صف فروشه همه میزارن واسه فروش .آخه چرا باید با نصف قیمت سهمتو بفروشی.از ماست که بر ماست.
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
طرف خستست. می فهمی؟ مهمترین خصوصیت بازارهای بورس نقد شوندگی است وگرنه که طرف می رفت ملک و کالا می خرید. وقتی نقد نمی شه بخاطر قوانین مسخره خوب طرف خسته میشه بهرقیمتی می خواد بیاد بیرون.
ناشناس
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶
یه نگاه به قیمت طلا بندازی می فهمی چرا
علی شاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
دوستان گرامی !
ممنون میشم حاصل پیگیریهای من را مطالعه کنید

جناب ظریف چند روز پیش فرمودند :
(حرکتي که در ژنو صورت گرفت(پياده‌روي‌اش با جان کري) صرفا براي اين بود که مذاکرات از حالت نسبتا تنش‌آلودي که پيدا کرده بود خارج شود و فضاي مذاکرات تا حدودي تغيير کند.

جناب عراقچی هم فرمودند :
(مذاكرات كند و فرسايشي پيش مي‌رود و در صورت افزايش فشارها، ايران ميز مذاكرات را ترك خواهد كرد )

ایشان در ادامه فرموده اند :
(هيچ ابايي نداريم كه در مقابل زبان تهديد با زبان متقابل صحبت كنيم)

و البته فرموده اند :
(نظام گسترده تحريم‌ها در شوراي امنيت و اتحاديه اروپا ايجاد شده است و از آن طرف برنامه ايران نيز در سطوح مختلف پيشرفت كرده است)

............................
............................

من قضاوت را به خودتون واگذار میکنم.

آیا این عزیزان در مورد همون مذاکراتی صحبت میکنند که ماهها پیش فرمودند فقط چند تا پرانتز مونده پر کنیم !؟

جناب عراقچی فرمودند :
ايران با وجود تحریمها در سطوح مختلف پيشرفت كرده است.

خواهشا یکی به من بیسواد بگه پس دلار چرا 3500 شد ؟
چرا روغن بهشهر 1400 تومانی 6600 و البته سهامش از 1600 به 690 رسید ؟
یکی بگه چرا دیگه حتی نمیشه پول نسخه ی دکترها و داروهاشون را داد !؟

آقایونی که منتظرند دولت از بورس حمایت کنه ، حتما از گفته های جناب عراقچی باید متوجه شده باشن که جز دعوای انرژی هسته ای ، هیچ دغدقه ای برای مسئولان وجود نداره ، چون ما به عنوان فعالان بازار سرمایه ، در این مدت جز تعدیل منفی و کاهش سود و رکود فروش شرکتها و کارخانه ها چیزی ندیدیم.

قضاوت با خودتون
بورس نیوز عزیزم! امیدوارم منتشر بشه
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
اعتراض می بایست به تیم اقتصادی دولت باشد که بخاطر کنترل تورم ، رکود را دامن می زنند سود بانکی بالا و بودجه انقباضی مانع تحرک مالی هست
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
بورس رو تعطیل کنید تا نتیجه مداکرات معلوم بشه همین با دو دلی و بی اعتمادی هر روز بدتر از دیروزه ، تا نتیجه مذاکرات تعطیلش کنید
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
دامنه نوسان 4% و حجم مبنا باعث درست شدن صف و راه سفته بازی را باز میگزارد در کدام بورس دنیا از این قوانین مسخره سراغ دارید؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
اگر دامنه نوسان و حجم مبنا نمی بود بازار سریع اصلاح می شد و به روند طبیعی رشد خودش را شروع می کرد. حجم مبنا مثل داروی مخدری است که درد اصلی و عامل مریضی را پوشانده و وقتی همه متوجه وخامت اوضاع می شوند که مریض رو به موت است و کاری نمی توان برایش کرد. اقایان قانون مسخره حجم مبنا را جان هر که دوست دارید بردارید. سهمی که بخاطر یک خبر کوچک قرار بوده پنج درصد اصلاح شود بخاطر حجم مبنا یک ماه در صف فروش است و اصلاح نمی شود بعد هر سهامدار معتقد و متعصبی هم بعد از یکماه صف فروش خسته می شود و سهمش را می گذارد برای فروش و بجای ان پنج درصدی که روز اول می خواست اصلاح کند 50 درصد سهم سقوط می کند.
محمد
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶
به شدت مخالم چون دامنه نوسان نباشد ریسک بازار به شدت افزایش میابد بهتر است نگاهی به بازار قبل از اینکه این قانون را بگذارند بکنید تا بفهمید علت اینکه چنین قانونی را گذاشتند چی بوده.
در بورسهای آمریکایی و اروپایی هم علنا چنین قانونی نیست ولی وقتی نگاه میکنید میبینید اکثر سهمها حتی به این اندازه هم نوسان نمیکنند.
یعقوب
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۹
احسنت بزرگترین مشکل بورس حجم مبنای مسخره است .
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲
دامنه نوسان 4% و حجم مبنا باعث درست شدن صف و راه سفته بازی را باز میگزارد در کدام بورس دنیا از این قوانین مسخره سراغ دارید؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۷
آقا جواد راست میگه . تقصیر خود ماست بیایید از شنبه تا سه شنبه هفته بعد نفروشیم و این صفهای فروش رو جمع کنیم. به امتحانش میارزه. خواهشا نفروشیم.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
واقعا دستشون درد نکنه از این اعتراضی که کردن ..باید هروز اعتراض کنیم شاید اتفاقی بیفته...
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
من فکر کنم اگه مذاکرات نتیجه نده بورس صعودی میشه مثل سال ۹۱ هر چی تحریم بیشتر شاخص مثبتر اینجا همه وارونه جواب میده
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
عکسا رو دید خوب؟ اکثرا پیرمرد بودن. نسل شعار.
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
بیایید به گفته آقا جواد هفته بعد نفروشیم. حتی اگر قیمتها 4 درصد 5 درصد هروز بالا رفت.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
ضرر من امروز درست شد 80 میلیون اونم از 156 میلیون که از ابان پارسال وارد کردم .یعنی الان کلا 70 و خورده ای پول واسم مونده دیگه هیچ کاری نمیتونم بکنم .
فقط یک کلام بگم خودم کردم که لعنت بر خودم باد پدر پیر من گفت به اینا اعتماد نکن اینا یک عمر دروغ گفتن ولی من.......
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
ایشالله حباب سکه و زمینم بپوکه سال دیگه همین جا ایشالله
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
مسولان امر باید پاسخ بدن.اگر بازار باید خودش به تعادل برسه پس چرا زمانی که رشد میکرد این نظرو نداشتید ؟؟؟؟؟اول مردم رو تشویق کردید برای سرمایه گذاری و بعد جلوی رشدش رو گرفتید؟؟؟اگه اون موقع جلوی رشد بورس رو نمیگرفتید الان پی به تی بازار بالای 10 بود...این دسته گلیه که خودتون به آب دادین پس خودتونم باید جمع و جورش کنین.الکی هم منتظر به تعادل رسیدن بازار نباشین چون اگه اینطوری پیش بره با پی به ای 2 هم سهامدرا فروشندن . چون اینقد دروغ گفتین دیگه شدین چوپان دروغ گو.پس تا دیر نشده یه کاری انجام بدین...
بره گرگ دریده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
بورس نیوز وجدان نداری اگه اینو نذاری
اقا یک کلام در این قمار خونه رو ببندید ما که بیچاره شدیم حد اقل اونایی که فکر میکنن بورس ما هم مثل بورسای دنیا حساب و کتاب داره نیان بدبخت وذلیل بشن
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
این اعتراضات تو این سطح اصلا به درد نمی خوره. مشکل اقتصاد کشوره. دولت اومد تورم رو کنترل کنه، پولها رو به سمت بانک کشوند. همه رفتن اون وری. با طرج موضوعاتی مثل کیفی سازی و خوراک پتروشیمی ها کاری کرد که یه سری نمادها بسته بشن و یه سری هم سردرگم.
حالا هی به قالیباف و صالح آبادی و فتانت گیر بده. چه فایده ای داره. اینا اگه می تونستن کاری کنن می کردن. هیش کی دوست نداره بیخودی از چشم مردم بیفته.
مسعود
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
درسته. کار از جای دیگه می لنگه
شاوانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
یکی از راه کارها برداشتن و حذف محدوده قیمتی و حجم مبناست
شفاف شدن بازار در چنین محیطی قابل اعماله
یامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
بورس ایران مشتی از خروار اقتصاد ایرانه .... قیمت نفت کمتر از نصف شده ... تحریم بانکی .. خودرو... پتروشیمی ... فسادهای مختلف .. یارانه ها و خیلی موارد مضر دیگه ... کشوری که سال اینده سخت بتونه هزینه های جاری را براورده کنه و از پس هزینه های عمرانی بر نمیاد .... دوستان چه توقعی دارند .. یا با چشم باز وارد این بازار شدیم یا بدون کار کارشناسی که ضرر هم نتیجه اونه... هر گونه حمایت مصنوعی دولت از بازار باعث ضررهای بیشتر افرادی تازه در اینده خواهد شد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
اگه به احتمال 1درصد هم سر بحث هسته ای به توافق نرسید اون موقع چه جوری میخواین کشور رو اداره کنید ؟شما ها دولتمردان ثابت کردید که بسیار شکننده در مقابل مسایل اقتصادی می باشید؟ پس واقع بین باشید و بیشتر از این افتضاحات و اختلاس هایتان را گردن دشمنانتان نیندازید.به فکر اصلاح خود و مردم بدبختتان باشید.
علی
ROMANIA
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
این دوستانی که میگن دامنه نوسان..بیایید فرض کنیم دامنه رو برداشتن بعد یهو یه حقوقی عزیز شروع کرده به عرضه زیر چهل تا پنجاه درصد بعد اون وقت توو حاضری یه روزه سرمایه ات نصف بشه؟؟؟؟؟اون جایی امکان پذیره که همه چیزشون روتین نه ..گزارش شرکتها دستکارزی نمیشه..و...و...و...
یعقوب
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۶
علی جان! حقوقی مگه دیوانه است نصف قیمت بفروشه؟ عده ی زیادی در کمین نشسته اند که کسی همچین اشتباهی کنه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
سهماتونو نفروشین
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
ما که امروز خریدیم به امیدی که هفته بعد بدیم به حقوقیهای حامی بورس...
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
ایشالله حباب سکه و زمینم بپوکه سال دیگه همین جا ایشالله
رحیمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
متاسفیم برای مسئولینی که درست کار نمیکنند و اینچنین باید بیدار شوند. انشاءالله کار امروز زنگ خطر و زنگ بیداری باشد برای مسئولینی که خودشان را به خواب زده اند.
پرانک
UNITED KINGDOM
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
آیا ردپای مفسدان اقتصادی پشت این عرضه های غیر منطقی نیست .
این حالت در بورس نمونه ای ندارد لطفا در این زمینه تامل بفرمایید
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
سلام سهامداران عزیز شما از یک دولت ناتوان .ونا کارامد در تمام زمینه ها چه انتظاری دارید .این دولت در این مدت به جز حرف چه چیزی تحویل این مردم داده .واقعا فرق این دولت با دولت جناب احمدی نزاد در چیست . ؟
ناشناس
UNITED STATES
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸
شماها همونایی هستید که از گرفتاری پدیده ای ها شاد بودید.... چوب خدا صدا نداره عزیزان
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳
اقایون ادعای اینو دارن ما تورم کم کردیم 4 درصدم رشد اقتصادی داریم .
بعد میان برای کسری بودجه از سرمایه ملت تو بورس کم میکنند میرزن تو جیبشون. بعداز گرون کردن نان گرفته تا.....هر چی فکر کنی به نرخی که دلشون بخواد قیمت می زارند ملتم که دارن ندارن به درک میخوان بخرند میخوان نخرن نمی دونم چرا فکر می کنندایرانیها .........
چرا فکر فکر میکنند یکی تو بورس سرمایه گذاری کرده پول اضافه داره باید از جیبش به هر شکلی شده در بیاره بی انصافا لاقل اندازه سود بانکی به ملت حال بدید البته الان دیگه به پول خودمونم راضییم سود پیش کش
مهدی
FRANCE
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
گمان کنم بورس یعنی همین دیگه! قرار نیست قیمت‌ها رو به زور بالا نگه داریم که!
بورس یک روز سود داده یک روز ضرر!
از طرفی اون کسانی که به این دلیل که آقای روحانی گفته سهام بخرید سهام خریدن بهتره سهامشون نصف بشه!
دوست گرامی فعالیت اقتصادی ربطی به دستور رئیس جمهور نداره!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
مدیر عامل بورس چکار کند شما نفروش
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
سلام من سهامدار و کارگر پدیده هستم و مثل بعضی ها نامرد نیستم که از ضرر بقیه خوشحال بشم انشا ا... کسی ضرر نکنه ولی شما بورسی ها خیلی نامردین که با فشار و زور بالاخره زیر آب پدیده رو زدین ولی با این حال من باز هم به پدیده و جناب پهلوان افتخار میکنم . پهلوان تولدت مبارک
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
یادم میاد یه روز خانم تاچر اعلان کرد از فردا گازوییل 5 درصد گران میشود .فردای ان روز هر راننده هر جا بود ماشینش را چه با بار چه خالی .یا مسافر خاموش کردند وبه خانه رفتند بنزین سوزها هم به حمایت تعطیل کردند و کشور ظرف دو ساعت قفل شد وساعت 12 خانم تاچر عقب نشینی کرده وقیمت به سر جاش برگشت خورد.ادمهای انجا نه از کره ماه امده اند نه از مریخ ولی وظیفه شهروندی را بلدند ولی ما داریم نابود میشویم دست به سوی خود عامل نابودی دراز میکنیم که کمکمان کند.تا یاد نگیریم این دولت را با عدم خرید و فروش تحریم کنیم هرروز یا اب گران میشود یا نان یا پولمان در بورس وبازار به تاراج میرود.حالا ببینیم شنبه چه میکنیم.
محمدزاده
UNITED STATES
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
به نظر من سرنوشت مملکت را گره زده اند به چند کیلو کرم اورانیوم غنی شده تا این مسئله حل نشود نه بورس بلکه در تمام مسائل اقتصادی تلاطم خواهیم داشت خدا عافبت ما را به خیر کند.
هادی
GERMANY
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶
مملکت ما کجاش درسته که بورسش درست باشه اما نگران نباشید به گفته رییس جمهور ما از رکود خارج شدیم ، البته ایشان بقیه جمله را سانسور کرده اند
به مرحله سقوط رسیدیم ، تا کف دره فاصله ای نمونده کمربندها را محکم ببندید
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
ببخشید . اون زمانی که بورس روزی 1000 واحد افزایش شاخص داشتیم و هر آدم بیکاره ای سرمایه اش رو میاورد تو بورس طی چند روز سود خوبی میبرد. بدون اینکه تحلیلی داشته باشه کسی بود بگه چرا شاخص اینجوری داره بالا میره. هیچ جای دنیا وضعیت بورس مثل ایران نیست. اونقدر پول شناور دست مردم داریم که نه بالا ذفتن شاخص قابل کنترله و پایین اومدن شاخص. فقط خدا بداد سهامدار جزء برسه.
علی
UNITED STATES
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
بورس را تعطیلش کنید درش را گل بگیرید
رحمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸
اهای مسئولین وناظرین بورس اونوقتیکه روز ب روز شاخص با تبلیغات شما افزایش میافت و صعود میکرد میگفتین 4سال طلایی بورس در راه است....الان چ حرفی پاسخی دارین بدین روز ب روز سیر نزولی تا 65واحد رسیده چرا با اموال سهامدار برای خودتان سود کسب میکنید ما تا کی منتظر بمانیم و بی مسئولیتی شمارو تحمل کنیم؟؟؟؟
فرابو
ROMANIA
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
سلام.اولا که شاخص همگام با بازار افت نکرد دلیلش اینه که شاخص بیانگر ارزش بازار هست و عرضه اولیه ای مثل شسپا و پاکشو و سیدکو ... باعث افزایش ارزش آن شدن و همگام با بقیه سهما افت نمیکنه طبیعتا/ثانیا شاخص سازا مثل پارسا غدیر همراه اخابر افت لازم رو نکردن.ثالثا فکر میکنید این تورم چجوری داره کنترل میشه؟؟؟ با پودر کردن سرمایه شما . بورس محل تولید نقدینگیست . برای دولتمردان هم اهمیت نداره چون میگن کسی که تو بورسه حتما پول اضافه داشته که سرمایه گزاری کرده ... /رابعا کارگزاران و سازمان و کارمزد بگیران بیشتر این وضع رو دوست دارن تا تلاطم ایجاد شه و .......
مجتبی حاج نصیری
ROMANIA
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
من موندم اونایی که این حرفارو میرنن اون زمانی که بازار سبز بود و خوش خوشونشون بود نمیگفتن که بازار این مشکلاتو داره.
انصافم خوب چیزیه
باید قبول کنیم اگه وارد هز بازاری بدون مطالعه و بررسی بشی کله میکنه
چه برسه با بازار بورس که ریسک به مراتب بالاتری داره
در نهایت باید به این آدما گفت
بازی اشکنک داره سر شکستنک داره
كسري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
اگر شما به عنوان متولي سازمان بورس ميگيد كاري از دست شما بر نمياد پس لااقل مثل يك مرد استعفا بديد چون كسي بايد سكاندار بورس باشه كه عرضه داشته باشه نه بگه از دست من كاري بر نمياد بريد كه ادم كاردان تر بياد با تشكر
شلغم خان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
استاد ظریف میدونه 5+1 میشه 8تکلیف بورس وسایر بازارها روشنه
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
down with bourse
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
بورس در محاق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
از مسولان خواهش میکنم راه تعامل با جامعه جهانی را در پیش بگیرید تا اسلحه از دست تندروها گرفته بشه ضمنا در طول مذاکرات مسولان سیاسی ونظامی ومذهبی از صحبتهای تحریک کننده خوداری پنند تا در یک محیط ارام مذاکره کنندگان به این امر بپردازند بخدا فقط مردم عادی ضربه میخورند
شعباني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
به نظرم بهترين راه در شرايط كنوني تعطيلي بورس حداقل به مدت 6 ماه يعني تا پايان مذاكرات است وقتي كه آب ها از آسياب افتاد دوباره بورس را باز كنند بورس نيوز لطفا چاپ كن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
از یک ماه پیش اکثر کارگزاریهای منصف هشدار سقوط را می دهند ، الان هم شاخص حداقل تا 56000 واحد افت می کند ، چون نه جو مذاکرات مثبت می باشد و نه قیمت نفت بالا می باشد و از طرفی شرکتها نیز با فشل ترین وضع توسط مدیران نالایق اداره می شوند ، بنده به هیچ عنوان در این شرایط هیچ سهمی نمی خرم ، با توجه به کسری شدید بودجه دلار و طلا را بهترین گزینه می دونم ، مسکن نیز فعلا حباب دارد و قیمتش بالاست، بهترین بازدهی از آن ارز و سکه خواهد بود.
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
جالبه بعد به پدیده میگن سرمایه مردم رو به باد میدی!!!
احمد علی یوسف زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
دولت ها قبلی در چنین مواردی به نحوی مشکلات بورس را رفع می نمودند خدا پدر شان را بیامرزد
به آقای وزیر اقتصاد امید نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
یکی نیست به آقا بگه که مگه سهم خوب هم داریم سهام همه شرکتها افت کرده و اصل مطلب اینکه چرا با تبلیغ سرمایه مردم رو به بورس کشونید و هر کسی هم الان متوجه شده که دولت برای جبران کسری بودجه خودش و جمع کردن پولهای دست مردم به اینکار کثیف روی اورد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
بابا در زمان اقای احمدی نژاد شرایط جهانی و داخلی از این هم بدتر بود ولی ایشان اجازه سقوط بورس را نداد لطفا واقع بین و از روی منطق قضاوت کنید.
سليمي
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
اره چون 22 ميليارد دلار برد به استانبول ودبي بنابر اين نگذاشت بورس منفي بشه
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸
یه مقدار از افت بورس ناشی از رکود و پیش بینی کسری بودجه به خاطر کاهش قیمت نفته؛ اما نه تا این حد!
حدس بنده اینه که دولت عمدا میخواد اوضاع اقتصادی مملکت و دماسنج اونو سیاه جلوه بده تا به تندروهای داخلی بگه که تنها راه نجات اقتصاد، رسیدن توافق با آمریکاست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸
اقایان بنا به گزارش خبرنگار میدانی ما برخی از چهره های سیاسی اعلام کردند به هیچ کدام از سهامداران شلوغ کار امروز جایزه سله توبل تعلق نخواهند گرفت برای هیچیک از شما نامه ای به سفیر سویس یا سوئد یا سوسیس یا نروژ یا هر جای دیگری نخواهد به هیچ زبانی نخواهند نوشت
afsar
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
سهامداران محترم درست که کل سهام مان و سرمایه مان ازبین رفته ولی بیاین مفت نفروشیم
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹
استکبار جهانی داره سقوط می کنه. بورس امریکا یک درصد امد پایین.
فرهاد
UNITED KINGDOM
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۲
اگر مسولان بورس ناتوانند و نمیتوانند مشکلات بورس را حل کنند ، لااقل به مردم توضیح دهند که دامنه نوسان 4% و حجم مبنا و شاخص سهام کنونی ، در کدام بورس های معتبر دنیا اجرا میشوند .
آیا میتوانند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فرهاد
UNITED KINGDOM
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۳
اگر مسولان بورس ناتوانند و نمیتوانند مشکلات بورس را حل کنند ، لااقل به مردم توضیح دهند که دامنه نوسان 4% و حجم مبنا و شاخص سهام کنونی ، در کدام بورس های معتبر دنیا اجرا میشوند .
آیا میتوانند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۹
اینها همش حرفه همه این کارها زیز سر حقوقی نامرد است که از سهام خودشون حمایت نمیکنند چرا توی این مدت فقط سرمایه گذاری بهمن از سهام خودش حمایت کرده و قیمت سهامش تکون نخورد یعنی بقیه نمیتونستند این کار را بکنند بقیه همشون دزدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۱
حمود وقتي رئيس شد گفت بورس قمار خونه هست بلعکس از بورس حمايت کرد
محمود گفت عدالت و جلو گيري از فاصله طبقاتي ولي بلعکس عمل کرد
محمود گفت خشکاندن فساد و دزدي و بدهکاران بانکي ولي در دولت خودش تخم بزرگترين اختلاص ها و دزدي کاشته شد ژ

حسن گفت کليد دارم مشکلات اقتصادي را حل خواهم کرد ولي بلعکس عمل کرد
گفت تدبير ولي ضد تدبير عمل کرد
گفت اميد ولي همه را نا اميد کرد
گفت بيائيد بورس سرمايه گزاري کنيد حمايت ميکنيم ولي بلعکس عمل کزد

نتيجه
دولت محود و حسن هر چه گفتند بلعکس و ضدش رو عمل کردند
اگه اشتباه مگم دوستان بگن
منصور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۴
خدا لعنت کنه اون کسانی که باعث از بین رفت سرمایه مردم شدند.
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۷
باید دست اونایی که رفتن برای اعتراضو بوسید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۶
دوستان عزيز من وإلا اگر در أين شرايط سهماتون رو بفروشيد در أين قيمتها هر سهمي را با أين شرايط هيچ وقت شايد نتونيد ، ضرر كه كردية رو جبران كنيد انوقت پشيماني بسيار بيشتر است، من تمام دارايم تو سهام است وترحالا ٥٠٪ حداقي تو ضرر هستم چاره اي جز صبر نادريم اگر راه ديگري داريل لطفا من را هم راهنماي كنيد؟ به غير إز صبر
پیمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۸
مجلس وقتی دلار چهار برابر شد ساکت بود اما تا بورس یکسال رشد کرد تا اندکی از ضررها و افتی که قیمت ریال داشت و سرمایه مردم رو به یک چهارم رسونده بود رو جبران کنه بجای اینکه خوشحال باشند شروع کردند به جلوگیری از رشد بازار با نرخ خوراک و بهره مالکانه و غیره یکساله همین یک چهارمی از سرمایه مردم که داشت تازه به نصف قبل از پرش دلار میرسید رو به زیر نصف رسوند و با این تصمیمات آنی و یکشبه اعتماد رو از سرمایه گذارها گرفت این افت مداوم حاصل بی اعتمادی سرمایه گذارها به تصمیمات کلان مملکت و تصمیم گیرندگان است و قابل جبران نیست برگرداندن اعتماد به مردم بسیار سخت تر از از بین بردن ان است و تا اعتماد سهامدار به بازار و تصمیم گیرندگان کلان اقتصاد کشور جلب نشه روند نزولی باقی میماند البته مفسدان اقتصادی و دستگیری انها بر بازار تاثیر گذار است که خود داستان مفصلی دارد که بماند برای یک کامنت دیگر که میبینید تعدادشون توی این مملکت زیاده و هرسال یکی دوتاشون گندش درمیاد اینها با حجم زیاد پولشون چه بلاها که به سر شرکتها و بازار بورس میارن فعلا بماند تا بعد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۰
به نظر من با این حرکت که تجمع کردند بورس روز شنبه مثبت میشه . فقط مرد باشین نفروشید. مرد. اون هفته هم مرد باشین نفروشین. یک ماه وجدانی نفروشین. ببین قیمتها چی میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۱
خواهش میکنم برای پایان دادن به این وضع روز شنبه تا سه شنبه هفته بعد از فروش اجتناب کنید. حتی اگر قیمتها بالا رفت، اقدامی نکنید .
Hamed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۱
بعد ميان ميگن بايد پديده بياد تو اين بورس...
علی کولیوند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۹
باور کنید بدبخت شدیم پولمان وارد بورس کردیم که هم شرکتها وهم به جامعه کمک شود هم خودمان استفاده کنیم از سود پولمان که. مثل سود بانک نوزول نباشد ،کل دارایمان واز همه بدتر وقتمان حدر رفت به آقای رییس جمهور بگید چطور مشکلات مردم را بر طرف کردید جز بدبختی..شماها را بخدا قسم میدم کمک کمک مان کنید
رضا پدیده
UNITED STATES
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۵
بورس نیوز و تخریبگران بی انصاف پدیده فقط یک کلام

چوب خدا صدا نداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۹
كاهش نفت بهانه است ، اين وضعيت از جايي ديگه آب مي خوره ، در دوره رياست جمهوري آقاي خاتمي نفت 8 دلار شد اما وضعيت بورس اين طوري نبود مثلا سهام خكاوه بالاي 1000 تومان بود بورسي كه ارزش سهامش به تعداد عرض و تقاضا تعيين ميشه بايد خودمون دست به كار بشيم ، بياييد كمپين عدم عرضه و فروش تشكيل بديم ، سهاممون رو ارزون نفروشيم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
چرا حقوقي ها بايد از حباب حمايت كنند؟؟؟
سورن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
آقای روحانی بسه اینقدر فیلم بازی نکن ،به فرض اینکه 4 سال بعد هم ریس جمهور شدی چه ... می خواهی بکنی ؟
همانطور که قبل تر از شما نفت 140 دلاری را بر باد داد و فقط مشتی اختلاس گر بجا گذاشت!!!!
و هیچ کس هم جوابگو نبوده و نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
ریاست محنرم سازمان بورس الان حدود یک درصد کل مبلغ معامله را در یک خرید و فروش نصیب کارگزاری ها می شود که بسیار زیاد است. لاقل این کارمزد را کم کنید.
ناشناس
UNITED KINGDOM
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
تو قلبت پاکه برامون دعا کن هممون بدبخت بیچاره شدیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
چند سال قبل و در محل کار قبلیم ، هم اتاقیم از صبح تا ظهر پای رایانه مینشست و معاملات بورس میکرد ، خودم دیدم که چطوری با ارتباطاتی که با اتاق شیشه ای داشت صفهای غیر واقعی خرید و فروش درست میکرد و مردم را گول میزد تا بتونه سهام خودشو بفروشه یا بخره ، الانم که میگن ایجاد صفهای کاذب از طریق تبانی و کار گروهی و باندیه ، یعنی یکی به 50 نفر خط میده که مثلا به سهام فلان شرکت حمله کنند و چکار بکنند تا صف غیر واقعی تشکیل بشه و مردم عادی گول بخورند .
والا من که مالم را مفت بدست نیاوردم که بخوام مفت هم تقدیم به این گرگها بکنم ، از همان چند سال پیش که اون وضعیت را دیدم از هرچی بورس و بورس بازیه متنفر شدم ، به همان سود کم دلار و طلا و ... میسازم ولی شب خیالم راحته و استرس ندارم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
سال آینده بورس سود دهی خوبی خواهد داشت حالا ببینید من کی به شما گفتم ، وضعیت بد سهام در ماه های پایانی امسال کاملا قابل پیش بینی بود اگر مطالعه و دانش کافی در زمینه بورس داشته باشید تا این حد ضرر نمی کنید . البته مشکل اساسی بورس ما اینه که شفافیا اطلاعاتی در اون کاملا ضعیفه و می شه گفت اصلا وجود نداره مشکل اساسی ضعف قوانین و دلال هایی که در بورس وجود داره که به مردم درست اطلاع رسانی نمی شه نه در مورد شرکتها و نه اطلاعات دیگه
علی
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
یه نگاه ساده به اوضاع کلی کشور نشون میده سال بعد یکی از بدترین سالهای اقتصادی خواهد بود.
بیشتری فشار رکود رو خواهیم داشت. دولت از هر راهی داره کسر بودجه اش جبران میکنه. مالیات سنگین تر بازار را نابود می کنه.

بورس سال بعد مفهومی نخواهد داشت.
seyed
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
کسی میگه تا سال اینده رشد نمیکنه-موضوع اینه که الان 50 - 60 درصد تو ضرریم خدا داند تا کی فقط به سرمایه اولیه مون برسیم
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
خداروشکر
ایشالله ک از پول ادمای احمقی ک تو بورس سرمایه گذاری میکنن و سنگشو ب سینه میزنن هیچی نمونه و ورشکست بشن
فرهاد
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
فقط آدمهای احمق و دچار اختلالات روانی از زیان دیگران خدا را شکر میکنند و حتی انشاءالله هم میگن ( البته همونم بلد نیستن حتی از نظر املایی درست بنویسن و این نشون دهنده سطح سواد و معلومات و دانایی اونهاست)!
ناشناس
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
محمد تو که به سهامداران توهین میکنی..انشالله خودت و خانوادت به درد چه کنم گرفتار شی...تا ببینی که بازنشسته ای که به اجبار هزینه جهاز دخترش رو به بورس اورده چه میکشد...
یعقوب
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
من آذر ماه سهام پست بانک خریدم حدود 135 تومن. بعد فروختم 140 بعداز فروش من تا حدود 161 بالا رفت اما خدا رو شکر می کردم که بعد از من کسه دیگه هم سود برده. محمد جان برا دیگران نیت بد نکن تا خدا هم برا تو نیت خوب کنه. ایشالا جمیعا به راه راست هدایت بشیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
من با حرف آقای یعقوب موافقم اگر از فروش هیجانی دست نگهداریم و به هر بهانه ای سهام خود را نفروشیم موافقم اما مخالفتی هم دارم اینکه تحریم برای این دو سال نیست این امر دردوره دولت احمدی نژاد هم بوده یا کاهش نفتدر برخی صنایع بورسی تاثیر مثبتداره اینکهتمام صنایع منفی بشه اشتباه و اینکهکسی از حق سهامدار دفاع نمیکنه درسته بعضی سهام ها بودند که هر روز در بازار منفی صف بود مثل بترانس اینها اگر بخواهند از سهمی حمایت کنند و ببرند بالا می توانند. اما یک نکته ما فقط به اخبار بد واکنش نشان میدیم و اصلا خبر خوب که میاد توجه ای نمیکنیم. و اینکه وزیر اقتصاد غمخوار سهامدار نیست. و در آخر فقط یک روز از فروش هیجانی و نوسان گرفتن دست نگه داریم. و سوتفاهم نشه من حمایتی از دولت احمدی نژاد نکردم.
سعید رستمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
بورس نیوز ازت نا امید شدم چند وقته نظرات منو پخش نمیکنی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
شنبه همه را ميفروشم
seyed
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
این همه نفروختی حالا هم نفروش مثل من که 50 % تو ضررم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
قيمت نفت همچنان داره پايين مياد بايد همه را بفروشيم
متین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
به هر قیمتی شده بفروشین بیان پدیده بخرید جبران میشه
هم وطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
این ها همه از آه دل سهامدارهای ..... است . مدیرت بورس رو باید بدید به اقای ...... تا نجات پیدا کنین
علی
UNITED STATES
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
سلام-بخدااززمان نزول دریکسال من حدود 400میلیون درضررهستم بقیه نیزهرروزاز3تا10 میلیون هرروزافت میکند.خدالعنت کندبه همه اینها.نه کنترلی برشرکتهاونه نرخ هادرست است.همگی درحال نابودکردن سرمایه گذاران هستند.
Mohsen
UNITED STATES
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
خدا وکیلی صد رحمت به فارکس. همه سودش و هم ضررش حداقل مشخصه. رانت هم نداره. هی میگن بیان توی بورس. این بورس ؟
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
منم با همه این اعتراضات موافقم.
باید وزیر و رئیس جمهور پاسخگو باشند و خسارت مردم را بپردازند.
یاسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
منم مثه شما توی بورس بدجوری زمین خوردم . یه نیگاه به سهامدارای پدیده شاندیز بندازین . با این همه فشار از سوی دستگاه های قضایی دولتی و مجلس رسانه ها و .... هنوز یه شاکی خصوصی هم نداره . و سهامداراش هجوم نیاوردن برای فروش . کاش ما ها هم پشت هم بودیم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
وضعیت بورس زمان برادر احمدی نژاد بهتر از الان بود
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
چه فایده شنبه تا دوشنبه بازار خوبه بعدش همان به حالت نزولی برمیگرده من حسینا 20000 با قیمت خرید 42500 خریداری کردم چاره ای جز صبر و اعصاب خوردکنی ندارم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
مگر سهام شناور دست مردم چقدر است؟دولت داره این کار رو میکنه تا کمبود نقدینگی را دوباره با فروش جبران کنه.نوسانگیری را بردارید ببینیم دولت دوباره میتونه؟اکثر سهامها با افزایش سرمایه از مطالبات حال شده مردم هم درنظر بگیرید با 70 تا 75 % ضرر هست.مثل رتاپ مثل قنیشا و.......... تا کی؟! میگم آقای وزیر اقتصاد اگر هم سهم ها به 200ریال برسه بازم میگی کف نیست؟!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
دوستان پارس خودرو (خپارس) خودروهاشو میخواد پیش فروش کنه! سهامش شنبه بالا میره!
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
تو این منفی بازار فقط سهام گروه خودرو خوبه!
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
من که زندگیم از دستم رفت.ارزش سهامم 35 درصد شد.بی پول شدم زنم مهرشو گذاشت اجرا اونم توقیف کرد.دیگه هیچی برام نمونده.خدا از مسئولین نگذره.الان دارم به خودکشی فکر میکنم و خدا به داد شماها برسه
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
ببینیدبعضی ازشماهابه نفروختن وکارگروهی وسفته بازی اشاره داشتین من میگم همه حرفادرست وقتی نمیفروشی اون سفته باز ازخدابیخبریه مرتبه میادچندمیلیون عرضه میکنه واسترس درست میکنه هرروزبایدشاهد4الی5%منفی باشیم نمیفروشیم بازدوباره گروه واردمیشه بازارومنفی میکنه دوباره5%نمیفروشیم این مرتبه حقوقی واردعمل میشه بازدوباره صف فروش بازم5%منفی دیگه وروزبعدمثلابانک ملت یابیمه عرضه میکنه ودرنهایت این جماعت نادان شروع به ارسال خبرای کذب نفتی پتوشیمی قیمت خوراک معدنی نرخ بهره مالکانه وانقدراخبارمنفی توبازارمیفرستن باتبانی چندتاسایت که اگرپالایشی هابیان منتطرافت شاخص تا50000باشیدوهزاران خبرای کذب بخوردسهامدارمیدن تومیگی بااین جماعت گوسفندمثل خودم که تازه انلاین شدم وخیلی دوستدارم خودم ابرازفضل کنم میشه نفروخت ونفروختیم به حرف شماگوش کردیم میدونی اززمانی که شبندررودر1500خریدم الان بانفروختنم چه خدمتی به حقوقی ودولت کردم درداکه این معماشرح وبیان نداردبرادرامروزشدهقیمتش با8ماه بسته شدن ینی نابودی فنا ساقط اززندگی وسکته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
خدا لعنت کنه باعث و بانیشون رو که بورس رو تبلیغ کردن برای مردم عوامی چون من که به نون شبمم الان محتاج شدم!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
از ماست که بر ماست!
مقصر اصلی در افت شاخص ، سهامدارن حقیقی هستند . طبق آمارهای موجود این حقیقی ها هستند که نقش فروشنده را دارند . نفروشید نفروشیدد نفروشید !
فاضل مدینه فاضله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
بسمه تعالی
ظریفی گفت تا مقهور گشتگان به غرب به استقبال طلبان ثابت نکنند که بدون دست دادن به شیطان بزرگ نمی توان مملکت را اداره کرد وضع به همین روال خواهد بود لذا همان ظزیف آرام در گوشم گفت همه سهام ها را بفروشید هر وقت ظریف سر بلند آمد سهام هارا قوی بخرید
نادر
ROMANIA
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
همه چیز گفتید ولی یک چیز نگفتید

سقوط بورس درست از زمان شروع این مزاکرات لعنتی بود..

همین و بس همه رو سر کار گذاشتن..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
من از اول هم معتقد بودیم دولت سرمایه گذران را به ذلت میکشاند تا توبه کنند . نمونه اش تحمیل بر سنگ اهنیها و پتروشیمیها بود ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
بکس نظر من اینه دولت شدید کم اورده داره فلج میشه این نقشه رو کشیده:سهمهارو مفت کنه خیلی مفت بعد1هو همه صفارو جم کنه با قیمت بسیار کم اون موقه است که1سود گردن کلفت نصیبش میشه.
ما ها هم به درک...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
در اولین فرصت بفروشید من با شاخص 73000 با20 درصد ضرر فروختم اگر الان مونده بودم میشد 40 درصد

مطمئنا هر چی بمونید بدتره چون هنوز از ماه دیگر اثرات نفت 40 دلاری مشخص میشه
تازه آخر سال موقع ریخت و پاش شرکت ها و دلار خریدن و اوضاع بدتر می‌شود چون دلار میره بالا و همه سهام میفروشن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۰
اقتصاد به چه دردی میخورد فقط انرژی هسته ای
از سوز دل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۸
هنوز مونده صبر کنید تازه اولشه

نفرین دهها هزار بچه محل امام رضا پشت سرتان هست

بورس نیوز و بورسي ها هر شب حرم چشمم می افته نفرینتان می کنم

یک پدیده ای
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴
به نظر بنده مقصر اصلی این وضع مدیر عاملان رانت خوار و دزدشرکت های بورسی هستند وهیچ کس دیگر که از هرخبری برای پر کردن جیب نور چشمی های خود استفاده وشرایط را اینگونه نشان می دهند تاسهام شرکت ها رامفت از دست افراد بی اطلاع در بیاورند اگر اقتصاد ونقدینگی مشکل داشت اقای پهلوان هم نمی توانست برای پدیده جذب سرمایه کندمنتظر مثبت های شما هستم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
چرا نفروشیم. بهمن پارسال این موقع 5میلیون تو ضرر بودم. الان 85 میلیون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
هر پولی که از بورس حتی با ضرر هم خارج کنی انگار پول پیدا کردی! خبر خوب میشه بورس افت میکنه ،خبر بد میشه بورس افت میکنه، هیچ خبری نمیشه بازم بورس افت میکنه!
ofside
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
لطف کنید از ضرر هم خوشحال نشید بورسی غیر بورسی نداره که یعنی چی
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
آخه مگه هنوز پولی واسه مردم مونده که سهام بخرن ؟
چرا از بورس حمایت نمی کنید ؟
آیا می دونید چند نفر در این ریزش بورس سکته کرده اند ؟
چند نفر استرس های شدید گرفته اند ؟
چند نفر افسرده شده اند ؟
کاملا مشخصه دست هایی در کار هستند که می خواهند روی کف قیمت سهام رو بخرند و معلوم نیست این کف قیمت کجاست !
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
به نظر بنده مقصر اصلی این وضع مدیر عاملان رانت خوار شرکت های بورسی هستند وهیچ کس دیگر که از هرخبری برای پر کردن جیب نور چشمی های خود استفاده وشرایط را اینگونه نشان می دهند تاسهام شرکت ها رامفت از دست افراد بی اطلاع در بیاورند اگر اقتصاد ونقدینگی مشکل داشت اقای پهلوان هم نمی توانست برای پدیده جذب سرمایه کندمنتظر مثبت های شما هستم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
ابن دو ماه پایانی ماههای سختی برای بورس و سهمداران خواهد بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
با پنجاه میلیون وارد بورس شوم الان شده هشت میلیون
میرزا
ROMANIA
جمعه ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
شنبه حضور مردم در تالار دیدن داره ببینم جرات می کنن شاخص را منفی کن
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
بعضی از این مدیران فقط به درد تدریس می خورن . کار اجرائی بلد نیستن
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱
زنده باد پدیده
تینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۶
من یه سهامدار بورس تمام زندگی مارو خورده حالم داره بهم میخوره افتادیم تو باتلاق نه را پس داریم نه راه پیش صبرم تمام شده خسته شدم از دروغگویی های بورس آخه مگه میشه یک کشور انقدر دروغگو باشن حرص همه رو در آوردن بمادارن نزدیک یکسال نیمه دوروغ میگن بعد توقع دارن خارجیها به راحتی اینا رو باور کنند