بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر : ۱۴۲۹۱۰

به گزارشگروه بورس صبحانه، از تالار بورس اوراق بهادار تهران، امروز عده‌ای از سهامداران حقیقی در این تالار جمع شده و در بین آنها حسن قالیباف اصل مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، محمود خواجه‌نصیری معاون سازمان بورس حاضر شدند و به حرف‌های آنها گوش دادند.

سهامداران خرد که عمده اعتراضشان در مورد عدم ورود شرکت‌های حقوقی به بورس در روزهای پایانی سال و نیز کاهش شاخص کل بورس است، نقطه‌نظرات خود را مطرح کردند.

حسن قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس نیز گفت: اجازه دهید بحث‌ها به صورت کارشناسی و گفت‌وگو حل شود و اجازه مداخله دیگران در تالار بورس را ندهید.

وی تأکید کرد: ما هیچگونه مأموری نداریم و حرف ما به رئیس سازمان بورس این است که قیمت نفت پایین آمده، دولت و کسری بودجه روبه‌رو شده و باید اجازه دهید در یک فضای آرام و حرفه‌ای بحث‌ها را مطرح کنیم.

وی با اشاره به نامه عده‌ای از سهامداران که روز گذشته منتشر شده است گفت: از شما خواهش می‌کنم دردهای بازار را بنویسید، بحث اصلاح‌طلب و 2 خردادی چه ارتباطی به بازار دارد که مطرح کرده‌اید. شما در ایام خوب بورس رفتار حرفه‌ای دارید و در ایام مشکل‌دار هم حرفه‌ای عمل کنید.

همچنین محمود خواجه‌نصیری گفت: وقتی وارد تالار بورس شدم یکی از سهامداران گفت شرکت‌های حقوقی بازار بورس را خراب کرده‌اند در حالی که این شایعه از 6 ماه قبل هم وجود داشت. ما این حرف را نه تأیید و نه رد می‌کنیم، سال قبل محدودیت فروش برای شرکت‌های حقوقی بود اما بعداً مقررات تغییر کرد و محدودیت برداشته شد اما مثلاً صندوق‌های بازنشستگی می‌گویند باید در پایان سال حقوق و پاداش بازنشستگان را پرداخت کنیم و پولی برای ورود به بازار نداریم.

وی افزود: از طرفی برخی از شرکت‌های حقوقی مشمول ابطال معامله شدند. از شما سهامداران می‌خواهیم پیشنهاد اصلاحی برای رقم بازار ارائه کنید.

یکی از سهامداران گفت: مشکل شرکت‌های حقوقی 20 درصد مشکل بازار است؛ از سال گذشته این مشکلات پیش آمد و تنها مربوط به پایین آمدن قیمت نفت نیست.

یک سهامدار دیگر گفت: دولت پولی برای حمایت از بورس ندارد.

یکی از سهامداران که نخواست نامش فاش شود گفت: بنده با سرمایه 150 میلیون تومانی وارد بورس شدم و بعد از یک سال سرمایه‌ام به 80 میلیون تومان رسیده است.

به گزارش فارس، عده‌ای از سهامداران در جلسه سروصدا می‌کردند که خواجه‌نصیری گفت: اگر قرار است سر و صدا کنید، لازم نبود پشت صندلی و تریبون قرار بگیرید و صحبت کنید.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
وقتی شما بدون ریسک خرید و فروش سهام می کنید معلومه توی این شرایط می توانید آرامش داشته باشید . ولی سهامدار خردی که سرمایش نابود شده نمی تونه اون ارامشی که شما دارید رو داشته باشه.
لطفا اجازه بدبد این دهن بسته بمونه و ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
عزیز برادر الان بالای یکساله که بورس ماریزشی شده وربطی به کاهش قیمت نفت نداره اینا همش بهونه است خودتم خوب میدونی !وجودشوداری بگی اگه قیمت نفت بالابره بورس هم صعود میکنه جمع کنید این بساط دروغ را مشکل بورس سود بانکی است حضرت اقا نه قیمت نفت مشکل بورس اعتمادی است که با حباب حباب گفتن امثال شما از بین رفت
علی
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
دوست عزیز باور کن به سود بانکی هم کاری نداره عمده ترین مشکل اینه که دولت بورس رو کرده کوره نقدینگی سوزی و با این کار و نابود کردن سرمایه من و شما و به قیمت بدبخت کردن یک عده جوان تحصیلکرده که کار گیرشون نمیاد و یک عده بازنشسته بدبخت میخواد پز کنترل تورم بده.
امیر
ROMANIA
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
مشکل اصلی بورس تحریم و منزوی بودن از دنیاست ولی هیچ کس جرات گفتن آن را ندارد و تازه همه دارند به دولتی اعتراض می کنند که در جهت حل این مشکل در حال تلاش است....دوستان تا زمانی که به مشکل اصلی اعتراف نکنید راه حل پیدا نخواهد شد.
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
دقیقا، زدی تو هدف
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹
تحریم هم برداشته نمیشه مگر اینکه با کارای نظامی انگشت تو سوراخ زنبور نکنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
آیا کسری بودجه داریم؟

وزیر اقتصاد: خیر

سازمان بورس : بله
شیراز
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
ای ول اینو خوب اومدی
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
نکته ظریفی بود
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
نکته خود ظریفه نه ظریفی
امید
UNITED STATES
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
خوب نتیجه چی شد؟؟
نفسش از جای گرمی در میاد ....
ملت رو بدبخت کردید....
جعفرى
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
بازار خيلى وقته ميخواست بيشتر از اينها اصلاح كنه و دستورى نگهدارى شده بود اما حالا قيمت نفت و كسرى بودجه بهانه خوبى شد برا اينكه اصلاح ادامه پيدا كنه و مقصر جديد يعنى نفت و كسرى بودجه زبان هم كه ندارند از خودشون دفاع كنند بگويند بابا اينها سالهاست كارشون همينه بالا ببر بفروش و پايين بيار جمع كن و اين سريال تكراري
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
سود بانک رو کم کنید تا بفهمید مشکل از کجاس
امیر
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
مگه احمدی نژاد سود را نکرد 14 درصد؟چرا آخر دوره خودش شد 30 درصد...تو را به خدا اجازه دهید مسایل اقتصادی با روشهای اقتصادی حل شود...نرخ سود بانکی دستوری نیست قاعده دارد...همین دستکاری های نابجا وضعیت اقتصاد ایران را به اینجا کشانده است...
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
امیر جوک میگی مگه شاخص در زمانم تحریم رشد نکرد
اون زمون دولت قبل جلسه میذاشت خودش میومد با رییس بورس جلسه می ذاشت ودنبال حمایت بود اما حالا چی
وقتی حمایت نشه همینه
امیر
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
حمایت یعنی چی؟شما یه چیزی میگی که اصلا با ذات بورس در تضاده...حمایت یعنی اینکه یه سهمی که باید منفی باشه را شما به زور مثبت کنی...این مصداق بارز دخالت در بازاره و اگه از این کارا بشه فاتحه بورس کلا خوندس
ای کیو سان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
بازار بورس فقط با تزریق بسته های حمایتی دولت درست میشه.دولت در 3 نوبت 5000 میلیارد تومن به بازار تزریق کنه اینطور از ترس دست به نقد ها هم کم میشه و ارزش معاملات بالا میره.این کاریه که اکثر کشورهای پیشرفته در زمان اضطرار تو بورسهاشون انجام میدن
امیر
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
به هیچ وجه درست نیست...این مصداق بارز دستکاری در قیمتهاست و در هیچ بورس معتبری هم انجام نمی شود...بورس از طریق اصلاح سیاستها بهبود می یابد نه دستکاری موردی در بازار.
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
کسانیکه با این نظر مخالفند نگاهی به اقتصاد کشورهای آمریکا و چین در سال 2008 و 2012 بیندازند که با تزریق نقدینگی به بازار بورس اقتصادشان را نجات دادند. اینجا ایران است و همه چیز برعکس.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
مشکل بورس از ریشه خرابه چون تواین مملکت هرکی به فکر منافع خودشه .مثل زمانی که دولار داشت گرون می شود عده ای ازمردم برامنافع بیشتر شروع به سوداگری در بازار دلار کردن وهمین باعث شد ریال در مقابل دلاربیشتر سقوظ کنه.
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
اگه مشکل قیمت نفته چرا امروز بازار بورس عربستان مثبت بود.مگه همه شرکتها با نفت ارتباط مسقیم دارند.چرا مسکن نمیاد پایین؟چرا کرایه تاکسی ها کم نمیشه .چرا.....؟
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
65 درصد از سرمایه ام در مدت 5 ماه در بورس از بین رفت ایا در فروش کالا ولوازم خا نگی وخودرو اینگونه بازار را خراب می کنند؟
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
هفته بعد میان 2 روز بازار رو مثبت می کنن و این صداها رو می خوابونن و بعد باز تا چند هفته بعد و همین پروسه ادامه خواهد داشت . حالا ببینید
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
آخه چی بهت بگم ، قیمت نفت نهایتا یک ماهه که داره سقوط میکنه 11 ماه قبلش برای چی داشت سقوط میکرد.
محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
وقتی حقوقی در منفی هر روز کاری فروشندست داستان اسفناک است.
حسن
UNITED ARAB EMIRATES
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
این مدیر جدید هیچ تیمی با خودش ندارد.
این ها یک سری چهره تکراری هستند با حرف های تکراری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
بورس را مجلس با تصویب بهره مالکانه و نرخ خوراک خراب کرد تو چطور رییس بورس هستی که خبر نداری
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
قرار نیست شما حضرات فقط بیایید و زیاندیدگان بورس دولتی خودتان را با حرفها و بهانه های تکراری که شعور سهامداران را با آنها زیر سوال میبرید دلداری بدهید و در دل به انها بخندید. وزیر نفت گفت ما با نفت بشکه ای 25 دلار هم مشکل نداریم! ایا میخواهید بگویید که وزیر نفت دروغ گفته؟!! دولت در ابتدای کار خود به مردم وعده رفع تحریمها را در 6 ماه و نهایتا یک سال داد و آنها را به سرمایه گذاری در بازار بورس پر رونق و با اینده درخشانی میکرد که وعده اش را میداد ولی نقشه تار و مار کردن و جبران کمبود بودجه اش را از ان کشیده بود. ایا اسم این کار را چه میگذارید؟ دولت پرده از فسادهای مالی هزاران میلیارد تومنی کرد که تازه انها را در قیاس با بخش افشا نشده آنها همانند سر کوه در مقایسه با کل عظمت کوه نامید. چرا با مفسدان اقتصادی در زمانی که نفت بشکه ای 150 دلار بود برخورد نشد که پولها در خزانه بمانند نه در جیبهای شخصی؟ چرا اکنون با انها برخورد نمیشود و پولها به خزانه برنمیگردد؟ چرا سهامداران و در کل مردم عادی باید بهای گزاف این بی انضباطی و فسادهای اقتصادی و وعده های دروغ را بدهند؟ چرا مفسدان اقتصادی بزرررررررررررررررررگ بجای مجازات شدن در محکمه فقط تغییر پست و مقام میدهند؟ و هزاران چرای دیگر که هیچوقت هیچ مقامی بدانها پاسگو نبود و نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
اتفاقا سود بانکی بی قاعده بالاست وداره تورم ایجاد میکن سهام بره بالا مردمیکه پول اضافه دارند بیان تو بورس اوراق را بخرندوبفروشند ولو گران وقیمت بالا چه ضرری برای اقتصاد خرد خانوارها دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چه تورمی ایجاد میکند ؟؟؟؟؟
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
اگر بخوان میتونن بازار را با یک چشم بر هم زدن مثبت کنن ، البته دولت نه سازمان بورس، سازمان بورس که کاره ای نیست ، دولت پول داره و از اون طرف تصمیمی گیرنده هست مثلا یکیش اینکه سود بانکی را کم کنن ، من نمیدونم چه سری هست که سود بانکی را به هیچ قیمت کم نمیکنن انگار مهار تورم به این موضوع بند هست ، بابا برید یه خورده از مملکت های دیگه درس بگیرید
علی
UNITED STATES
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
سلام-سعی کنیم منطقی حرف زده تاکسی چیزی یادبگیرد.پایین آمدن قیمت نفت درروسیه باعث شدارزش پول روس حدود25درصدافت کند.روسهاصریع واردمیدان شدندومقداری توانستندجلوی این افت رابابالابردن سودبانکی بگیرند.
الیاف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
بورس منطقی حرکت نکرده در یکسال اخیر وسرمایه خیلی ها تبدیل به ضرر گریده وهر روز هم بدتر شده چرا؟
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
راستی قبلا سالهای 80 تا 90 در بورس بازار گردان هایی بود که وقتی چند روزی سهمی منفی میشد وارد عمل میشد وتمام سهام عرضه شده را جمع اوری می کرد و جلوی منفی شدن بیشتر را می گرفت ولی حالا هیچ خبری از این شرکتها نیست
پوریا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
اقایون مسول فقط وعده دارین میدین خبر دارین دیگه چهارسالتون داره نزدیک میشه ما فقط داریم به دهانتون نگاه میکنیم عمل که خبری نیست .باز همدیگر را میبینیم زیاد نمونده
یعقوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
یکی از مشکلات قانون حجم مبناست .