بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
هاشم یکه‌ زارع در مراسم توقف خط تولید وانت پیکان باردو اظهار داشت: طی ٢سال و نيم آینده حداقل ٣ محصول جدید توسط ایران خودرو طراحی و به بازار عرضه مي شود كه هدف ما از این پروژه گرفتن بازار خودرو از چینی‌ها مي باشد
کد خبر : ۱۴۵۳۳۸
در مراسمی که امروز صبح در کارخانه ایران‌ خودروی تبریز برگزار شد، خط تولید وانت پیکان و يابعبارتي وانت باردو متوقف و محصول باري جدید اين شركت به نام وانت آریسان جایگزین خودرو قبلي شد.

بنا بر گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز ، در این مراسم كه با حضور محسن صالحی‌ نیا معاون وزیر صنعت ، هاشم یکه‌ زارع مدیر عامل ایران‌ خودرو، غلامرضا صادقيان مديرعامل ايران خودرو تبريز و معاونان سازمان هاي استاندارد و محیط زیست ، نمایندگان مجلس برگزار شد يك دستگاه وانت باردو به عنوان آخرین وانت پیکان تولیدی به اتاقی منتقل شد.

غلامرضا صادقیان مدیر عامل شرکت ایران خودروی تبریز در این مراسم با بیان اینکه از آغاز تولید تاکنون، ٥٦٢ هزار دستگاه وانت پیکان در کشور تولید شده است، گفت : به ازای تولید هر دستگاه از وانت باردو برای ١.٥ نفر اشتغالزايي ایجاد شده كه در حال حاضر نيز ٨٥٠ هزار نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند.

اين مقام مسئول در ادامه افزود : تولید وانت‌ پیکان در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل ١.٥ برابر افزايش داشته و ظرفیت تولید این خودرو به ٢٥ دستگاه در ساعت رسیده بود.

وي با بيان اينكه تولید وانت آریسان به عنوان محصول جدید ایران‌ خودروی تبریز و جایگزین وانت پیکان باردو مي باشد ، اظهار داشت : مونتاژ این خودرو در منطقه آذر بايجان و تولید قوای محرکه آن نيز در اين منطقه و در شركت هاي زير مجموعه گروه صنعتي ايران خودرو است.

طراحي و ساخت ٤١٠ قطعه براي توليد وانت آريسان

بابک اکبرزاده مدیر پروژه وانت جدید آریسان، در مراسم آغاز تولید انبوه این خودرو گفت:‌ مالکیت برند این خودرو متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو بوده و خودروی آریسان منطبق با استانداردهای روز طراحی و تولید شده است.

وي با بيان اينكه اين وانت جديد از نظر ایمنی و عملکردی در آزمون های مربوطه سربلند بیرون آمده ، گفت :‌ ۴۱۰ قطعه جدید برای این خودرو طراحی و ساخته شده و هدف از طراحی و تولید این خودرو را حفظ و توسعه سهم بازار و پاسخگویی به نیاز روز مشتریان به خودروی کار سبک عنوان كرد .

اكبرزاده ادامه داد : خودروی آریسان ابتدا به صورت دوگانه سوز وارد بازار شده و در مرحله بعدی در صورت درخواست مشتريان نوع بنزینی آن نیز تولید مي شود. خودرو مذكور مجهز به ترمز ضد قفل، کیسه هوای سرنشین و راننده و فرمان تاشو است.

هدف ما از این پروژه گرفتن بازار خودرو از چینی‌ها است

هاشم یکه‌ زارع در مراسم توقف خط تولید وانت پیکان باردو اظهار داشت: طی ٢سال و نيم آینده حداقل ٣ محصول جدید توسط ایران خودرو طراحی و به بازار عرضه مي شود كه هدف ما از این پروژه گرفتن بازار خودرو از چینی‌ها مي باشد و قصد توليد و عرصه محصول با كيفيت بالاتر و قيمت ارزان تر نسبت به خودروهای چینی را داريم .

بازارخودرو را از چینی ها می گیریم / توليد وانت جديد آريسان گام اول است

وی با اشاره به اينكه ايران خودرو طي سال گذشته ٣٧ درصدی از سهم بازار خودروی داخل را به خود اختصاص داده بود ، اظهار داشت : در حال حاضر این رقم به ٥٤ درصد رسیده و هدف اصلی ما سهم ٦٠ درصدي تا سال ١٤٠٤ از بازار داخل مي باشد .

مديرعامل ايران خودرو گفت : وزارت صنعت ، برنامه تولید ٥٣٩ هزار دستگاه خودرو را در سال جاري براي ما در نظر گرفته بود ولي برنامه داخلی ایران خودرو تولید ٦٠٠ هزار دستگاه بود و از حالا تا پایان سال جاري نيز ٩٠ هزار دستگاه خودرو تولید خواهیم کرد.

يكه زارع با بيان اينكه در سال آينده موتور وانت جديد آريسان نيز در تبريز توليد خواهد شد ، گفت : موتور این خودرو از سال آينده در تبريز در شركت ايدن توليد خواهد شد و همچنين خط رنگ اين محصول نيز از اردیبهشت سال ٩٤ در اين كارخانه نصب می‌شود و این خط رنگ در دی ماه راه‌ اندازی مي شود و در بهمن ماه همان سال جشن آغاز به كار خط توليد رنگ را خواهيم داشت .

اين مقام مسئول در ادامه افزود : سال آینده یک محصول از تولیدات ایران خودرو نيز برای تولید به ایران خودروی تبریز منتقل خواهد شد .

يكه زارع در خصوص تشریح جزييات توافق با پژو گفت : بر اساس این توافق یک شركت مشترک با سهم ٥٠ درصد پژو و ٥٠ درصد ایران خودرو برای تولید محصولات جدید ایجاد خواهد شد که براي اولين بار چنين شركتي در كشور ايجاد مي شود و هدف از ايجاد اين شركت نيز توليد محصولات مشترك و جديد در اين راستا مي باشد.

وی در ادامه سخنراني خود در خصوص صادرات محصولات تولیدی با مشارکت پژو ، گفت : بر اساس توافق انجام با شركت پژو مقرر گرديد كه ٣٠ درصد تولید مشترک ایران خودرو و پژو صادر شود که میزان صادرات با میزان عرضه خودرو در داخل نيز گره خورده و اگر برنامه صادرات عملیاتی نشود، فروش داخل هم کاهش مي يابد.

بازارخودرو را از چینی ها می گیریم / توليد وانت جديد آريسان گام اول است


تحقق ٩٥ درصد برنامه توليد خودرو در سال جاري

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا پايان امسال یک میلیون و ١٢٠ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید مي شود ، گفت : ٩٥ درصد برنامه تولید خودرو امسال محقق خواهد شد

تولید خودروی داخلی به مرز 1میلیون و دویست هزار دستگاه رسید 

محسن صالحی‌ نیا امروز صبح در مراسم افتتاح خط تولید وانت جدید آریسان خاطر نشان كرد : برنامه تولید خودرو برای سال جاري معادل یک میلیون و ٢٠٠ هزار دستگاه خودرو پیش‌ بینی شده که تا پایان سال یک میلیون و ١٢٠ هزار دستگاه از این میزان محقق خواهد شد.

وی در ادامه افزود : طبق برنامه‌ ریزی انجام شده تا سال ١٤٠٤، میزان صادرات خودروهای تولیدی داخل كشور به یک سوم کل تولیدات خواهد رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تولید خودرو رانا هیبریدی برای استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان تاکسی خبر داد و افزود : هفته قبل در حاشیه جلسه هيأت دولت، رييس جمهور خودروی هیبریدی را رونمایی کرد و استفاده از این نوع خودروها در کشور را به ویژه در ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید كرد .

صالحي نيا ادامه داد : طبق مصوبه سال جاری دولت، مقرر شد برنامه تولید و واردات انواع خودروهای برقی و هیبریدی تدوین شود که در این مورد کمیته‌ ای با حضور وزرای صنعت، نیرو و رييس سازمان محیط زیست تشکیل شده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
بر منکرش لعنت اگه ازتون حمایت بکنند از جیب مردم و جونشون حتما بازارهای جهانی را هم از رقبای اروپایی میگیرید البته اگه محصولات چینی هم سفارش خودتون نباشه
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
بنازم به اعتماد بنفستون هر چی دستتون میاد پشتشو بر میدارین بعد میخوایین بازارم بگیرین
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
آخرش نگفتید این وانت جدید قراره چند ده میلیون به فروش برسه ؟؟؟
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
خودتوو زدی کوچه علی چپ
کی ایناا رو اورد هااا
پیمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸
پژو 206صندوق دار چراغ های عقب متفاوت میکن میگن رانا تولید کردیم حالاهم پژو پرشیا با همین طریق وانت کردن وانت اریسان
اون موقع هیوندای مدل سوناتا از سال 2006 تا 2014 هر سال تغییر بهش میده با همون اسم که نگاه میکنی کیف میکنی بعد سال تاسیس هردو خودرو ساز دریک سال با اسن تفاوت که ایران خودرو از همون روز اول خودرو میزد هیوندای دوچرخه
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
خواهشا هدفتون ارائه ی جنس با کیفیت با قیمت و خدمات پس از فروش مناسب باشه. حیف که کلی کارگر و مهندس و ... از نون خوردن میافتن و الا همه ی ملت میدونن که اگه وضعیت خودرو مثل کشورای دیگه باشه، شاید 10 درصد ملت هم ماشین ایرانی سوار نشن.
اماندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
ایول
دوستان کابین بار جداست مثل تو یو تا
عبدالهی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
بازار خودرو را از چینی ها میگیرند به فرانسویها می دهند.
ههههههههههه.خجالت هم خوب چیزی. ؟
عزیز دل
ROMANIA
شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
به نظر تون خیلی شبیه به پرشیا نیست(هم داخلش هم ظاهرش)؟
ناشناس
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
روآی وانت است.
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵
همه شرکت های دنیا محصولاتشون طی چند سال متحول میشه قیمتش یکی دو درصد بیشتر نمیشه حضرات یه پوست گذاشتن روی موتور پیکان که طراحی اش برمیگرده به زمان فیلم های سیاه و سفید یک دفعه بیشتر از 60 درصد بردن رو قیمتش!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بابا انصافتون و شکر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!