بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
مستطيل شيشه اي تالار

یک نکته برای سه گروه

معاملات بازار سهام امروز در حالی پیگیری شد که شاهد انتشار اخبار و گمانه زنی های ضد و نقیضی از مذاکرات هسته ای برگزار شده تا به امروز بودیم که البته تا این لحظه وزن اخبار مثبت و منفی تقریباً یکی بوده هرچند که هنوز هیچکدام از آنها رسماً تأیید نشده است.
کد خبر : ۱۴۵۶۲۹
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 93.12.25 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 133 واحد رشد به رقم 48082 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 93 واحد افزایش عدد 127368 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 61 واحد رشد به رقم 28284 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فملی" با 65 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "پارسان" با 38 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.40 واحد افت به رقم 720 واحد رسید.

در این شرایط امروز "مارون" با 0.86 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "جم" با 0.74 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 5150 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 4226 میلیارد ریال رسید.

معاملات بازار سهام امروز در حالی پیگیری شد که شاهد انتشار اخبار و گمانه زنی های ضد و نقیضی از مذاکرات هسته ای برگزار شده تا به امروز بودیم که البته تا این لحظه وزن اخبار مثبت و منفی تقریباً یکی بوده هرچند که هنوز هیچکدام از آنها رسماً تأیید نشده است.

براساس گزارش بورس نیوز، در معاملات روز جاری اگرچه روند تعادلی در اکثر نمادها قابل مشاهده و حتی افت قیمت سهام اغلب صف خرید های دیروز به چشم می خورد اما ارزش معاملات امروز جزء رکوردهای سال 93 محسوب می شد چراکه ارزش معاملات بازار بورس 515 میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس 422 میلیارد تومان رقم خورد که البته معاملات بلوکی نیز در آن لحاظ شده است.

در گروه بانکی امروز بانک صادرات با حجم معاملات بیش از 336 میلیون سهمی مواجه شد که برخلاف روزهای گذشته بیشترین حجم عرضه ها از سوی حقیقی های بورس بود که البته خریداران نیز به صورت عمده حقیقی بودند اما نکته قابل توجه آن معاملات انجام شده در نوسانات مثبت حداکثری بود. اهالی تالار معتقدند "وبصادر" به علت خوش بینی به بحث مذاکرات و نتیجه احتمالی آن مورد توجه قرار نگرفته بلکه قطعی شدن معامله فروش بلوک غدیر این شرکت و تأثیرات احتمالی به سودآوری بانک صادرات عامل اقبال بوده هرچند که رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات هسته ای سبب خداحافظی نماد "وبصادر" با رقم های کنونی خواهد شد.

در گروه خودرو تعادل در روند نزولی نماد "خودرو" امروز کل گروه را در حالت تعادلی قرار داد و در نهایت روند اکثر فعالان این گروه رو به نزول گذاشت. البته سایپا امروز روندی بهتر از دیگر هم گروهی های خود داشت اما فعلاً برای لیدری گروه باید در صف انتظار باشد.

حمل و نقلی ها نیز امروز روند نزولی را برگزیدند که تقریباً منطقی است چون رشد دو روز گذشته سهام این شرکت ها در شرایط ابهام و بیم و امید این روزهای بورسی نه تنها برای این گروه بلکه برای کل گروه های بورسی روند نزولی را رقم زده که ناشی از تداوم همان نگاه نوسان گیری است.

برای امروز همین سه گروه را مورد بررسی قرار دادیم که طی این دو سه روز گذشته لیدری کل بازار را برعهده داشتند.

فقط به یک نکته توجه کنید، حجم معاملات این سه گروه که بیشترین تأثیر را از نتیجه مذاکرات می پذیرند امروز در روند نزولی حتی به اندازه نصف حجم معاملات آنها در روند صعودی دو روز گذشته هم نبود به عبارت ساده تر خریداران روزهای گذشته همچنان با سهامشان هستند.

کماکان چشم ها در انتظار اخبار رسمی مذاکرات است. لحظه به لحظه با شما برای انتشار آخرین اخبار مذاکرات خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی شاه
GERMANY
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
روند معاملات صادرات متاسفانه خبر خوشی از مذاکرات نداره.
درسته شما میگید حقیقی ، اما یادتون باشه که 2 سهامدار عمده ی حقیقی در این سهم هستند و خیلی حقوقیها هم با کد حقیقی با روان مردم بازی میکنند.

کاش فقط یکی به من بگه امروز چی شد که یدفه غبشهر با مغز خورد زمین و تا تونستند در -4 فروختند

حالم از این بازار بی شخصیت مافیایی بهم میخوره دیگه.
اونم از فخوز که 365 روز سال -4 تشریف دارن و هر ماه تعدیل منفی میده .

حیف از وقت
حیف از نابودی اعصاب و روان
حیف از اعتمادی که به چوپانها کردیم
علی شاه
GERMANY
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
امروز دیگه نه تسویه حساب اعتباری بود ، نه نیاز به پول برای شب عید ، اما دیدید که سهامهای امیدوار به مذاکرات به شدت و با بی رحمی تمام فروخته شدند. این آدم را دلواپس میکنه.

خدا کنه این 15 روز هم بگذره و تکلیف ما برای همیشه روشن بشه.
واقعا همه خسته ان از این بلاتکلیفی

آقای خزلی فرموندند اگه مذاکرات شکست بخوره نهایتا 20 درصد می افته و بعد هم در آینده بر میگرده ، ایشون فراموش کردند 3 آذر که مذاکرات فقط تمدید شد تاپیکو از 295 شده 215 و فولاد از 270 شده 190 و سفارس از 280 شده 190 و ........

حالا اگه شکست بخوره دیگه مشخصه چه خاکی به سر بازار میشه

این روزها هم که مجلسین در حال واکنشهای کودکانه به هم هستن

خدایا خودت به داد ما برس
علی شاه
GERMANY
سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۹
آدم وقتی گزارش پالایشیها را میخونه ، عمق فاجعه ی اعتماد به چوپانها را حس میکنه

واقعا خجالت آوره
بعد یکسال اینطور سطحی و غیر مسئولانه با 4 حالت پیش فرض

وقتی نمادش باز بشه ما باید بر اساس کدوم حالتش تصمیم بگیریم ؟

آقای فطانت به زور نمیشه کارنامه برای خودتون درست کنید.
این هنر نیست که در این اوضاع مسخره بزور نماد پالایشیها را باز کنید

به اندازه کافی با وعده های سر تا پا دروغ مسئولان زندگی مون را تباه کردید