بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر : ۱۴۷۲۰۰
شاخص بورس تهران در معاملات امروز دو روند متفاوت به خود گرفت و با افزایش و کاهش مواجه شد.

به گزارش ایسنا، بازگشایی نماد پالایشگاه‌ها در معاملات امروز باعث شد تا بازار سرمایه در معاملات امروز رفتار دوگانه‌ای از خود نشان دهد به طوری که در ابتدای معاملات امروز بورس تهران روند صعودی به خود گرفت و با افزایش نسبی قیمت ها تا کانال 67 هزار واحد پیش رفت، اما در نیمه دوم معاملات و بعد از بازگشایی نماد پالایشگاه ها به مدار نزولی برگشت و با افت 259 واحدی به کانال 66 هزار و 569 واحدی رسید.

بعد از بازگشایی نماد سه شرکت پالایشگاهی، سهامداران واکنش‌های متفاوتی از خود نشان دادند به طوری که بعد از بازگشایی نماد پالایشگاه اصفهان ابتدا سهام این شرکت با رشد 15 درصدی مواجه شد اما علی رغم تعدیل مثبت سود این شرکت، قیمت سهم رو به کاهش گذاشت و به دلیل شناسایی سود مناسب از سوی برخی سهامداران، صف فروش 6 میلیونی برای این شرکت تشکیل شد.

در نهایت سهام این شرکت با صف فروش یک میلیونی و رشد 12 درصدی قیمت به کار خود پایان داد.در این معامله 77 درصد سهام توسط حقیقی ها خرید و 53 درصد توسط آنها فروخته شد.

در این میان علی رغم کاهش 60 درصدی پیش بینی سود پالایشگاه بندرعباس، صف خرید برای سهام این شرکت تشکیل شد؛ بر این اساس علی رغم افت 14 درصدی قیمت سهام این شرکت،" شبندر" از صف خرید 6 میلیونی برخوردار شد.در معاملات این شرکت حقیقی ها 98 درصد سهام این شرکت را خریداری کرده و بیش از 87 درصد سهم را فروختند.

اما شرکت فرابورسی پالایشگاه تهران که با رشد 18 درصدی پیش بینی سود خود به بازار برگشت، تغییر چندانی نکرد و با افت 2 درصدی قیمت مواجه شد و صف خرید یک میلیونی برای آن به وجود آمد.در معاملات سهام این شرکت نیز حقیقی ها 84 درصد فروختند ولی بیش از 98 درصد سهام را خریداری کنند.

در معاملات امروز شرکتهای پالایشگاه بندرعباس،ارتباطات سیار،نفت و گاز پارسیان،ملی مس، تاپیکو، کشتیرانی،بانک پاسارگاد، پالایش تبریز و گل گهر بیشترین تاثیر منفی را در شاخص بورس گذاشتند و شرکتهای پالایش نفت اصفهان، بانک ملت،صادرات، ایران خودرو،بانک سینا،گروه بهمن و سایپا با رشد قیمتی مواجه شدند.

در بازار امروز نمادهای پالایشگاهی بعد از ارائه اطلاعات جدید مورد توجه بازار قرار گرفت و در مجموع پالایش نفت اصفهان، بندرعباس و خدمات انفورماتیک از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و لیزینگ خودرو غدیر، پتروشیمی شازند و سیمان دورود بیشترین تقاضای فروش بازار را به خود اختصاص دادند.

امروز همچنین حجم و ارزش معاملات نیز افت کرد و در مجموع 573 میلیون سهم به ارزش 185 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 295 هزار میلیارد تومان افت کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
شک نکنید آه سهامدارانی که پولشون رو با هزار زحمت و منت بخصوص کسانی که با کارگری پول در آرودند یه روز یقه ی همه ی کسانی رو که به ناحق باعث متضرر شدنشان شده رو میگیره بد جوریم میگیره ...
احمد
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
فروش سهام یکنوع دلالی است و سود آن نیز ربا است افزایش قیمت فراورده های نفتی باعث درآمد بیشتر میشود و نتیجه اینکه سود آن به جیب سهام داران میرود