بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر : ۱۴۷۴۳۴
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،"محمد قربانی" روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: سایپا در سال 93 با رشد 33 درصدی نسبت به سال 92 معادل 420 هزار دستگاه خودرو تولید کرد. این شرکت در سال92 برابر با 314 هزار دستگاه خودرو تولید کرده بود.
وی با بیان اینکه گروه خودروسازی سایپا درصدد است امسال با 40 درصد افزایش تولید نسبت به سال گذشته 584 هزار دستگاه خودرو تولید کند، اظهار داشت: با این حال با پایش بازار در صورتی که تقاضا بیشتر شود سایپا نیز تولید محصولات خود را افزایش خواهد داد.
وی تصریح کرد: در فروردین ماه سال 94 و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گروه خودروسازی سایپا موفق شد تولید محصولات خود را 30 درصد افزایش دهد.
وی با بیان آنکه صادرات سایپا به بازارهای هدف در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 120 درصد افزایش یافت، گفت: گروه خودروسازی سایپا درصدد است امسال نیز با روند افزایش 110 تا 120 درصدی تعداد خودروهای صادراتی خود را تا بیش از 48 هزار دستگاه افزایش دهد. سایپا سال گذشته علیرغم محدودیت های تحریم های ظلمانه موفق شده بود 23 هزار دستگاه خودرو تولیدی خود را صادر کند.
وی درباره دلایل کاهش تولید تندرو 90 در شرکت پارس خودرو نیز اظهار داشت: در سال گذشته به علت عدم همکاری شریک خارجی (شرکت رنو) تولید این محصول کاهش یافت اما هم اکنون حدود 50 تا 60 دستگاه از این سواری روزانه در پارس خودرو تولید می شود.
وی با بیان اینکه علیرغم محدودیت های ناشی از تحریم های ناعادلانه، شرکت نیسان ژاپن همکاری خود را با سایپا ادامه داد، افزود: با این حال تولید خودروی قشقایی که یک محصول ژاپنی بود و در انگلیس تولید می شد به علت محدودیت های ایجاد شده در پارس خودرو متوقف شده، هرچند مذاکراتی در خصوص دلایل عدم همکاری نداشته ایم.
معاون گروه خودروسازی ساپیا گفت: ازمحصولات کیاموتوز هم اکنون خودروی سواری سراتو در سایپا تولید می شود و احتمال دارد در آینده تولید محصولات دیگری از این شرکت کره ای در دستور کار خودروسازی ساپیا قرار گیرد.
وی در خصوص تولید محصولات شرکت های چینی درگروه سایپا، تصریح کرد: هم اکنون حداکثر 5 درصد محصولات سایپا به شرکت های چینی تعلق دارد اما باید کیفیت آن و استقبال بازار از این محصولات برای تولید محصولات چینی مورد توجه قرار گیرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر