بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
کد خبر : ۱۴۷۴۸۱

به گزارش گروه "رسانه‌ها"  خبرگزاری تسنیم، «مردم را بی اعتماد نکنید!»عنوان سرمقاله روزنامه وطن امروز به قلم وحید الهی است که در آن می خوانید؛

آقای رحمانی فضلی مدعی شده بود پول کثیف وارد انتخابات ایران شده است. براساس ادعای او «قاچاق» منشأ این پول های کثیف بوده است. این ادعا حدود 2 ماه در بوق های تبلیغاتی داخلی و خارجی چاق شد اما در روزی که مجلس با تدارک یک جلسه علنی، همه مردم را دعوت کرد تا واقعیت پول های کثیف را بدانند، ادعای پول کثیف موش زایید و آقای رحمانی فضلی که قرار بود با دست پر به مجلس بیاید، زبان به انتقاد از دوستان رسانه ای خود گشود.

خب! حقیقتا این یک رسوایی برای وزیر کشور و دولت مستقر است. «دروغ» آن هم در این مقیاس موضوعی نیست که به سادگی از کنار آن گذشت. البته از این موضوع تاسف انگیزتر، وجود موارد مشابه همین ادعای دروغ پول کثیف است که از آغاز به کار دولت یازدهم تاکنون مطرح شده است! و یک مختصات مشخص از ماهیت دولت را به جامعه ارائه کرده است.

کمتر از 2 سال از شروع به کار این دولت گذشته است. در این مدت به جز رسوایی پول های کثیف، شاهد آبروریزی های مشابه دیگر نیز بوده ایم. جنجال بورسیه ها نیز سرانجامی مشابه رسوایی پول کثیف داشت. فرجی دانا در روز استیضاح رسما اعتراف کرد ادعای 3 هزار بورسیه غیرقانونی دروغ است! ادعای معصومه ابتکار مبنی بر سرطانزا بودن پارازیت ها و نیز ادعای نشأت گرفتن آلودگی هوای تهران از بنزین های تولید پتروشیمی، سال گذشته رسوا شد و همه متوجه شدند این ادعاهای معاون رئیس جمهور واقعیت ندارد. شدت این دروغ حتی صدای اعتراض وزیر بهداشت را هم درآورد.

در همه این موارد که دروغ بودن آنها اثبات شد، نه تنها بخشی از جامعه مورد تهمت و اهانت قرار گرفت بلکه مهم تر از آن، بخشی از جامعه را فریب دادند. پول کثیف همانند فتنه 88 که با تهمت تقلب، جمهوریت نظام را مورد هجوم قرار داد، فرآیند انتخابات را در جمهوری اسلامی ناپاک جلوه داد! و در واقع منادیان این ادعا، تلاش می کردند بر پایه این دروغ القا کنند منتخبان این فرآیند ناپاک نیز مشروعیت ندارند و شایسته وکالت ملت نیستند! خب! کاملا مشخص است این یک ترفند انتخاباتی بود! ترفندی با محوریت یک دروغ و با هدف فریب مردم!

ماجرای بورسیه ها نیز در واقع تلاشی بود برای متقلب نشان دادن رقیب! و مدعیان بورسیه های تقلبی بدون توجه به آنکه این ترفند آنها به حیثیت علمی بخش مهمی از جوانان نخبه کشور آسیب می زند، پروژه غوغاسازی خود را دنبال کردند! براساس افشاگری های صورت گرفته، فرمان ادعای بورسیه های غیرقانونی از ساختمان وزارت علوم صادر شد اما در روز استیضاح، وزیر علوم رسما اعلام کرد بورسیه های غیرقانونی یک دروغ و ساخته و پرداخته دوستان رسانه ای آنها بوده است!

پشت پرده آن ماجرا نیز مشخص بود. آنها به دنبال یک کودتای گسترده در وزارت علوم بودند و با توجه به اینکه در 8 سال گذشته درهای محیط های علمی برای افرادی غیرهمفکر با آنها گشوده شده بود، تلاش کردند با ادعای بورسیه های غیرقانونی، زمینه را برای اخراج نخبگان غیرهمسو از محیط دانشگاه فراهم و در دانشگاه را بر آنها مسدود کنند!

خب! برای این هدف نیز با تکیه بر یک دروغ و بزرگنمایی آن در رسانه ها، در واقع عملیاتی برای فریب مردم انجام دادند که البته با ورود به موقع مجلس، ملت ماهیت دانشگاهیان جریان اصلاحات را شناخت.

ماجرای دروغ سرطانزا بودن پارازیت ها هم که پیش از این رسوا شده بود. هدف دیده شدن بی بی سی، صدای آمریکا و... بود! به هر حال هر عاملی که مانع این رؤیت می شد باید مورد هجمه قرار می گرفت! برای اولین بار در تاریخ علوم پزشکی و الکترونیک، خانم ابتکار سرطانزا بودن پارازیت را کشف کرد(!) معاون رئیس جمهور سال گذشته و در روزهایی که حتی وزیر بهداشت نیز نسبت به این ادعا معترض شده بود، ترجیح داد سکوت کند و بنیان های این یافته علمی بزرگ خود را به اشتراک نگذارد!

سرطانزا بودن بنزین پتروشیمی ها هم محصول اکتشاف همین خانم بود! بنزینی که اساساً در تهران توزیع نشد اما براساس ادعاهای اینها، منشأ آلودگی هوای تهران بود! این رسوایی و آبروریزی هم که پیش تر در رسانه های منتقد، جزئیات آن منتشر شد، یک رسوایی برای معاون رئیس جمهور بود! در این موضوع هم برای رسیدن به یک هدف سیاسی، دروغی مطرح و جامعه فریب داده شد! و امنیت روانی جامعه نیز آسیب دید و متاسفانه عدم صداقت مدعیان دولتی نیز آشکار شد! این رفتار و عدم صداقت در موارد مهم دیگری نیز نمودار شده است. در ماجرای حذف یارانه ها نیز مردم شاهد روایت صادقانه دولتی ها نیستند! و دچار نگرانی شده اند! درست فردای روزی که سخنگوی دولت خبر آغاز حذف یارانه ها را تکذیب کرد، وزیر رفاه در دیدار آیت الله العظمی مکارم شیرازی رسما اعتراف کرد دولت یارانه بخشی از مردم را حذف کرده است. ربیعی گفت روحانی به او دستور داده است بی سروصدا حذف یارانه ها را کلید بزند! این عدم صداقت زمانی که با ادبیات دون شأن و بی توجهی به مختصات فرهنگی جامعه همراه می شود، خطرناک جلوه می کند! به عنوان مثال وقتی وزیر راه و شهرسازی با سیاست های خود متقاضیانی که بخش عمده ای از دارایی خود را برای تهیه سرپناه به دولت داده اند، در بلاتکلیفی قرار می دهد و بدتر از آن، مسکن مهر را یک طرح مزخرف می داند، در واقع عدم شناخت خود از جامعه و تبعات این قبیل رفتارهای متبخترانه را نشان می دهد.

بیگانگی از مردم البته در موارد زیاد دیگری در حوزه رفتار و ادبیات دولتی ها مشاهده می شود. ماجرای مذاکرات هسته ای خود کلکسیونی از این قبیل موارد است. شاه بیت رفتار تیم مذاکره کننده در به اشتراک گذاشتن جزئیات مذاکرات با جامعه، عدم اعتماد به مردم است! امتناع از انتشار فکت شیت مذاکرات لوزان، بارزترین و ملموس ترین گزاره برای نشان دادن این واقعیت تلخ است.

عدم صداقت، بی اعتمادی نسبت به مردم، سیاست بازی مفرط و تکیه بر غوغاسالاری، اینها برای دولت هزینه ساز خواهد بود! شاید آن زمان که مردم به درخواست انصراف از یارانه «نه» 97 درصدی گفتند، دولتی ها باید متوجه این نقیصه بزرگ، یعنی عدم شناخت مردم و اعتماد به جامعه می شدند اما متاسفانه تداوم برخی روش ها نشان می دهد شخص رئیس جمهور باید مصالح کلان دولتی و حاکمیتی را در راس اولویت ها قرار داده و در نحوه مواجهه کابینه خود با مردم، تجدیدنظر جدی کند! چراکه این قبیل رفتارها تبعات و هزینه های ویرانگری بر گرده دولت بار خواهد کرد. شاید آنها حق نداشته باشند مردم را سرزنش کنند اگر فردا روز و در موعد اعلام توافق هسته ای، نسبت به روایت دولت از توافق، رفتاری خلاف انتظار دولتی ها از خود نشان دهند!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
" دولت راستگویان و درستکاران را تشکیل خواهم داد " !!!
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
میثم
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
یعنی سفت بازان وحقوقی که توبورس فعالیت میکنندپول تمیز درمیارن بروبابااعتمادمردم برای چیه میخواهیدجیبتون پرکنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
سالی که نکوست از بهارش پیداست ماستی که ترش است از تقارش پیداست چه بخواهید وچه نخواهید این دم خروس زده بیرون از اختلاسهای شدید فساد امار بالای اعتیاد برخورد نکردن پلیس با خرده فروشهای مواد مخدر فرض کنیم که شماها زدید زیرش ما چطور باورکنیم که توی هرمحله یک قاچاقچی داره انواع واقسام مواد مخدر میفروشه عالم وادم میدونن اما پلیس نمیدونه!
محمدامين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
واقعا ديگه به حرف هيچ مسئولي اعتمادي نيست ،من با وجود اينكه يك كارمند معمولي هستم براي كمك به دولتي كه به آن راي داده بودم داوطلبانه ازدريافت يارانه انصراف دادم اما الان مي بينم كه سگ زرد برادر شغال است وفقط پالان خر عوض شده وهمه چيز از قبل هم بدتر شده وفقط شعاروشعار....وديگر هيچ.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
صاحب امتیاز همین روزنامه با امتیاز و رانت از دانشگاه مستقیما مدیر عامل شرکت بزرگ خودرو سازی شدند و معون ریاست محترم جمهور وقت و از همین بورسیه ها ادامه تحصیل دادند و...حالا دم خروس یا قسم حضرت عباس
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
باید یه تابلوی بزرگ با خط خوانا برای برخیها نوشت که : زیر این فرش دیگر جا ندارد، لطفا اشغالهایتان را دیگر به زیر آن نزنید! این فرش از بسکه زیرش اشغال پنهان کردید اینقدر قلمبه شده که حتی از دید کورها هم مخفی نمی ماند. این تفسیر و توضیحات شما مرغ پخته را هم به خنده میاندازد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
معلوم نیست این بنده خدارو چقد تحت فشار گذاشتن تا زیر حرفش زده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
اصلا می دونید چیه - فساد دروغه ، اختلاس دروغه ، تورم 50 در صدی دروغه ، بابک دروغه ،گم شدن میلیاردها دلار پول نفتی دروغه و . . . همه چیز گل و بلبل بوده . . .