بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
عضو اتاق ایران و عراق از احداث پایانه نفت 50 هزار تنی در بندر بوشهر خبر داد.
کد خبر : ۱۴۷۹۷۳
عبدالرسول میرزایی عضو اتاق ایران و عراق در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از احداث یک واحد تولید قیر به ظرفیت 300 هزار تن در منطقه ارس خبر داد و گفت: این واحد هم اکنون از پیشرفت 28 درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: فاز دوم نیز برای احداث واحد قیر مجوز از شورای اقتصاد صادر شده است که حجم سرمایه‌گذاری برای آن 430 میلیارد تومان است. فاز تکمیلی این واحد پالایشی 20 هزار بشکه نفت خام در وزارت نفت و معاونت هیدروکربری در حال بررسی است و رقم سرمایه‌گذاری در فاز دوم 900 میلیارد تومان خواهد بود.

میرزایی تصریح کرد: قیر تولیدی در این واحدها متناسب با استانداردهای جهانی در گرید 60 تا 70 است.

وی همچنین از ساخت پایانه نفتی 50 هزار تنی در بندر بوشهر نیز خبر داد و اظهار داشت: ابتدای سال جاری مجوز ساخت پایانه نفتی از به این شرکت داده شده است که هم اکنون مراحل اجرایی احداث این پایانه شروع شده است.

عضو اتاق ایران و عراق اظهار داشت: فاز یک پایانه نفتی که در جزیره نگین خلیج‌فارس احداث خواهد شد میزان سرمایه‌گذاری آن 10 میلیارد تومان است که 22 میلیون دلار رقم سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل دریایی می‌باشد.

رئیس هیأت مدیره شرکت رهام استرلوس همچنین از خرید سه کشتی خبر داد و گفت: یک کشتی به منظور حمل قیر به ظرفیت 4 هزار تن، یک کشتی دیگر برای حمل‌ونقل 50 هزار تنی و یک کشتی کانتینری به ظرفیت 6 هزار تن در دستور کار خرید است که ساخت این کشتی‌ها به سال 2013 برمی‌گردد.

میرزایی عمده فعالیت‌های این شرکت را حوزه صادرات قیر عنوان کرد و گفت: میزان صادرات 40 هزار تن بوده که به کشورهای ارمنستان، گرجستان، ترکیه، افغانستان، پاکستان و امارات صادر شده است.

وی ادامه داد: اهداف توسعه بازارهای هدف را در دستور کار خود قرار داده‌ایم به طوری که دفتر این شرکت در ترکمنستان فعال می‌باشد.

وی افزود: لغو تحریم مانع توسعه فعالیت‌های این شرکت‌ها نیست هیچ‌کس از تحریم استقبال نکرده بنابراین شرکت‌ها با تدابیر برنامه‌های از پیش تعیین شده به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

میرزایی گفت: با وجود اینکه ایران بزرگترین تولیدکننده قیر با کیفیت در دنیا مطرح است اما متأسفانه به دلیل نبود متولی خاص در این زمینه نتوانسته بازارهای هدف خود را گسترش دهد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر