بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
مدیر سرمایه گذاری های "پترول" در نشست باشگاه مشتریان عنوان کرد

محصول جایگزین متانول/ زمان گشایش LC پالایشگاه گچساران

مدیر سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری ایرانیان در نشست هفته اخیر باشگاه مشتریان که با همکاری شرکت کارگزاری بانک ملت به منظور بررسی وضعیت صنعت پتروشیمی کشور تا پایان سال جاری برگزار شد
کد خبر : ۱۴۸۰۰۰
نویسنده :
محمدآموخته
امروزه محصول متانول به عنوان پر مصرف ترین ماده تولیدی مجتمع های پتروشیمی کشور با کاهش قیمت و همچنین نوسانات قابل توجهی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، مدیر سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری ایرانیان در نشست هفته اخیر باشگاه مشتریان که با همکاری شرکت کارگزاری بانک ملت به منظور بررسی وضعیت صنعت پتروشیمی کشور تا پایان سال جاری برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: اکنون بایستی به دنبال راه حلی برای جایگزین محصولات تولیدی شرکت های پتروشیمی به منظور جلوگیری از خام فروشی باشیم که از نمونه بارز آن می توان به اقدامات اخیر "پترول" در کشف محصول PP از اتانول اشاره کرد که تحقق این امر منجر به بازدهی قابل توجه در اقتصاد کشور می گردد.

احمد علی محصصی در ادامه به تأثیر مثبت خودداری از خام فروشی محصولات تولیدی مجتمع های پتروشیمی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، فروش محصول متانول درحدود 300 دلار در هر تن است که با فرآیند تبدیل آن به حصول PP می توانیم شاهد رشد 10 برابری قیمت فروش محصول فوق به میزان 3 هزار و 100 دلار در هر تن باشیم .

وی در خصوص آینده صنعت پتروشیمی پس از لغو تحریم ها گفت: با حصول توافق هسته ای و رفع سد تحریم ها علیه ایران، می توانیم از تکنولوژی های جدید روز دنیا، دانش و همچنین استفاده از افراد متخصص این صنعت در راستای تبدیل محصولات تولیدی مجتمع های پتروشیمی به کالاهای با ارزش افزوده بیشتر برخوردار گردیم که این امر در چرخه اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

محصصی از عدم بهره مندی شرکت ها وتولید کنندگان محصولات پتروشیمی از وجود زنجیره ارزشی خبر داد و یادآور شد: اکنون، سرمایه گذاری "پترول" در راستای تولید محصولات گروه پلی اتیلنی بوده که بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده، به طور متوسط 55 درصد الگوی مدیریت تولید محصول فوق ظرف مدت 5 سال طراحی شده است که این طرح می تواند برای سایر شرکت های سرمایه گذاری نیز به عنوان الگویی جامع تلقی گردد.

مدیر سرمایه گذاری های شرکت ایرانیان گفت: اکنون، نگاه "پترول" در راستای توسعه محصولات بالا دستی صنعت پتروشیمی از جمله، تملک پالایشگاه بیدبلند 2 بوده که با توجه به بررسی طرح های توجیهی اقتصادی، اکنون به دلیل ورود هلدینگ خلیج فارس به زنجیره سهامداران شرکت متوقف شده است.

وی به برآورد جمعیت جهان به 9 میلیارد نفر تا پایان سال 2025 میلادی اشاره کرد و گفت: براساس طرح های توسعه صنعت اوره و آمونیاک که در شرکت نفت و گاز پارسیان برآورد شده است انتظار می رود که میزان مازاد عرضه بر تقاضای اوره تا پایان سال 2025 میلادی به میزان 3 درصد برسد و قیمت این محصول در نرخ های کنونی باقی بماند.

محصصی به فعال سازی LC پروژه لردگان در نیمه دوم ماه ژانویه سال میلادی جاری اشاره کرد و افزود: اعتبارات خارجی پروژه لردگان 427 میلیون یورو می باشد که اولین پیش پرداخت آن نیز در حدود 2 هفته پیش به حساب شرکت واریز شده است.

وی به آمادگی شرکت سرمایه گذاری ایرانیان در راستای فعال سازی چهار طرح شرکت تا پایان سال جاری اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر، روش های مختلف تأمین مالی به "پترول" پیشنهاد شده و به نظر می رسد که هزینه های مالی شرکت به میزان 40 درصد کاهش یابد و در مقابل پیشنهاد های تأمین مالی هر چهار طرح ممسنی، کازرون، دهدشت و بروجرد در حدود 12 درصد بوده که اکنون در حال بررسی پیشنهاد می باشیم.

محصصی در پایان از گشایش LC پالایشگاه گچساران ظرف مدت یکماه آینده خبر داد و افزود: در پروژه گچساران که به عنوان صنعت میان دستی اتیلن کشور محسوب می شود اکنون یک میلیون تن از محصول فوق را تولید کردیم که با امضای قرارداد بیدبلند 2 و ارسال نامه به وزارت نفت، طرح LC آن نیز گشایش خواهد یافت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
اگه این اندک سرمایه ای که از 10 سال پیش توی بورس اوردم و 70 درصد از اصل پولم پریده باش ادامس و پفک خریده بودم الان دو برابر سود کرده بودم.
آرتین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
این کد به کد ها کی تمام میشه
کیومرث
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
عجب برآوردی کردی !یعنی واقعا" 90میلیارد نفر
!!!!!!!!!!
پس معلومه اون 10برابر هم همینطوری برآورد کردی .عوض این نظریه پردازی ها کمی از سهمتون حمایت کنید .که همه ی حمایتهای تکنیکال و شکست
ناشناس
دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
تنها این براورد اشتباه نبود، متانول جایگزین pp نمی شود بلکه طی فرایندی تبدیل به pp می شود که در این صورت میزان تقاضای متانول افزایش می یابد
آرتین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
این کد به کد ها کی تمام میشه
آرتین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
این کد به کد ها کی تمام میشه