بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

این جا نیز عربستان است

این جا نیز عربستان است
کد خبر : ۱۴۸۲۵۶

گروهی از فعالان اینترنتی توییتر اقدام به انتشار تصاویری از روستایی در 40 کیلومتری استان الحجره کردند که نمی توان در آن اثری از تمدن و پیشرفت های بشری یافت.

به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه الوطن، یکی از کاربران اینترنتی در توصیف روستای سعودی الجوینی نوشت: « این جا آفریقا نیست، اینجا عربستان است، روستایی که ساکنانش برهنگی را بر تن کرده ، اما بر روی زمینی زندگی می کنند که حاوی میلیاردها تن طلای سیاه است.» .

طبق تصاویر منشر شده، روستای الجوینی از دور به خراب آبادی بیش شباهت ندارد اما با نزدیک شدن به آن می توان خانه هایی کاهگلی را مشاهده کرد که نه اهل خانه از گرمای تابستان و نه از سرمای زمستان حفظ می کند، علاوه بر آن نمی توان اثری از مدرسه و مرکز بهداشتی در آن یافت.

ساکنان روستای الجوینی بیش از چهل سال است که در این روستا زندگی می کنند، برخی از آنان دارای ملیت سعودی می باشند و برخی دیگر مجوز سکونت دارند، اما در خانه های شبیه لانه های پرندگان زندگی می کنند، خانه هایی که از خار و خاشاک تهیه شده و بدون برق هستند .

با وجود آن که دولت از سکونت شهروندان در این روستا اطلاع دارد و خود به آنان مجوز داده اما از پذیرش مسوولیت شان با ادعای مهاجر بودن خودداری می کند.

ترجمه: شفقنا


اشتراک گذاری :
گزارش خطا
نظرات کاربران
ارسال نظر
captcha
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
توی عسلویه هم مردم روی چه سرمایه ای خوابیدن اما توی سطل اشغال دنبال غزا ی گردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
دقیقاً همین طوره، رژیم آل سعود که تکلیفش مشخصه اما ما چی که دم از مردم سالاری و مردم داری و عدالت میزنیم
کیوان
Germany
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
از این مناظر که در شهر های ما تا دلت بخواد زیاده !

چرا از اونها چیزی نمی گن ؟
بينام
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
خيلي بدترش تو همه شهرهاي ايران عزيزمان وجود دارد ...؟
سعید رستمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
ممنون ناشناس من خودم ده سال عسلویه کار کردم آدمایی دیدم که وضع زندگیشون بدتر از ایناست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
کافیه از تهران برید بیرون تا ببنید چه خبره / همه چی تعطیله /
رسوا کننده
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
از تهران 120 کیلومتر به سمت بویین زهرا بروید بعد ببینید در اطراف پایتخت ما که پر ادعاییم چه خبره .سمت سمنان/سمت ورامین/سمت قم/سمت ساوه و......... دیگ به دیگچه میگه سوراخ داری.
رسوا کننده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
از تهران 120 کیلومتر به سمت بویین زهرا بروید بعد ببینید در اطراف پایتخت ما که پر ادعاییم چه خبره .سمت سمنان/سمت ورامین/سمت قم/سمت ساوه و......... دیگ به دیگچه میگه سوراخ داری.