بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
روزنامه اعتماد در گفت‌وگو با حامد قادرمرزی از نمایندگان هوادار دولت در مجلس به بررسی امکان تغییر در بدنه اصلی دولت پرداخت و نماینده حامی دولت در این گفت و گو درباره کابینه دولت یازدهم و واکنش مجلس اظهار داشت «برخی وزرا واقعاً جای دفاع باقی نگذاشته‌اند.
کد خبر : ۱۴۸۴۰۴

رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

******

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب روز دوشنبه را با تمرکز خبری بر دادگاه احمد توکلی و برکناری فرماندار جهرم و ارتباط آن با حمایت از علی مطهری در حادثه شیراز آغاز نمودند.

از سوی دیگر روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات پس از ناکامی در القای رقابت برای کرسی ریاست بهارستان میان اصولگرایان، پروژه رسانه‌ای دیگر را مدنظر قرار دادند، آنان از یک سوی به بیان اختلاف میان باهنر و یاران علی لاریجانی می‌پردازند و از کاظم جلالی به عنوان جابه‌جایی در لایه بالایی یاران لاریجانی خبر می‌دهند و از سوی دیگر خواهان رقابت جنجالی میان دو فراکسیون قدرتمند اصولگرا هستند تا از این طریق بارقه‌های واگرایی در بدنه اصولگرایی را به افکار عمومی القا نمایند.

اذعان حامیان دولت به بی‌خبری روحانی از اوضاع کشور/ تمرکز اصلاح‌طلبان بر تفرقه میان حامیان لاریجانیروزنامه مردم‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری دوشنبه را با تیترهای «طرح نحوه فعالیت احزاب در دستور کار بهارستان» و «دولت حقیقت‌یابی کند» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· فعالیت احزاب در صحن بهارستان

با افزایش سطح تحرکات احزاب برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی؛ نمایندگان مجلس با طرحی خواهان ساماندهی به نحوه رفتار احزاب هستند.

در همین راستا گروه سیاسی مردم سالاریامروز نوشت «طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی درحالی روز گذشته در دستور کار مجلس قرار گرفت که لایحه احز آب دولت که در وزارت کشور با حضور 15 حزب تنظیم شده، در کمیسیون سیاسی دولت خاک می‌خورد و هنوز به مجلس ارسال نشده است. این طرح که در حال حاضر در مجلس مطرح است، سال گذشته با رأی قاطع نمایندگان مسکوت مانده بود و اینک دوباره در دستور کار قرار گرفته است. به گزارش ایسنا، بر اساس مصوبه مجلس، احزاب دارای پروانه اجازه فعالیت سیاسی، انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جهت اجرای اصل 8 قانون اساسی در چارچوب مقررات این قانون، اظهارنظر آزاد و علنی در مسائل کشور در راستای وظایف قانونی احزاب، معرفی و حمایت از نامزدهای انتخاباتی در تمام انتخابات و ائتلاف با دیگر احزاب را دارند. بر اساس تبصره بند «ث» این ماده، احزاب می‌توانند در زمان انتخابات یا غیر از آن با دیگر احزاب دارای پروانه فعالیت در مورد نامزد یا نامزدهای انتخاباتی یا موارد دیگر ائتلاف نمایند. در صورت ائتلاف، کلیه مسئولیت‌های آن را پذیرا باشند و مراتب را به اطلاع کمیسیون ماده 10 برسانند. همچنین احزاب اجازه دایر کردن شعب و دفاتر در استان‌ها و شهرستان‌ها را دارند.

بر اساس تبصره این بند، احزاب می‌توانند در چارچوب اساسنامه خود نسبت به تشکیل شعب و دفاتر خود در استان‌ها و شهرستان‌ها اقدام نمایند و موضوع را به اطلاع استانداری و فرمانداری ذی‌ربط برسانند. همچنین تأسیس هرگونه دفتر و یا شعبه خارج از کشور ممنوع است. احزاب اجازه دارند روزنامه، نشریه و پایگاه اطلاع‌رسانی در فضای مجازی تأسیس کنند. بر اساس تبصره این بند، احزاب واجد شرایط مندرج در این قانون و متقاضی نشریه الکترونیکی یا مکتوب می‌توانند درخواست خود را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صدور مجوز ارسال کنند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است پس از دریافت تقاضا حداکثر ظرف مدت سه ماه نسبت به صدور مجوز نشریه الکترونیکی یا مکتوب برای احزاب مربوطه اقدام نماید. در صورت عدم صدور مجوز در مدت مقرر احزاب می‌توانند به دیوان عدالت اداری شکایت کنند. احزاب دارای مجوز همچنین می‌توانند از کمک‌ها و یارانه‌های موضوع این قانون برخوردار شوند. علاوه بر آن اجازه برگزاری راهپیمایی‌ها و تشکیل اجتماعات حسب مورد با اطلاع و صدور مجوز وزارت کشور و استانداری با رعایت اصل 27 قانون اساسی را دارند. بر اساس تبصره یک این بند، دبیران کل احزاب موظف‌اند حداقل 72 ساعت قبل از برگزاری اجتماعات و راهپیمایی‌ها مراتب را به اطلاع مسئولان ذی‌ربط برسانند.»

اذعان حامیان دولت به بی‌خبری روحانی از اوضاع کشور/ تمرکز اصلاح‌طلبان بر تفرقه میان حامیان لاریجانیروزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار دوشنبه را به تیترهای «بالاخره خودرو ارزان شد» و «کشتی نجات ایرانی پهلو می‌گیرد» اختصاص داد.

· آژیر خطر برای لاریجانی به صدا در آمد

انتخاب ترکیب هیات رئیسه مجلس در اوایل خرداد آغاز قدرت نمایی فراکسیون رهروان ولایت است؛ فراکسیونی که سودای حزب را در سر می‌پروراند؛ آنان پس از شکاف در تصمیم‌گیری استیضاح فرجی‌دانا خواهان حضوری منسجم در صحن بهارستان هستند.

گروه سیاسی روزنامه ابتکار وزن‌کشی حاصل برای ترکیب مجلس را خطر بیخ‌گوش علی لاریجانی توصیف کرد و در همین راستا نوشت «هرچند در این معادلات هیچ چیز خاصی برای تهدید جایگاه علی لاریجانی وجود ندارد اما دیگر کرسی‌های هیات رئیسه محل رقابتی سرسختانه خواهند بود؛ خصوصاً کرسی‌های نایب رئیسی مجلس. هرچند شاید نتیجه نهایی انتخابات هیئت رئیسه باز هم پیروزی عددی رهروانی‌ها را نشان دهد اما نکته قابل تامل‌تر ترکیب ائتلاف بین طیف منتقد دولت این فراکسیون با فراکسیون اصولگرایان است. چیزی که نشانه‌های خود را به شکلی واضح در سخنان همزمان کاظم جلالی و امیرحسین قاضی‌زاده آشکار می‌کند. جایی که قاضی‌زاده می‌گوید: «سعی می‌کنیم با فراکسیون رهروان ولایت لیستی مشترک ارائه دهیم.» و در مقابل او کاظم جلالی تاکید دارد: «با دوستانمان در فراکسیون رهروان ولایت در حال رایزنی و گفت‌وگو هستیم تا اقدامات مناسبی را برای انتخابات هیات رئیسه انجام دهیم». کاملاً مشخص است که امید فراکسیون اقلیت برای ائتلاف با رهروانی‌ها بر پایه نزدیکی به طیفی است که محمدرضا باهنر آن را رهبری می‌کند.

طیفی که از روز استیضاح رضا فرجی‌دانا نشان داد که رفتن به سمت پایداری‌ها و مخالفان دولت را به ماندن در کنار اصولگرایان معتدلی چون علی لاریجانی ترجیح می‌دهد. در مقابل کاظم جلالی حرفی از لیست مشترک با فراکسیون اصولگرایان به میان نمی‌آورد، چرا که می‌داند در صورت چنین ائتلافی جناح خود اوست که در فراکسیون رهروان بازنده بازی خواهد شد، پس بسیار طبیعی است که فعلاً برای فرآیندی که به افزایش رأی رقیب درون گروهی او یعنی محمدرضا باهنر می‌انجامد، پیش قدم نشود. امیرحسین قاضی‌زاده در سخنان روز جمعه خود دو نکته مهم دیگر را هم اضافه کرده است؛ اول اینکه فراکسیون اقلیت گزینه‌ای برای رقابت با علی لاریجانی ندارد و دوم هم این سخن که «فکر می‌کنم برای نواب ریاست مجلس آقایان ابوترابی و باهنر کاندیداهای مناسبی باشند و اگر درنهایت با فراکسیون رهروان ولایت به جمع‌بندی نرسیدیم آن زمان فراکسیون اصولگرایان تصمیم خواهد گرفت که چه کسانی را معرفی کند».

ابوترایی‌فرد و باهنر هر چند کارت عضویت رهروان را در جیب دارند اما طی یک سال گذشته رفتارشان بیشتر به سمت فراکسیون اصولگرایان و طیف مخالف دولت متمایل بوده است. اشاره مستقیم این عضو جبهه پایداری به نامزدی باهنر برای نایب رئیسی مجلس می‌تواند بیش از پیش بیانگر آن باشد که منظور فراکسیون اقلیت از ائتلاف با رهروانی‌ها چیست.»

اذعان حامیان دولت به بی‌خبری روحانی از اوضاع کشور/ تمرکز اصلاح‌طلبان بر تفرقه میان حامیان لاریجانیروزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «داستان بی‌پایان حمله به مطهری» و «توکلی: آزادی مطبوعات را تقویت کنیم» اختصاص داده است.

· روحانی در جریان بسیاری از مسائل قرار ندارد/ پیغام هیات رییسه مجلس به دولت/آقای روحانی ارتباطی با مجلس ندارد

روزنامه اعتماد در گفت‌وگو با حامد قادرمرزی از نمایندگان هوادار دولت در مجلس به بررسی امکان تغییر در بدنه اصلی دولت پرداخت. نماینده حامی دولت در این گفت و گو درباره کابینه دولت یازدهم و واکنش مجلس اظهار داشت «برخی وزرا واقعاً جای دفاع باقی نگذاشته‌اند. الان برخی طرح‌های استیضاح بیش از یک سال است که تهیه شده‌اند و فقط تا اینجا هیات رییسه جلوی آن‌ها را گرفته و اعلام وصول نمی‌کند.»

حامد قادرمرزی سپس پیرامون پیغام هیات رییسه مجلس گفت «برخی نظرات هست که هیات رییسه با دولت مطرح کرده که مجلس نمی‌خواهد و تمایل ندارد که وزیری را از دولت استیضاح و برکنار کند و من تا جایی که اطلاع دارم هیات رییسه به دولت گفته‌اند که خودتان برای این وزرایی که زیر بار انتقاد هستند فکری بکنید.»

نماینده حامی دولت پیرامون اطلاع رییس‌جمهور از وضعیت استان‌ها اظهار داشت «متاسفانه دولت و رییس‌جمهوری ضعف عمده‌ای در مسائل ارتباطی دارند. به همین منوال آقای روحانی ارتباطی با مجلس هم ندارد. جلسات ایشان با مجمع نمایندگان استان‌ها تعطیل شده است و الان دولت پل ارتباطی مشخصی ندارد تا بتواند مطلع باشد که در فلان استان چه خبر است.» حامد قادرمرزی دلیل این بی‌اطلاعی را این‌گونه بیان داشت که «حاشیه‌ای که دور رییس‌جمهور است یا خودشان از برخی اخبار بی‌اطلاع هستند یا اینکه آن‌ها را به رییس‌جمهوری منتقل نمی‌کنند. الان انتقادات و اعتراض‌ها به عملکرد دولت در استان‌ها رو به افزایش است که قسمت عمده آن برمی‌گردد به مدیرانی که هیچ تعلق خاطری به این دولت ندارند و حتی گاهی خلاف روش و شعارهای آن عمل می‌کنند. بسیاری از این دست مدیران هیچ نسبت انتصابی هم با دولت یازدهم ندارند و حکم آن‌ها در دولت قبل امضا شده است. با این وضعیت آقای رییس‌جمهور اگر دغدغه پیگیری شعارها و تحقق آن‌ها را دارد باید برای هر استان یک تیم پیگیری و بازرسی فارغ از وزارتخانه‌ها را تشکیل دهد تا اطلاعات دقیق‌تر به رأس دولت برسد.»

اذعان حامیان دولت به بی‌خبری روحانی از اوضاع کشور/ تمرکز اصلاح‌طلبان بر تفرقه میان حامیان لاریجانیروزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «به خاطر تفاوت اندیشه بر سر کسی نکوبیم» و «استقبال از ناهید» اختصاص داد.

· روایت عضو حزب منحله از بازسازی تشکیلاتی اصلاح‌طلبان/ حزب اتحاد ملت از دوستان و همفکران قدیم ما هستند/ دولت احمدی‌نژاد فاجعه ملی بود

روزنامه شرق به گفت‌وگو با عبدالله رمضان‌زاده از اعضای برجسته حزب منحله مشارکت و از فعالان فتنه 88 پرداخته است؛ این عضو برجسته حزب منحله مشارکت پیرامون بازسازی تشکیلاتی اصلاحات اظهار داشت «طبیعتاً از نظر اکثر نیروهای اصلاح‌طلب، کار سیاسی بدون تشکیلات نتیجه کاملی دربر ندارد؛ بنابراین اکثر نیروهای اصلاح‌طلب به دنبال بازسازی تشکیلاتی و ایجاد تشکیلات جدید بوده‌اند. با وجود سختی‌های این راه و ناملایمات آن، اکثر نیروهای اصلاح‌طلب به دنبال انجام کار تشکیلاتی بوده‌اند. اگرچه دراین‌بین کسانی هم هستند که اعتقادی به کار تشکیلاتی جدی در قالب حزب، سازمان و گروه ندارند.»

عبدالله رمضان‌زاده در قسمتی از گفت‌وگو به مقایسه دو دولت احمدی‌نژاد و روحانی پرداخت و انتقاداتی به دولت روحانی داشت و گفت «دولت احمدی‌نژاد که از نظر من فاجعه ملی بود و نباید هیچ مقایسه‌ای با آن انجام گیرد. در واقع دولتی نبود و نوعی آنارشیسم در کشور حاکم شده بود. شخص رئیس‌جمهور یا هرکسی، هرکاری دلش می‌خواست انجام می‌داد. شرایط دولت آقای روحانی از نظر من، قابل درک است. میزان اختیارات دولت را هم باید دید؛ اما آقای روحانی به‌هرحال دل‌مشغولی‌های خاص خودش را دارد. مسئله هسته‌ای و اقتصادی زمانی برای آقای روحانی نگذاشته است که به دیگر موضوعات بپردازد. مشکل آقای روحانی این است که تیم او سیاسی نبوده و پشتیبان دولت نیستند؛ یعنی دولت آقای روحانی به‌طورکامل از مواضع آقای روحانی دفاع نمی‌کند. ما تبلور صحبت‌های آقای روحانی را باید در عملِ دولت ببینیم؛ که در عملِ دولت چنین چیزی نمی‌بینیم. اگرچه نقدی جدی به خود آقای روحانی نداریم، طبیعتاً به دولت ایشان خصوصاً در حوزه سیاست‌های داخلی، نقدهای جدی وارد است. در هر حال در خصوص صدور مجوز فعالیت حزب اتحاد ملت باید از همه ارکان نظام تشکر کرد.»

وی سپس به انتقاداز حزب ندای ایرانیان پرداخت و اظهار داشت «این نقد را می‌پذیریم. ضعف ما بوده است که نیروهایی در حزب تقویت شدند و به‌راحتی زیر چتر آدمی قرار گرفتند که تا امروز غیرسیاسی عمل کرده بود. این نقد را می‌پذیریم و این را کم‌تجربگی دوستانمان می‌دانیم که در کنار کسی قرار گرفتند که مواضعش با آن‌ها هیچ هماهنگی‌ای ندارد.»

روزنامه آرمان‌ امروز

روزنامه آرمان‌ امروز صفحه اول خود را به تیترهای «از رفاقت تا شکایت» و «صرف زکات برای فعالیت‌های عمرانی» اختصاص داد.

· قالیباف یگ گام تا استیضاح

حسرت «بهشت» همچنان بر دل اصلاح‌طلبان مانده است؛ آنان کماکان به دنبال استیضاح قالیباف هستند؛ روزنامه آرمان‌امروز که از حامیان اصلی محسن هاشمی در انتخابات شهرداری تهران بود در همین راستا خبر از احتمال استیضاح محمد باقر قالیباف را انعکاس می‌دهد؛ تا همچنان رقیب اصلی قالیباف منتظر فرصتی برای بازگشت و جبران شکست باشد.

گروه سیاسی روزنامه آرمان امروز در همین راستا نوشت«عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با تشریح جزئیات اسناد تخلف هتل اسپیناس ۲ از احتمال استیضاح شهردار تهران در صورت قانع نشدن نمایندگان و درخواست یک سوم اعضای شورای شهر خبر داد. آنا نوشت؛ ابوالفضل قناعتی با اشاره به تاریخچه احداث هتل اسپیناس ۲ گفت: ما از هرگونه فعالیت‌های توریستی و سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌هایشان را در راه رونق شهر هزینه می‌کنند، حمایت می‌کنیم اما بحث ما تخلف قانونی است که توسط شهردار منطقه رخ داده است. وی ادامه داد: دوشنبه هفته پیش در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه، شهردار تهران اظهار کرد که تخلفی در هتل اسپیناس رخ نداده در حالی که من در بهمن سال گذشته در خصوص طبقات اضافه این هتل تذکر داده بودم. همچنین پرونده تخلف آن به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده بود. اگر تخلفی در این پروژه صورت نگرفته پس چرا پرونده آن به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده و این حرف توسط شهردار درست نیست و احتمالاً کسانی که به ایشان اطلاع‌رسانی می‌کنند اخبار را خوب و تحقیق شده منعکس نکرده‌اند.

قناعتی با بیان اینکه در سال ۸۷ اولین رأی کمیسیون ماده ۵ برای آن صادر شده و حداکثر ۸ طبقه روی زیرزمین به تصویب رسیده است، افزود: نظر کمیسیون ماده ۵ در دومین درخواست شهرداری منطقه ۱۶ طبقه و با سطح اشغال ۳۰ درصد بوده است. همچنین سومین درخواست از کمیسیون ماده ۱۰۰ منجر به رأی ۱۷ طبقه شده است اما تخلفات از این به بعد شروع می‌شود و بدون اینکه درخواستی از کمیسیون ماده ۵ شده باشد در شورای معماری منطقه اجازه ساخت طبقه ۱۸ صادر می‌شود. طبقه ۱9 نیز بدون بررسی در شورای معماری منطقه به این پروژه اضافه می‌شود و نهایتاً تخلف آخر، طبقه بیستم است که یک مجموعه تجاری همراه با استخر برای این طبقه منظور شده است.»

روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «بازار خودرو در سراشیبی قیمت» و «افتتاح بزرگ‌ترین پل معلق خاورمیانه در دامنه سبلان» اختصاص داد.

· کذب بودن فضاسازی روزنامه‌های اصلاح‌طلب از سوی دولتی‌ها

روزنامه دولتی ایران به فضاسازی روزنامه‌های اصلاح‌طلب تندرو نسبت به ارتباط رخدادهای مسابقه فوتبال تراکتورسازی و نفت تهران و حضور رییس‌جمهور در استان آذربایجان شرقی واکنش نشان داد.

روزنامه دولتی ایران در صفحه اول خود نوشت «استاندار آذربایجان شرقی اخباری مبنی بر اینکه برخی قصد دارند در سفر رئیس‌جمهوری به تبریز اختلال ایجاد کنند، را «کذب» خواند و گفت: «این گونه اخبار مطلقاً صحیح نیست و برخی مخالفان دولت قصد دامن‌زدن به این شایعات را دارند.» به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل جبارزاده با تأکید بر اینکه «هیچ اختلالی در سفر رئیس‌جمهوری به وجود نخواهد آمد»، تصریح کرد: «مهمان‌نوازی مردم آذربایجان شرقی نسبت به دولت تدبیر و امید بارها ثابت شده است و مردم این استان با اشتیاق در انتظار سفر روحانی هستند.» وی با بیان اینکه «امیدواریم میزبان شایسته‌ای برای رئیس‌جمهوری باشیم» گفت: «اولین برنامه رئیس‌جمهوری در این سفر دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم این استان خواهد بود.»

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
آخی پس رییس جمهور نمیدونه تو کشور چی میگذره البته تقصیری هم ندارند شاید فقط روزنامه کیهان میخونند و شبکه 1 را میبینند بهتره ادرس سایت tse را به ایشون بدیم گاهی یه سری به بزنند ببین وضعیت دماسنج اقتصادی کشور چطوره من که شخصا بارها به شماره 6133 021 نهاد ریاست جمهوری زنگ زدم و اعلام شکایت از وضعیت موجود کرده ام کارشناس مربوطه هم گفته شکایات پس از دسته بندی به اطلاع شخص رییس جمهور رسانده میشود پس چطوره که الان مییگن ایشون اطلاع نداره؟؟؟؟
ناشناس
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
اردیبهشت سال 93 شهریور سال 93 و دی ماه سال 93 به سایت ریاست جمهوری قسمت شکایات مردمی 50 نامه از سوی 50 نفر با مشخصات کامل هویتی در خصوص شرکت پارس الکتریک نامه دادیم

وعده ایشان در خصوص لانه کبوتری که فرموده بودند گوشزد کردیم .
هر ماه وضعیت این شرکت بدتر میشود
وسال از عمر دولت گذشته اما این شرکت همچنان تعطیل وبلاتکلیف است و مدیران داراییهای شرکت را به نفع خود ضبط میکنند

یک شرکت 30 میلیاردی را نمیتواند به سرانجام برساند چه برسد به یک کشور
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
دقیقا از تیترهای پوپولیستی مثل احمدینژاد استفاده میکنند

فقط اون یکی در جلب توجه مردم موفق تر عمل میکرد

بسیار ضعیف ظاهر شد بسیار ضعیف


قدر خاتمی حالا مشخصتر میشود
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
سلام: طرز اداره کردن کشور توسط جناب روحانی روش کدخدا منشی است .