بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
مدیران ارشد بانک صادرات ناخواسته وکیل پرونده پر دردسر موسسه مالی و اعتباری میزان شدند. گفته می‌شود واگذاری عاملیت این موسسه اعتباری بدون مجوز که با توقف فعالیت مواجه شده، بر خلاف نظر مدیران ارشد بانک صادرات انجام شده است.
کد خبر : ۱۴۸۶۵۵

به گزارششبکه خبری و اطلاع‌رسانی بانک و بیمه ایران (بینا)، واگذار کردن پرونده پیچیده موسسه میزان به بانک صادرات ایران که بانکی نیمه خصوصی و نیمه دولتی به شمار می‌رود، این سوال را به همراه دارد که دولت و بانک مرکزی هزینه و زیان احتمالی وارده به بانک صادرات و سهامدارن و سپرده‌گذاران چگونه جبران خواهند کرد؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: با ابلاغ بانک مرکزی موسسه در شرف تاسیس میزان منحل و عاملیت داراییها و بدهی های آن به بانک صادرات واگذار شد.

سید محسن صادقی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هیات تصویه زیر نظر سازمانهای مسوول با مدیریت بانک مرکزی سیاست ها و شیوه نامه اجرایی را با هماهنگی دستگاه قضایی اعلام خواهد نمود. به گفته وی براساس ابلاغ بانک مرکزی و با هدف حل مشکل سپرده گذاران موسسه مالی میزان، بانک صادرات ایران تمام تعهدات مربوط به این موسسه را انجام می دهد.

وی افزود: براین اساس تمام اموال منقول و غیرمنقول، بخصوص دارایی های نقدی موسسه میزان در اختیار بانک صادرات قرار می گیرد و این بانک تعهدات سپرده گذاران میزان را طبق قرارداد قانونی اجرایی می کند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: قانون مند سازی و نظارت بر فعالیتهای موسسات اقتصادی و تعاونی های اعتبار مورد توجه جدی استاندار و سایر دست اندرکاران ذیربط استان قرار دارد.وی ضعف در نظارت در گذشته را از دلایل مهم بروز مشکلات در فعالیت برخی از تعاونی ها و موسسه های اقتصادی در استان ذکر کرد.

دکتر صادقی یادآورشد: با دستور و پیگیری استاندار خراسان رضوی ستاد ساماندهی موسسات اقتصادی در استانداری تشکیل شده که در کنار نظارت دقیق بر روند فعالیتهای بخشهای فعال از تشکیل موسسات و تعاونی های اقتصادی فاقد صلاحیت جلوگیری می شود. وی ادامه داد: جلوگیری از ورود رانت به چرخه فعالیت این بخشها و تلاش برای ورود موسسات با گستره فعالیت وسیع در بورس و فرابورس را از دیگر اقدامات این ستاد ذکر کرد.
دکتر صادقی گفت: میزان حدود یک میلیون سپرده از استانهای خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی و سایر نقاط کشور جذب کرده بود که 77 درصد آنها در استان خراسان رضوی است. موسسه مالی و اعتباری میزان که حوزه فعالیتش با بیش از 80 شعبه عمدتا در استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی متمرکز بود از دی ماه گذشته با بحران مالی مواجه شد.بحران مالی این موسسه مالی و اعتباری، سپرده گذاران آن قادر به دریافت سپرده های خود نشده اند.به دنبال بدعهدی مدیران موسسه میزان در قبال سپرده گذاران، اعضای هیات مدیره این بنگاه اقتصادی که در مشهد فعالیت داشتند با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مشهد بازداشت شدند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶
بابا آخه کو ادغام؟؟؟؟؟؟؟!!!! هر کی یک حرفی میزنه
آدم دیگه واقعا مونده شده
شما میگی ادغام
بانک صادرات میگه نه
موسسه میزان ی چیز میگه
بانک مرکزی ی چیز میگه
این آقای صادقی داره الکی از طرف بانک مرکزی حرف میزنه یا نه؟؟؟؟ چیه جریان؟؟؟؟ بانک مرکزی که میگه نه پس این آقای صادقی چی میگه؟؟؟؟؟
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
بانك مركزي تا حالا كجا بوده كه نظارت نداشته بعد از 15 سال فعاليت حالا موسسه ميزان فاقد صلاحيت شده ، حالا كه مردم كلي سرمايه هاشون بردن اونجا پس چرا زوتر جلو فعاليتش را نگرفتين ، آخه يه سوپري بخواي سر كوچه محله ات بزني هفت خوان رستم بايد طي كني و مجوزاي لازم بايد بگيري وگرنه تو همون چند روز اول فعاليت جلوت رو ميگرن
محمد معین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
آقا بالاخره چیکار میکنین؟ بانک صادرات یه جور میگه اجباری انگار داره از جیبش پول ملت رو میده؟ تکلیف ما چیه این جمله که بانک صادرات مسئول کسری منابع نیست یعنی چی؟ مگه نگفتین اموال میزان کافیه؟؟؟ آخه یه حرف درست بزنین بفهمیم چقدر از پولمون تلف شده.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
همش ضد ونقیض می گند فقط حضور مستمر در دفتر مرکزی میزان بلوار فردوسی میدان جانباز
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
برای بانک صادرات نفع هم دارد،چرا چون یک میلیون سپرده گذار حداقل یکسال یا شاید اگر سود خوبی بدهند چندین سال با صادرات همراه شوند و خود صادرات در شرایط عادی باید 5 سال این تعدا سپرده گذار را نمیتوانست با خود همراه کند و حتما هم برایش نفع دارد و دولت هم پاداشی برای صادرات در نظر خواهد گرفت ،چرا که آرزوی دولت این است که حتی با دادن هزینه دست و پای موسسات را جمع کند،دیگر دوران بی نظمی در دولتها دارد به پایان میرسد و اگر دولت بتواند بازار پول را یک دست کند خیلی برای خودش منافع خواهد داشت و یکه تاز جریان بانکداری خواهد شد و کشور را در شرایط بد و یا خوب ،میتواند بهتر و بدون چالش از طرف موسسات ،اداره کند و بدانید که بانک صادرات هم منافع خوبی خواهد برد،قبلا در خبرها آمده بود که تعاونی میزان در خراسان از سه بانک دولتی و نیمه دولتی ،بیشتر سرمایه دارد،یعنی آن سه بانک در خراسان کمتر از 2000میلیارد تومان و میزان به تنهایی 3000میلیارد تومان سرمایه دارد و این خبر مستند و قابل اتکا میباشد!!!!!!
عمران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
آقای تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی میگه تا جایی که امکان داره پول سپرده گذاران پرداخت خواهد شد!!! رییس کل بانک مرکزی میگه به ما مربوط نیست و ما خسارت مقدار کسری مبلغ سپرده گذاران را نمی دهیم!! مسءولان استان خراسان میگفتند که اموال و دارایی میزان بیش از بدهی هایش هست!!! درست 4 ماهه این حرفها را شنیدیم!!! آقایان بانک مرکزی باید ثابت کنند اگر تحت نظارت اولیه نبوده ! پس چرا 265میلیارد تومان سپرده نزد بانک مرکزی داشته???????? و شما در مرحله اول 165 میلیارد تومان به موسسه دادید و آنها هم به افراد خاص دادند،این فرمایشات نماینده شیروان هست!!! خوب این 100میلیارد باقی مانده و املاک را هم اگر به افراد خاص بدهید ،تکلیف کسانی که دارای رابطه های خاص نیستند روشن است!! در اواخر کار پولشان سوخته خواهد شد!! این تعاونی مجوز از وزارت جهاد داشته و تحت نظارت های اولیه بانک مرکزی بوده و سپرده گذاری هم داشته،فقط به خاطر بی سیاستی که وام بزرگی به پدیده داد خورد زمین و اعتماد سپرده گذار را از دست داد....حالا هم بانک مرکزی با انحلال میخواهد دیگر سود به سپرده ها تعلق نگیرد و مردم را دور بزنند،ولی بانک مرکزی و دولت باید تاوان اصل پول و سود پول سپرده گذار را بدهد،چون این تعاونی 15 سال فعالیت کرده و 110 شعبه داشته و مجوز هم از وزارت جهاد داشته و تحت نظر هم بوده ،،،مدیران دیواری کوتاه تر از مردم پیدا نکردند!!! باید اصل پول با سود پرداخت شود.........
حامدیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵
سلام..مگر ۱۵ سال آرم قوه قضاییه به همراه جمله تحت نظارت بانک مرکزی روی درب و ورودی همه شعب میزان به خط درشت نبود .از مسؤلین محترم استانداری خواهش میکنم دیگر حوصله و اعصاب ما سپرده گذاران داغون شده است .به وعده های چند ماه پیش خود که ضمن دعوت مردم به خویشتن داری قول حل مشکل را دادند ، عمل نمایند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰
واقعا مسیولان ملتو چی فرض کردن اینهمه دروغ و نیرنگ از کجا بوجود میاد چرا از خدا نمیترسید ؟ بیایید رک و راست همه چیزو بگید و اعلام کنید پای چه کسانی وسطه!! بیایید پول مردم رو بدید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
به خدا قسم به شدت به پول برای درمانم نیاز دارم . یک ماه است که به درد خودم می سوزم نه پولی دارم و نه روی آن که ار کسی قرض بگیرم آن هم دراین وانفسای بی پولی ملت .. من همه درد و رنج خودم و اطرافیانم را که بخاطر من تحمل می کنند به خدا واگذار می کنم. من دسترنجی را که سالها زحمت کشیده بودم را گذاشتم توی بانک به پشتوانه ی آرم قوه قضاییه که دلم را قرص می کرد... گیرم که پول ما را که نه زور داریم و نه پارتی به ما ندادید. خدایی هم آن بالا هست .
جواد حامدیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
تو را خدا اینقدر مردم را بازی ندهید .از خدا بترسید .۱۵ سال با آرم قوه قضاییه و اینکه تبلیغات که سهامداران این موسسه قضات و روحانیون از دادگستری هستند و حالا پولها را بالا کشیدن میگویند ربطی به قوه قضاییه نداشته است .امام جمعه و نمایندگان مجلس در مشهد و شهرهای خراسان که انگار نه انگار اتفاقی افتاده است و میلیونها نفر از سپرده گذاران و خانواده هایشان چندین ماه است که نگران
و خواب ندارند.
اردشیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
اینجا ایرانه هیچ جای خودش نیست من یک مغازه دارم هر ماه تعزیرات میاد اماکن میاد جواز کسب نداشته باشی پلمت میکنند میزان چطور مجوز نداشته پانزده سال با ارم قو قضای
سيدحسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
باسلام خدايى اينهمه دروغ ونيرنگ بس است درست نيست
که مملکتى که اسلاميه انقدردروغ مسولين به مردم ميگن
يعنى موسسه اى که مال دادگسترى سهامدارنش قاضى بعد
14سال غيرمجاز بخدا درست نيس حق مردم روضايع کردن
ودست توجيب مردم کردن