بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
مدیر اموربین الملل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه تاکنون مذاکراتی با کشورهای اروپایی در زمینه صادرات صورت نگرفته است، گفت: اکثر مذاکرات به صورت غیررسمی انجام شده است.
کد خبر : ۱۴۸۸۵۵
عزیزالله رمضانی مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه حدود یک میلیون تن ال پی جی در سال گذشته به خارج از کشور صادر شده است گفت: در سال جاری برنامه‌ریزی کردیم به همان میزان صادرات ال پی جی را در منطقه داشته باشیم.

وی تأکید کرد: بیشتر صادرات به کشورهای هند و چین و بازارهای اروپایی و آفریقایی بوده است.

رمضانی در خصوص جریمه قرارداد گازی ایران و پاکستان اظهار داشت: هنوز از زمان اجرای قرارداد فاصله زیادی طی نشده است که در زمینه جریمه تصمیم‌گیری کنیم چارچوب قرارداد مشخص است و بر اساس آن اقدام خواهد شد.

وی در خصوص صادرات به بازارهای دیگر گفت: ما نمی‌توانیم محدود به یک مسیر باشیم با یک خط لوله مسیرهای مختلف را مطالعه می‌کنیم چرا که مسیر ترکیه و چندین مسیر دیگر از دریایی سیاه، آذربایجان و گرجستان به اروپا جزء بازارهای هدف صادراتی ما است .

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران گفت: تاکنون مذاکرات رسمی با اتحادیه اروپا نداشتیم اکثر مذاکرات به صورت غیر رسمی بوده است چرا که اروپایی‌ها حاضر نیستند تا قبل از برداشتن تحریم‌ها وارد مذاکره با ایران شوند.

رمضانی گفت: اروپا یک بازار آزاد گاز است قیمت را بازار تعیین می‌کند به طوری که بازار گاز در اروپا از شرق تا غرب قیمت‌ها متفاوت است بنابراین بستگی به زمان قرارداد و حجم آن دارد.

مدیر بازرگانی شرکت گاز در خصوص شکایت گازی ترکیه از ایران گفت: ایران در مرحله اول در خصوص این موضوع برنده شده است و شرکت ملی گاز ایران مدارک و مستندات قابل قبولی را برای دادگاه لاهه ارائه داده است و مطمئن هستیم که رأی به نفع ایران تمام شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر