بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
برنامه جدی مدیریت برای سال 94 در مجمع اعلام شد

افزایش 10 درصدی سهم بازار دوده صنعتی پارس

میانگین نرخ فروش در سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است که تولید آن به ترتیب از فروردین تا اردیبهشت ماه سال 94 از 1000 تن به 1500 تن رسیده و با امید به سال پیش رو 90 درصد دوده صنعتی خودروسازان را تأمین خواهیم نمود،
کد خبر : ۱۴۸۹۸۴
نویسنده :
ابراهیمی
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت دوده صنعتی پارس (سهامی عام) در مورخ 94.2.31 با حضور بیش از 82 درصد سهامداران در محل هتل ارم با حضور قومی به عنوان ریاست مجمع برگزار شد.

دوده صنعتی پارس 156 ریال سود به سهامداران جایزه داد

ترکیب هیأت رئیسه مجمع با حضور آقای رحیم اسلامی به عنوان مدیر عامل شرکت و نظارت آقای عدلی و خانم رستمی و به دبیری آقای اسلامی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیأت مدیره توسط مدیر عامل محترم، جناب آقای اسلامی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

  1. تصویب صورت های مالی منتهی به سال مالی 1393.12.29
  2. تقسیم 156 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم
  3. انتخاب موسسه حسابرسی آیین محاسبان امین به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی آزمون پرداز به عنوان بازرس علی البدل
  4. انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

* اعضای هیأت مدیره:

دوده صنعتی پارس 156 ریال سود به سهامداران جایزه داد

* حاشیه مجمع:

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت دوده صنعتی پارس در ابتدا فعالیت خود را با سرمایه اولیه 10 میلیون ریالی آغاز کرده و در شرایط کنونی از سرمایه 120 میلیارد ریالی برخوردار می باشد.

مدیر عامل شرکت دوده صنعتی پارس در خصوص عملکرد 11 ماهه اخیر شرکت اظهار داشت: لاستیک، برخی از قطعات خودرویی از جمله لاستیک، تیوب و دوده همگی اعضای یک خانواده هستند به گونه ای که دوده از پسماندهای فورفورال، CFO و قطران استفاده می شود که عمده مصرف آن در صنعت ساخت تایر می باشد و با توجه به این موارد تولید یک میلیون و 130 هزار خودرو معادل 10 هزار تن دوده استفاده می گردد.

رحیم اسلامی در ادامه افزود: تولید تایر در ایران 247 هزار می باشد که در شرایط کنونی نزدیک به هفت هزار و 400 تن آن صادر می شود این در خالی است که ظرفیت اسمی تولید دوده معادل 72 هزار تن می باشد.

علاوه بر این، 80 درصد کربن بلک تولید شده در ایران در صنعت لاستیک و تبوب و مابقی آن در صنعت کابل سازی و رنگ استفاده و براساس نیاز مشتری نیز در دو نوع Soft و Hard تولید می شود که این مجموعه گنجایش 11.400 مترمکعب ذخیره مواد اولیه را دارد.

وی به سوال سهامدار که چرا با توجه به فروش پایین داخلی، کربن بلک را صادر نمی‌کنید؟ چنین پاسخ گفت: طبق آمار، دوده در دنیا هر تن به مبلغ 700 دلار خریداری می‌شود که اگر با نرخ دلار 3.300 تومان تسعیر گردد حدود 2.3 میلیون تومان برای هر تن خواهد بود، در حالی که بهای تمام شده این محصول در شرکت حدود 3.2 میلیون تومان برای هر تن است، بنابراین قیمت مواد اولیه کربن بلک در دنیا ارزان‌تر است.

اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: میانگین نرخ فروش در سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است که تولید آن به ترتیب از فروردین تا اردیبهشت ماه سال 94 از 1000 تن به 1500 تن رسیده و با امید به سال پیش رو 90 درصد دوده صنعتی خودروسازان را تأمین خواهیم نمود، پیش بینی می گردد 265 هزار تن تا سال 96 معادل 79.500 تن دوده صنعتی تولید و به بهره برداری برسد.

* گزیده اطلاعات:

دوده صنعتی پارس 156 ریال سود به سهامداران جایزه داد

* پیام هیأت مدیره:

تولید دوده صنعتی با کربن بلاک که توسط چهار شرکت فعال در این زمینه در سال 1393 در کشور صورت گرفته است، در حدود 74.500 تن از گریدهای مختلف (معادل 50 درصد ظرفیت اسمی نصب شده تولید دوده صنعتی) می باشد. متأسفانه حدود 9.200 تن دوده صنعتی از گریدهای مختلف مورد نیاز صنایع تولید تایر و قطعه سازی که عمدتاً مشبه داخلی آنها نیز تولید می شوند نیز وارد کشور شده است. (97 درصد دوده های وارداتی از کشور هند و چین بوده که عمدتاً شامل انواع دوده مشابه تولیدات داخلی و مقدار کمی نیز دوده های خاص می باشد.

قابل ذکر است شرکت دوده صنعتی پارس با تولید 18.700 تن در سال 93 (ظرفیت اسمی 30.000 تن) معادل 62 درصد ظرفیت اسمی خود را پوشش داده است.

استراتژی شرکت در سال 93، با توجه به شرایط کسب و کار و رکود در صنایع تایر و قطعه سازی، استراتژی بقاء بوده که برای تحقق آن پروژه هایی در زمینه کاهش هزینه های عمومی، خدماتی، انرژی و همگن سازی تولید، فروش بر مبنای سفارش مشتری و موجود انبار اجرا نموده است.

در سال 93 با اجرای طرح بازنگری شده طبقه بندی مشاغل، ساختار نیروی انسانی شرکت متحول شده و کارکنان جدید جایگزین پرسنل بازنشسته شده اند.

از دستاوردهای عمده سال 93 ایجاد تناسب بین حجم تولید و حجم فروش داخلی و هم چنین تنگاتنگ با مشتریان و پاسخ سریع به شکایات آنها برای ارایه محصولات با کیفیت مطلوب و بسته بندی مناسب، موجب حفظ میزان رضایت مشتریان در محدوده 90 درصد بوده است.

کنترل شاخص های مصرف انرژی (آب، برق، گاز و بخار) نیز از جمله دستاوردهای سال 93 می باشد که رقم قابل قبولی در صرفه جویی را داشته است. لازم به ذکر است که متوسط قیمت مواد اولیه نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش داشته است که با کنترل مصرف و تثبیت راندمان تولید، از افزایش هزینه مصرف مواد اولیه در قیمت تمام شده جلوگیری به عمل آمده اس.

در سال 94 نیز استراتژی شرکت، حضور پررنگ و مستمر در بازار داخلی، ارتقاء سهم بازار (از 24 درصد تا 34 درصد) از طریق بهینه سازی قیمت تمام شده و تعامل با مصرف کنندگان و ذینفعان، تداوم سوددهی شرکت با انجام پروژه های متعدد کاهش هزینه و R&D می باشد. چالش های اساسی شرکت در سال جاری، افزایش قیمت حامل های انرژی عرضه دوده افزون بر از تقاضا و رقابت شدید از سوی تولیدکنندگان داخلی، واردات دوده مشابه تولید داخلی با استفاده از ارز مبادله ای و تعرفه پایین واردات، محدودیت های ارزی و کمبود نقدینگی شدید با توجه به نوسانات قیمت و شرایط فروش مواد اولیه می باشد.

امید است در سال 94 با افزایش تعرفه واردات از 8 تا 15 درصد و جلوگیری از واردات این ماده با استفاده از ارز مبادله ای و خروج سرمایه های کشور و همچنین هماهنگی هرچه بیشتر مابین شرکت های تولیدکننده دوده صنعتی گامی در جهت کنترل واردات بی رویه این ماده برداشته شود.

* سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 10 میلیون (شامل تعداد 10.000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال) بوده که طی چند مرحله به مبلغ 120.000 میلیون ریال (شامل تعداد 120.000.000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال) در پایان سال منتهی به 1392.12.29 افزایش یافته است.

دوده صنعتی پارس 156 ریال سود به سهامداران جایزه داد

*با توجه به مصوبه مجمع فوق العاده مورخ 1392.8.27 سرمایه شرکت از مبلغ 60.000 میلیون رایل به 240.000 میلیون ریال از محل مطالبات و آورده نقدی طی سه مرحله افزایش می یابد که در مرحله اول سرمایه شرکت از مبلغ 60.000 میلیون ریال به 120.000 میلیون ریال معادل 100 درصد از محل مطالبات و آورده نقدی در سال 1392 اجرایی و در 1393.4.11 ثبت گردید.

سهامداران دارای مالکیت بیش از یک درصد سهام شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1393.12.29 و تاریخ تأیید گزارش به شرح جدول ذیل است.

دوده صنعتی پارس 156 ریال سود به سهامداران جایزه داد

* وضعیت نقدشوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات شرکت

اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی

اطلاعات مربوط به پیش بینی های درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به 1393.12.29 و عملکرد واقعی آن به شرح زیر بوده است.

دوده صنعتی پارس 156 ریال سود به سهامداران جایزه داد

* رتبه کیفیت افشاء اطلاعات و نقدشوندگی سهام

وضعیت رتبه بندی شرکت از لحاظ نقدشوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در سال مالی منتهی به 1393.12.29 براساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

دوده صنعتی پارس 156 ریال سود به سهامداران جایزه داد

* برنامه های آینده شرکت:

  1.  تولید 25.000 تن انواع کربن بلاک مطابق با برنامه و بودجه سال 1394
  2. حفظ بازار موجود و گسترش بازارهای هدف در داخل کشور براساس تنوع بخشی به شیوه های نوین فروش و ارایه خدمات نوین به مشتریان با توجه به حضور رقیب جدید در بازار
  3. تولید محصولات جدید براساس تقاضای بازار
  4. استفاده از موقعیت و کیفیت محصولات تولیدی این شرکت در منطقه و تلاش در جهت شناساندن هرچه بیشتر برند شرکت
  5. سرمایه گذاری در رابطه با بهبود تکنولوژی راکتورهای خط تولید به منظور کاهش قیمت تمام شده محصولات، تنوع گریدها و بالا بردن توان رقابتی شرکت در مقابل رقبا
  6. استفاده از تسهیلات کوتاه مدت و ارزان بانکی جهت بهبود سرمایه در گردش شرکت
  7. استفاده از تسهیلات بلندمدت جهت سرمایه گذاری و اجرای پروژه های شرکت
  8. بازسازی و نوسازی ماشین آلات و تأسیسات فرسوده جهت حفظ سقف تولید و دستیابی به ظرفیت برنامه تولید سال 94
  9. رفع نواقص طرح جامع منابع انسانی از طریق بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل
  10. انجام اورهال کامل در خطوط تولید سافت و هارد کارخانه
  11. توسعه سیستم مدیریت انرژی و اخذ گواهینامه ISO50001:2011 از شرکت معتبر
  12. توسعه پروژه های ICT و R&D مطابق برنامه ریزی سال 94
  13. نصب سنسورهای آنلاین برای اندازه گیری پارامترهای زیست محیطی دودکش ها(مطابق الزام محیط زیست)

ترازنامه

دوده صنعتی پارس 156 ریال سود به سهامداران جایزه داد

صورت سود و زیان

دوده صنعتی پارس 156 ریال سود به سهامداران جایزه داد

آدرس لینک سایت شرکت:

WWW.DSP.CO.ir



اشتراک گذاری :
ارسال نظر