بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳
در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

اقتصاد انقباضی، عامل سخت‌گیری بانک‌ها برای تولید

مدیرعامل بانک دی گفت: در شرایط اقتصاد انقباضی سخت‌گیری بانک‌ها برای تولید طبیعی است.
کد خبر : ۱۴۹۰۱۰
احمد شفیع زاده مدیرعامل بانک دی در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاراندر خصوص نارضایتی تولیدکنندگان از شرایط تسهیلات دهی بانک ها و عدم همکاری با تولیدکنندگان و صنعت گران اظهار داشت: به حال یک واقعیتی به نام عرضه و تقاضا پول وجود دارد که تابع شرایط خاص خود است که با توجه به سیاستهای دولت برای کنترل تورم انقباضی، طبیعی است که عرضه پول کمتر از تقاضا است و خود به خود شرایطی فراهم می شود که علاوه بر میل به افزایش نرخ، روند پرداخت تسهیلات را نیز کند می‌کند.

وی افزود: به هر حال باید این واقعیت را بپذیریم که در یک دوره سخت، با سیاست‎های پولی مشخص، علاوه بر عبور از این مرحله باید در مقابل مشکلات احتمالی نیز مقاومت کنیم.

شفیع زاده در پاسخ به این سوال که آیا سنگ اندازی بانک ها بر سر راه تولید را تائید می کنید یا خیر؟ گفت: در شرایط انقباضی سخت گیری در این خصوص طبیعی است.

مدیرعامل بانک دی در خصوص همکاری های این بانک با تولیدکنندگان گفت: ما باید از منابع در اختیار بانک هدفمند استفاده کنیم و به همین دلیل حمایت از صادرکنندگان غیرنفتی جز دستور کار و اهداف مدنظر ما است که در این جهت ارتباط مطلوبی با صندوق ضمانت صادرات داریم که به لحاظ رتبه بندی از جمله بانک هایی هستیم که ارتباط خوبی با این صندوق برقرار کرده و با توجه به سابقه کوتاه مدت فعالیت بانک از صادرات غیرنفتی حمایت مطلوبی را داشته ایم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر