بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵
سرلشکر رضایی با اشاره به اینکه پس از آزادی خرمشهر دو هزار کیلومتر دشمنان خود را به عقب راندیم گفت: از بعد از آزادی خرمشهر تاکنون تهدیدها را از کشور دور نگه داشته‌ایم.
کد خبر : ۱۴۹۰۱۱
بیست و چهارمین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت با حضور فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس و وزیر اطلاعات در مسجد حضرت ولی عصر (عج ) برگزار شد.

به گزارش ایسنا در این مراسم که محسن رفیق دوست،‌سرداران حسین علایی ،‌مرتضی قربانی،‌احمد غلامپور،‌دریابان علی شمخانی و امیر سرتیپ حسنی سعدی و فرماندهان دوران مقدس حضور داشتند سرلشکر محسن رضایی در سخنانی گفت:از میانمار گرفته و مرز مالزی تا افغانستان،‌پاکستان، عراق ، سوریه ، غزه ،‌بحرین و یمن شاهد هستیم که ناپاکی ها ،‌نسل کشی ها اوج گرفته است و در این بین نیز فقط مسلمان‌ها کشته می‌شوند. خواب و خیال غرب برای مسلمانان کشتار زنان و کودکان است تا نسل مسلمانان از بین برود. این غرب همان کسانی‌اند که مدعی دموکراسی، آزادی و حقوق بشر هستند اما شاهدیم که با ارسال اسلحه و مهمات اکنون از تروریست ها حمایت می‌کنند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت:‌ فاسدترین ، تروریست‌ترین و بدترین گروه‌ها از سوی غرب حمایت می‌شوند و غرب نیز با آن‌ها ارتباط بسیاری دارد. اگر پیش از این ما چنین ادعایی می‌کردیم شاید کسی باور نمی‌کرد، اما اکنون با اوج‌گیری‌های فعالیت داعش در منطقه شاهدیم که چگونه غرب و اسرائیل از آن‌ها حمایت می‌کنند.نمونه ای از جنایت داعش این است که خلبان مسلمان اردنی را به شکل وحشتناکی در قفس می سوزانند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد:‌ این گروه‌ها می‌خواهند به مرزهای جمهوری اسلامی ایران نزدیک شوند. اکنون پرسش این است که ما به عنوان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در این شرایط چه کاری می توانیم انجام بدهیم؟ من به خودم و برادرانم که در دوران جنگ تحمیلی حضور داشتند می‌خواهم این حرف را بزنم که گفتن خاطرات آن دوران خوب است، اما امروز که شرایط حساسی حاکم است وقتی شرایط را ارزیابی می‌کنیم متوجه می شویم که این مسائل و بروز چنین جنایت‌هایی که توسط داعش و حامیانش انجام می‌شود با تشکیل جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب و سردادن پیام عدالت و آزادی و جاری شدن حکومتی مبتنی بر مردم سالاری آغاز شده است.در حقیقت آزادی خرمشهر یک آزمون بزرگ بود که دشمنان ما برای ما درست کرده بودند . در جنگ آزمون این بود که آیا ایران می تواند پس از آن بار دیگر سرپا بایستد و استقلال و آزادی خود را حفظ کند؟ و دولت تشکیل بدهد؟ که اینچنین شد و در ایران یک حکومت مستقل شکل گرفت که پس از جنگ نیز توانست سرپا بایستد و از دستاوردهای انقلاب خود دفاع کند.

سرلشکر رضایی با اشاره به اینکه پس از آزادی خرمشهر دو هزار کیلومتر دشمنان خود را به عقب راندیم گفت: از بعد از آزادی خرمشهر تاکنون تهدیدها را از کشور دور نگه داشته‌ایم.

وی ادامه داد:باید به دونکته توجه داشت که در شرایط فعلی مسلمانان در خطر هستند و نهایت این حوادث که در منطقه شاهدیم این است که می خواهند آن را به سمت و سوی ایران هدایت کنند. در این شرایط پاسداران ،‌ارتشیان ،‌بسیجی ها و جوانان با غیرت باید یک دل و همزبان باشند و به آنچه که رهبری می‌گویند نیز توجه ویژه داشته باشند که اشتباه و محاسبات غلط نکنیم. ما پیشکسوتان جهاد و شهادت نیز در این شرایط باید بیش از هر کس دیگر از خود تحرک نشان بدهیم.

سرلشکر رضایی تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه نخواهند داد که این تهدیدها به مرز ایران برسد و آنچه که در این شرایط برای مردم ما نیاز است،‌حفظ امنیت و آرامش است. در کنار آن باید به موضوع اقتصاد و فرهنگ هم توجه ویژه داشت. در همین رابطه دولت،‌مجلس و رهبری با نصیحت و گفت‌وگو در تلاش اند تا آتش بحران را در منطقه خاموش کنند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی هشدار داد: نمی خواهیم عربستان به ماقبل صنعتی شدن بازگردد. ولی خود آن‌ها نیز باید توجه کنند چرا که دراین شرایط ملت ایران حدی از حوصله و صبر را دارد، چون منافع ملی ما یعنی اینکه مردم مان امنیت و آرامش داشته باشند و منطقه نیز در صلح و امنیت به سر ببرد. همه ما وظیفه حفاظت از امنیت منطقه را داریم. اگر دشمن به فکر ناامن کردن منطقه و مرزهای ایران باشد کاری می‌کنیم که دیگر هیچ گاه در مخیله آن‌ها چنین کاری نگنجد .البته هر چه زمان می‌گذرد همه چیز روشن می‌شود، چرا که چندی پیش نیز مقامی در اسرائیل گفته بود باید این اختلاف‌ها با اعراب را کنار گذاشت و در مقابل ایران با اعراب متحد شویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای یک آزمون دیگر باید خودمان را آماده کنیم که از آزاد سازی خرمشهر بزرگتر است چرا که آزادی یک منطقه است که میلیاردها بشکه نفت آن به غارت می‌رود . 500 میلیون مسلمان در آن در خطر هستند. این آزمون می تواند سرنوشت منطقه و تاریخ آن را معین کند. در این شرایط کشورما نیاز به آزادسازی یک انرژی فکری و معنوی دارد که باید در نسل جوان آن آزاد شود. در این بین اگر چه جناح‌های سیاسی خوب اند، اما متاسفانه برخی از مسائل و جریان های انقلابی تحت شعاع جناح های سیاسی رنگ باخته است که باید دوباره جان بگیرد.

اولویت های ما در کشور ابتدا حفظ منافع ملی،‌سپس ارزش های انقلاب و زندگی مردم است ما نیاز به یک جریان زلال و صاف داریم که پشت سر رهبری حرکت کند. در این شرایط حساس باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا میلیون‌ها نفر بتوانند جانشان را فدای اسلام و قرآن کنند. چه کسانی از شما سوم خردادی‌ها می تواند چنین کاری انجام بدهد؟ شما فراجناحی و فراحکومتی هستید و از ویژگی هایتان شهادت طلبی، حفظ امت و امامت، پشتیبانی از ولایت فقیه و برادری است.

رضایی ادامه داد: ما توانستیم در جنگ به بزرگترین تهدید 300 ساله گذشته کشورمان پاسخ بدهیم. اکنون نیز نیاز داریم تا به خودمان بیاییم و همان حماسه ها را ایجاد کنیم.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران با اشاره به ،‌به تن کردن لباس پاسداری گفت: من از رهبر معظم انقلاب تقاضا کردم تا بار دیگر در لباس سپاه ظاهر شوم و ایشان افتخار دادند و عنایت کردند آن را قبول کردند. یکی از دلایل من برای پوشیدن این لباس همین است که ما پیشکسوتان جهاد وشهادت وظیفه سنگینی بر دوش داریم . همه نگاه ها در شرایط فعلی منطقه، به ایران است. تمام دنیا می‌خواهد که بداند سرنوشت عراق و سوریه چه می‌شود. بنابراین یکی از مهمترین بحث ها نظاره‌گر بودن دنیا به ایران است.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این مراسم پنج تن از فرماندهان دوران مقدس به بیان خاطره از آزادسازی خرمشهر پرداختند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شماآسیبی نرسد . امام خمینی ره .
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸
حاج محسن از اون هفته تا حالا خیلی فعال شده اید نکنه خبرایی هست؟
محمد
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
ایشون برای بار چهلم میخاد کاندید بشه
ناشناس
پنجشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
موقع ریاست جمهوری وعده تشکیل دولت در سایه رو داده بود! یعنی ایشون به عنوان دولت بشینه خستگی درکنه و یکی دیگه کار کنه! الانم دیده حاج قاسم داره میجنگه میخواد جنگ در سایه درست کنه! یعنی اون بجنگه این بشینه اینجا شعار بده!
ناشناس
GERMANY
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
فعلا که داره میرسه شما داخلو درست کنین بیرون پیشکش تهدید های داخل جمع کنین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
ببخشید وقتی مملکتو به باد دادن بایدم منتظر عواقبش باشید بدتر از اینا،وقتی ترس امریکا از ایران ریخت معلومه اخرش چی میشه...!!!
ناشناس
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
امریکا هیچ وقت از هیچ کشوری نترسیده براساس سیاست عمل کرده
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
حکومت ما حکومتی خواهد بود شبیه همین جمهوری که شما اینجا دارید (فرانسه).
امام خمینی در نوفل لوشاتو
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
من در عجبم شما که همه چیز و ضربتی درست میکنید این اقتصادم یه ضربتی درست کنید دیگه نکنه جیباتون خالی میشه اگه درست شه آی کلک