بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
بورس اوراق بهادار تهران دیروز شاهد ثبت رشد ناپلئونی شاخص بود.
کد خبر : ۱۴۹۲۱۴
به گزارشصبحانه، بورس اوراق بهادار تهران دیروز شاهد ثبت رشد ناپلئونی شاخص بود. در بازار دیروز در سایه حجم اندک معاملات شاخص توانست با اتکا به رشد قیمتی دو نماد کشتیرانی و همراه اول به رشد 18 واحدی دست پیدا کند. روز گذشته بازار همچنان بدون نقدینگی کافی بود؛ به‌گونه‌ای که ارزش معاملات در بورس به 60 میلیارد تومان و در فرابورس با احتساب ارزش معاملات اوراق مشارکت به121 میلیارد تومان رسید. در بازار دیروز در تحولات سیاسی دیدار ظریف-کری در مذاکرات هسته‌ای از اهمیت برخوردار بود. اکثر کارشناسان در انتظار خبرهای مثبتی از این دیدار هستند.

در بازار دیروز در گروه بانکی بعد از گذشت حدود ۶ ماه از سرپرست شدن آیت‌اللهی در بانک کارآفرین، بانک مرکزی صلاحیت وی را تایید کرد. در گروه تصفیه نفت دیروز انتشار خبر افزایش سرمایه پالایشگاه تهران به صف خرید این نماد منجر شد که البته پایدار نبود. براساس اعلام صورت گرفته سرمایه بیش از 368 میلیارد تومانی «شتران» از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران به 800‌میلیارد تومان خواهد رسید. هدف از این افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش اعلام شده است. در گروه فولادی وضعیت رکود شدید در این گروه همچنان ادامه دارد.

در همین رابطه رئیس اتحادیه فروشندگان آهن گفت: با توجه به کاهش 35 درصدی قیمت فولاد از سال گذشته و کم بودن مصرف داخلی تولیدات آهن و فولاد، این محصولات در انبارها رسوب کرده است. در گروه غذایی دیروز پگاه آذربایجان غربی در نامه‌ای وضعیت این شرکت را تشریح کرد. ابراهیم حق‌جو مدیرعامل این شرکت 40‌میلیارد تومانی در دو نامه جداگانه به سازمان بورس اعلام کرده است: با توجه به مجوز افزایش سرمایه از 40 به 70 میلیارد تومان و با توجه به اینکه این شرکت در مهلت تعیین شده روی مبلغ افزایش سرمایه با سهامدار عمده به توافق نرسیده، بنابراین افزایش صورت نگرفته است. با توجه به تکالیف مجمع سالانه 5 خرداد 94، انجام افزایش سرمایه در سال 94 در دستور کار هیات مدیره است. وی در نامه دوم هم اعلام کرد: با توجه به این نکته که در مزایده فروش اموال مازاد (اعلام شده در 24 فروردین 94 ) فقط یک متقاضی بوده و مبلغ پیشنهادی کمتر از قیمت کارشناسی بوده و متقاضی دیگری وجود نداشته، فروش صورت نگرفته و چنانچه در آینده تصمیم بر تجدید مزایده باشد، اعلام خواهد شد.

در گروه دارویی سرمایه‌گذاری البرز در مجمع خود با تقسیم سود 800 ریالی به ازای هر سهم موافقت کرد. در گروه معدنی رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) گفت: پیشنهادهایی برای تسهیل در پرداخت حقوق دولتی معادن به وزارت اقتصاد ارائه کرده‌ایم و تکلیف بدهی دو معدن چادرملو و گل‌گهر نیز تا هفته آینده در مجموعه حقوقی مجلس مشخص می‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر