بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
مستطيل شيشه اي تالار

خود کرده را تدبیر نیست !

معاملات امروز بورس با افت 191 واحدی شاخص کل بورس و روند نزولی قیمت اغلب سهام شرکت ها به پایان رسید تا شاخص با حرکتی آرام و فرسایشی خود را به یک مدار پایین تر از تجایگاه فعلی نزدیک تر نماید.
کد خبر : ۱۴۹۲۵۴
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز یک شنبه 94.03.10 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 101 کاهش به رقم 45618 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 624 واحد کاهش عدد 130472 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 80 واحد کاهش به رقم 26491 واحد رسيد.

همچنین در این روز "بترانس" با 11 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 48 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 3 واحد کاهش به رقم 711 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 517 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 985 میلیارد ریال رسید.

معاملات امروز بورس با افت 191 واحدی شاخص کل بورس و روند نزولی قیمت اغلب سهام شرکت ها به پایان رسید تا شاخص با حرکتی آرام و فرسایشی خود را به یک مدار پایین تر از تجایگاه فعلی نزدیک تر نماید.

بر اساس گزارش بورس نیوز، روز به روز شاهد آب شدن سرمایه ها در بازار سرمایه هستیم به گونه ای که ارزش روز بازار هم اکنون رقمی در حدود 280 هزار میلیارد تومان است. اما از سوی دیگر وضعیت و شرایط ارزش روزانه معاملات حال و روزی بهتر از ارزش کل بازار ندارد کار به جایی رسیده که در بهترین حالت روزانه یک یا یک ونیم درصد از ارزش کل معاملات در بازار مورد معامله قرار می گیرد.

فعلاً اوضاع و شرایط همینی است که می بینیم، کاری هم نمی توان کرد، نه پول بانک و نه پول حقوقی فعال، هیچکدام برای حمایت از بازار وارد نشد، کلاً از حمایت فقط معنی لغوی آن به بورس رسیده و خبری از عمل نیست.

جالبه که حتی سهامداران عمده شرکت ها هم تمایلی به حمایت از دارایی های بورسی خود ندارند البته حق دارند چراکه در صورت بروز نشانه ای کوچک از روند صعودی سهام همان شرکت از سوی حقوقی دیگر واگذار خواهد شد به عبارت ساده تر زیان یک حقوقی در خرید سهام زیر مجموعه خود به سود حقوقی دیگر در فروش همان سهام منجر خواهد شد لذا عدم یکپارچگی و اتفاق نظر در بین حقوقی ها منجر شده تا آنها بدون کوچکترین عکس العملی فقط با چشمان باز فعالیت های یکدیگر را زیر نظر داشته باشند.

بازار سرمایه این روزها خیلی شبیه به مردمان کشور اتیوپی شده چراکه هر روز به دلیل نبود پول و فقر مالی در این بازار شاهد آب رفتن و لاغرتر شدن اغلب سهام شرکت ها می باشیم. بعضی شرکت ها که در آستانه جان سپردن هستند هر چند که یک تفاوت بسیار عمده بین بورس ایران و کشور اتیوپی وجود دارد، در آنجا کمک های انسان دوستانه و بشر دوستانه هر از چند گاهی می رسید که این جا خبری از این کمک ها نیست و به سهامداران به چشم "خود کرده را تدبیر نیست" نگاه می کنند. 

به قول ظریفی که می گفت : اینجا به سهامداران می گویند "این بورس واس شماس یعنی کلش واس شماس" و زیان شما هم به ما ربطی نداره.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
اینقدر خودت را اذیت نکن بورس نیوز عزیز خلایق انچه لایق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
ممنون از بورس نیوز خیلی خوب مینویسی . احسنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
متاسفانه همه خوابند می ترسم روزی برسه که این آقایون التماس کنن مردم دوباره به دولت و بورس اطمینان کنن و حاضر باشن کلی امتیاز برای ورود به بورس به افراد بدن و دیگه کسی حرفشونو نخونه. می ترسم دولت اعتبارشو از دست بده و هر چی میگه مردم برعکسشو عمل کنن. می ترسم یه روز حقوقی ها التماس کنن که حقیقی ها بیان و سهام بخرن اما دیگه کسی نیاد و شرکت ها پشت سر هم ورشکست بشن
مهدی
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
مگر برای دولت اعتباری هم مونده؟
ناشناس
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
اولا نترس نزدیک انتخابات که شد ببین شاخص چطور شارپی بالا میره و از طرف مجلس و دولت چطور حمایت میشه . چون به برگ رای من و تو بنفع خودشون نیاز دارن . دوما اینکه ما چون کسی رو نداریم که بهش اعتماد داشته باشیم وهدایتمون بکنه درشرایط سبزبودن بازار صف خرید نشین و در قرمز بودن صف فروش نشینیم
بهمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
با سلام پیشنهاد میدهم یکبار ریاست محترم جمهوری در ارتباط با بورس اظهار نظر نمایند شاید از دیدگاه ایشان کل بورس قمار است و نباید وارد ان شد
ناشناس
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
همینمون کم بود که نابود کننده بورس بیاد و راجع به اون اظهار نظر کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
روحاني مچكريم !؟!، من حتما دور بعد به روحاني راي مي دهم !!!!!!!!!!!!!!، چون تو اين چند ساله سرمايم به يك چهارم تبديل شده ، راي ميدم تا اون يك چهارمشم دود بشه ،اصلا كل سرمايه من واس شماست.
ناشناس
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
من و خانواده ام اصلا در هیچ انتخاباتی دیگر شرکت نخواهیم کرد چه برسد به این که به روحانی رای بدیم
user
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
اتفاقا من انتخابات مجلس و دوره بعد ریاست جمهوری رو حتما شرکت می کنم تا تلافی رو یر دولت خالی نکنم اعصابم آروم نمیشه
220
ROMANIA
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
سود بانکی یا همان ربا رقیب و دشمن امروز بازار سرمایه است که با روندی که داریم پیش بینی میکنیم ربا بزودی جای داعش و امرییکا و اسراییل را میگیرد و خطر ناک ترین دشمن کاری کشور خواهد شد نگران نباشید و امور را به خداوند متعال واگذار کنید
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
با سلام دوستان به خدا ديگه كسي توي بورس نيست اين همه مطلب ننويسيد بورس مرده دبگه كافي يه نگاهي به امار معاملات بنداذين انوقت ميفهمين كه واقعا سهامداران چقدر بيچاره شدن اقاي رييس جمهور براي فوتبال صحبت ميكند ولي براي بورس هيچ ارزشي قايل نيست پس درود بر دكتر احمدي نژاد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
خودم کردم که تعنت بر خودم بار با دسته خودم سرمایه زندگیمو سوزوندم بی دردسر از بانک 24% سود میگرفتم حالا همون سرمایه که تو بانک داشتم نصف شده
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
اقای زنگنه بنده یکم سهام پتروشیمی دارم (در واقع داشتم چون الان نصف شده!) و یکم سرمایه گذاری و صندوق که البته اونا هم پتروشیمی دارن، بررسی کردیم دیدیم ما داریم خیلی سود می کنیم و خلاصه مال حروم خوردن نداره، برای اینکه سود ما حلال باشه خواهش می کنیم لطف کنید خوراک رو بکنید 100 سنت هم جیب همیشه خالی مسئولان پر بشه هم سود ما حلال بشه!! خیلی هم ممنون دو ساله این قدر زحمت می کشید برای صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و حفاری مملکت!!!!! شما نبودید قبلی ها داشتن همه چیزو نابود می کردن و ما هم هی سود حرام می بردیم!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
بازار سرمایه از بین رفت فقط به خاطر سیاستهای اشتباه وزیر اقتصاد ، تخصص ایشان از کار انداختن چرخ اقتصادمملکت برای کنترل تورم است .
مهنوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کشوری که بودجه اش با نفت بسته شده وقتی افت 50 درصدی کنه و تحریم هم باشه و دزدی و اختلاس هم توش موج بزنه انتظار داری دولت چکار کنه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
اين دولت بلائي بر سر سهامداران آورده كه هرگز فراموش نميشود !!! به جاي حمايت نابودمان كردند!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
با وعده هاي قلابي فريبمان دادند!!! تا خرخره در ضرريم به بركت سياستهاي وزير اقتصاد!!!
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
فکر میکنم آنروز رسیده ، و اگه شما یه نگاهی به حجم معاملات بیندازی میبینی که به توجه به حمایت و خرید دستوری حقوقیها از سهامشان ، باز چقدر ورود حقیقیها کمرنگه و حتی آنهایی هم که خروج نکردند دنبال نقطۀ بهتری برای خروج هستند...
خوشبختانه مردم فهمیدند که بورس دامیست برای قاپیدن سرمایه هایشان....البته خیلی دیر ولی بالأخره فهمیدند....و
حتی اگه هزارارن امتیاز هم بدهند کسی دیگه گول این الفظ و حرفهای دلالانه نمیخوره....
خدایا چه زمانه یی ست...تمام دنیا مسؤولین از سرمایه مردم حمایت و محافظت میکنند ، اما در اینجا مسؤولین پول که کم میآرن میان و با یه ترفند و یه سخنرانی و یه دعوت مردم را سر میز این قمار میکشانند و با کشیدن یه برگ برنده طرف را به فرش مینشانند....
همه مسؤولین حرفهای دلالی را قسنگ یاد گرفتند....عجبااااا..........
بااین اوصاف بورس قماره....درست گفتند...ابته قماریکه همیشه خودشون برنده اند...ولی
در هیچ جای دنیا بورس قمار نیست و بورس مکانیست برای سرمایه گذاری مطمین به دید شکوفایی اقتصاد خانواده و اقتصاد جامعه.
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
به شرافتم قسم اگه کلی هم از این به بعد از بورس سود کنم دور بعد به این دولت رای نمیدم چون این دولت شجاعت لازم رو نداره و بجای گرفتن حقش از جاهای گردن کلفت از مردم بیچاره مایه میزاره واقعا روحانی مچکر نیستیم
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
ز دانش چو جان تو را مایه نیست
به از خاموشی هیچ پیرایه نیست

بورس نیوز بهتر است در تیتر زدن هایش احساس مسئولیت بیشتری کند. هیچ اقتصادی نه یک شبه ورشکست می شود و نه یک شبه شکوفا.
این تیترهای جنجالی چه سودی دارد؟ شما از تریبون یک بنگاه خبری معتبر در زمینه بازار سرمایه صحبت می کنید، اگر تحلیل درست و علمی از اوضاع ندارید بهتر است سکوت کنید.
به نظر من با توجه به افق های پیش رو در زمینه حذف تحریمهای بانکی و تجاری در شرف یک جهش اقتصادی نظیر دوران سازندگی بعد از جنگ است.
ناشناس
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
داداش من با دلیل حرف بزنوگرنه همه جرت و پرت گویی رو بلدند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
وضعيت بورس ايران اسف بار است
ارسلان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
خدا را شاكريم كه دولت به اصطلاح تدبير و اميد از متنولترين كابينه هاي دوران بعد از انقلاب يرخورداره
ولي متاسفانه هيچ يك از اعضاي كابينه حاضر نيستند يك درصد از سرما يه خود را به بورس بياورند
از حمايت فقط تلفظش را بلد هستند و از تدبير فقط شعارش را
قضاوت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
بورس نیوز ممنون حداقل یکم دل بچه ها را از بیقراری در میاری اما من مطمین هستم این افعی فعلا داره سرشا به عقب میبره تا حمله کنه بین 3 تا 6 ماه دیگه شاید طول بکشه اما صعودش قطعی هست شک نکنید به امید جبران ضرر تمام سرمایه گذارای صبور
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
دولت تدبیر امید خودش در عرض ۳ ماه شاخص حبابی کرد از ۵۷ هزار تا ۸۹ هزار بردش بالا بعد مردم به خاک سیاه نشوند دروه دولت قبلی ۳ سال طول کشید شاخص به ۵۷ هزار تا رسید باز اونا به فکر مردم بودن اینا نون رسون نیستنږ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
روحانی مچکریم!! روحانی: جفا کردی و تخم کین کاشتی .....
مرتضی اراک
-
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
به به یی میگه به به دمبه داری نه نه
ایرانی
ROMANIA
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
واقعا که روحانی مچکریم . بخاطر وعده های پوچ و عاری از حقیقتتان -
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
قبل از انتخابات مجلس روحانی سروکله اش پیدا خواهد شد برای رای . اگر غیرت دارید یادتان نرود روحانی چقدر باعث ضرر شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴
دمت گرم.ما اینجا از فقر داریم میمیریم اونوقت باید به یمن و عراق و فلسطین و ده تا کشور دیگه بدیم.بابا جان عمو جان دایی جان خودمون اوضاعمون از همه بیریخت تره.ثواب داره بفکر ملت مسلمون خودتونم باشید
ناشناس
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
دوست عزيزم
من به فرمايشات شما احترام مي گذارم ولي نكته مهم اينجاست كه تمام اين جنگهايي كه در منطقه شكل گرفته براي زدن ايران است ، لذا جنگيدن در عراق و سوريه و غيره بابت اين است كه جنگ به داخل كشور عزيزمان ايران وارد نشود. يا علي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۸
از ماس که بر ماست
با هر یه سهم نمیشه یه دونه تخم مرغ خرید
احمد
GERMANY
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
عملکرد بورس دقیقا مثل عملکرد فرمانداریها واستانداریها سخنان افرادی مثل مطهری را لغو میکنند شکی نیست که کمبودبول ورکود برکشور حاکم است ولی شرکتهای حقوقی حمایت کننده اینقدرهم بی پول نیستند هنوز اکثر مدیران ازگروه دلواپسان براین شرکتها حکمیت می کنند ونمیدانم که این چه اصراری است که روحانی انهارابیرون نمیریزد اینها هرکارخواستند می کنند وبه ریش همه ماها می خندند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
دمت گرم.ما اینجا از فقر داریم میمیریم اونوقت باید به یمن و عراق و فلسطین و ده تا کشور دیگه .ثواب داره بفکر ملت مسلمون خودتونم باشید