بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر : ۱۴۹۴۸۸
وزیر نفت کویت افزایش سریع صادرات نفت ایران در صورت لغو تحریمها و امضای توافقنامه هسته ای را بعید دانست.
به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، علی العمیر در مصاحبه با این شبکه گفت: من بعید می دانم ایران بتواند آنطور که مقامات این کشور می گویند، به سرعت صادرات نفت خود را در صورت امضای توافقنامه هسته ای و لغو تحریمها افزایش دهد.
وی افزود: ما امیدواریم ایران با جامعه جهانی به نوعی توافق درباره برنامه هسته ایش دست پیدا کند که به نفع همه باشد. این مسئله برای کشورهای منطقه بسیار مهم است و به همین علت ما بدون شک از دستیابی به توافق در این باره استقبال می کنیم.
وزیر نفت کویت خاطر نشان کرد: در پاسخ به این سوال که آیا آنطور که وزیر نفت ایران می گویند این توافق باعث افزایش صادرات نفت این کشور خواهد شد، باید بگویم که به توانایی فناوری نفتی در ایران برای رسیدن به تولید چهار میلیون بشکه ای گذشته اطمینان ندارم.
العمیر افزود: تصمیم اوپک برای کاهش ندادن سطح تولید درست است و نتایج مثبت این تصمیم همچنان ادامه دارد و در چند ماه گذشته پانصد هزار بشکه از مازاد عرضه از بازارهای جهانی خارج شد.
وی خاطر نشان کرد: تصمیم اوپک تاریخی بود و به اعتقاد من امروز درست بودن این تصمیم ثابت شده است. بسیاری تصور می کردند با این تصمیم، بهای نفت سقوط خواهد کرد، اما امروز شاهد آن هستیم که بهای نفت هم اکنون به سطح قابل قبولی رسیده است و ما پیش بینی می کنیم روند افزایش بهای نفت با افزایش رشد اقتصاد جهانی ادامه خواهد داشت. بهبود رشد اقتصادی چین و ژاپن باعث کاهش مازاد عرضه نفت در جهان خواهد شد.
وزیر نفت کویت گفت: در ماه نوامبر گذشته کشورهای حاشیه خلیج فارس زیر فشار قرار داشتند تا تولید را کاهش دهند. اما امروز می بینیم که ایران اشتیاق دارد تا پس از لغو تحریمها، تولید خود را صرفنظر از تاثیر آن در بهای جهانی افزایش دهد. اگر ایران تولید خود را به گونه ای افزایش دهد که از نظر سهم بازار به نفع این کشور باشد، باید به تاثیر این مسئله بر بهای نفت هم توجه داشته باشد. ایران می خواست تولید نفت در سطح پایین باقی بماند تا تاثیر منفی بر قیمت ها نگذارد. ما به گفتگوها با وزیر نفت ایران ادامه می دهیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر