بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
با موافقت رییس کل بانک مرکزی و استاندار خراسان رضوی موسسه میزان پس از ۱۵سال فعالیت به طور رسمی منحل شد.
کد خبر : ۱۴۹۵۳۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، در آگهی انحلال این موسسه آمده است: مستند به بند یک نامه شماره ۹۴/۵۰۸۵۹ م مورخ ۹۴/۲/۳۱ رئیس کل بانک مرکزی موضوع مصوبه شماره ۱/۱۰۷۱۲دو، مورخ ۹۳/۱۱/۱۴ شورای عالی امنیت ملی کشور و با توجه به مصوبات جلسه مورخ ۹۴/۳/۳ و با حضور استاندار خراسان رضوی، شرکت تعاونی اعتبار میزان به شماره ثبت ۱۵۷۱۱ و شناسه ملی ۱۰۳۸۰۳۱۳۳۱۹منحل شد.
شنیده‌ها حاکی است با تشکیل هیات تسویه برای موسسه میزان که خبر تشکیل آن را چندی پیش حجت‌الاسلام علی مظفری، رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی داده بود؛ قرار بر این است که اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول و مطالبات محاسبه شده و توسط بانک صادرات پرداخت شود.
یک منبع آگاه در این رابطه گفت: تعداد زیادی از پرسنل این موسسه اخراج خواهند شد و پس از حسابرسی اموال، ممکن است کل مبلغ سپرده‌ها به سپرده گذاران پرداخت نشود و مقدار کمی از پول آن‌ها کسر شود.
گفتنی است، موسسه مالی و اعتباری میزان که حوزه فعالیتش با بیش از ۸۰ شعبه عمدتا در استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی متمرکز بود از دی ماه گذشته با بحران مالی مواجه شد تا حدی که بسیاری از سپرده‌گذاران تاکنون موفق به خارج کردن سرمایه‌شان از این موسسه نشده‌اند.
این در حالی است که موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه ریزی و بودجه مجلس اندکی قبل از این اعلام کرد، موسسه میزان ۷۵۰ میلیارد تومان از پدیده شاندیز طلب دارد. وی همچنین در سخنانش برطرف شدن مشکلات موسسه میزان را منوط به صدور اجازه دادستان برای فروش سهام پدیده شاندیز دانسته بود چراکه به اعتقاد وی مشکلات میزان ناشی از توقف خرید و فروش سهام پدیده شاندیز و تعطیلی این پروژه بود.
به گزارش اخبارپول، چندی قبل پس از وقوع چندین تجمع اعتراضی توسط سپرده‌گذاران، موسسه میزان که بنا به گفته حمید تهرانفر، معاون نظارتی بانک مرکزی، از بدو تاسیس مجوزهای بانک مرکزی را کسب نکرده بود، ادعا کرد پلاکارد ممنوعیت تجمع و پیگرد قانونی هرنوع تجمعی در اطراف این موسسه در شعبه مرکزی موسسه میزان توسط دادستان جهت جلوگیری از ازدحام سپرده گذاران، نصب شده و کلیه امور موسسه بعد از رسیدگی به پرونده به سمع سپرده گذاران خواهد رسید. همچنین در مقابل این موسسه اشخاصی با کم کردن بین ۱۰تا۲۰ درصد سپرده مردم را باز خرید می‌کنند و یا افرادی که از موسسه وام گرفته‌اند با کسر ۱۰ درصد با بعضی از سپرده گذاران به توافق می‌رسند.
به گفته یکی از مدیران موسسه میزان، این موسسه هم اکنون ۳۰۰۰ سهامداردار دارد که اکثرا بازنشستگان دادگستری مشهد هستند. این موسسه در سال ۷۹ در استان خراسان رضوی تشکیل شده و تا سال ۸۴ فعالیت خود را در قالب تعاونی اعتباری میزان انجام داده و از سال ۸۴ این تعاونی اعتباری درخواست خود را به بانک مرکزی برای تبدیل شدن به موسسه مالی و اعتباری ارائه کرده که در آن مقطع با موافقت بانک مرکزی روبرو شد.
بهمن ماه سال گذشته بود که موسسه میزان با هجوم سپرده گذاران پشیمان برای بازپس گیری سپرده‌ها روبه رو شد و در آن مقطع حتی رییس هیات مدیره این موسسه خبر از پذیره نویسی قریب الوقوع برای این موسسه غیرمجاز داده بود.
به گزارش پول پرس ، بر اساس این گزارش مدیران موسسه میزان هم اکنون بازداشت هستند و پرونده آن‌ها در حال رسیدگی است.

آگهی انحلال موسسه میزان 1

آگهی انحلال موسسه میزان 1



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
صمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
دزدی توروز روشن یعنی همین که مبلغی را از اصل سپرده کم میکنند.بارک الله به مسئولین این مملکت که بیخیال مردم هستند.
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
مثلا چند درصد از پول ملت قراره هاپولی بشه و بقیه شو بدن
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
میگن چاه نکن بحر کسی اول خودت ....
پارسال تو گیرو دار پدیده میزان اومد یکی از مصاحبه های تند دادستان مشهد در مورد پدیدرو تیتر خبراش آورد نمیدونست همون تیتر که میگفت سهام پدیده 2 تومن بیشتر نمی ارزه یه روز گریبان خود موسسه میزان و عوامل دادگستری که احتمالا خود دادستان هم سهامدارش هست میگیره.
الان کل آرشیو خبرگزاری میزانو بگردید ببینید این خبرگزاری که نصف خبراش برای زمین زدن پدیده بوده کلمه ای از پدیده توش میبینید؟
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸
آه مردم مظلوم که قربانی بهره های نجومی میزان شدند و خانه ها شان را ازدست دادند گریبانش را گرفت . نه پهلوان گردن کلفت که خودش مال مردم رو بالا کشیده !!! ۷ ماه که تمام شد سرنوشت پدیده هم رقم میخورد . پول میزان حرام بود وپدیده آلوده به آن شد وکارش بیخ پیدا کرد .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
میزان که رفت ، پدیده و .... هم که جمع شوند اوضاع اقتصاد رکود زده مشهد خوب میشود وبازار نفسی میکشد .
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
ما که در میزان سپرده گذاری کردیم نه راضی بودیم ونه خبر داشتیم به پدیده پول داده تقصیر ما چیست که از پولمان کسر کنند چون سهام پدیده قابل فروش نیست ، اموال مدیران میزان را بفروشند وپول مردم را بدهند ، سهام پدیده رو هم بدهند به خودشان . ما اگر میخواستیم خودمان بلد بودیم پدیده بخریم .
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
اموال شرکت پدیده وثیقه میزان است ، بعد از حراج اموال پدیده اول باید پول سپرده گذاران میزان پرداخت شود بعد هرچه ماند بین سهامداران پدیده تقسیم شود . البته پهلوان که میگه ۸۰ درصدش مال خودم وخانوادمه نمی دونم پس این همه پول که از مردم جمع کرده کجاست .
منحل المغز
يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
آقا جان میگه میزان منحل شده شما چی می گی پدیده منحل شده مگه
می فهمی می فهمی می فهمی....فکر نکنم
جهت اطلاع بگم اگه میزان منحل بشه تا سرسید مطالباتش باید صبر کنه بعد اگه وصول نشد وثائق رو بزاره برای اجرا
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
طبق قانون تجارت درمورد شرکت سهامی خاص اولویت با طلبکاران شرکت است بعد با سهامداران اول باید پول کارگران وپیمانکاران پدیده تسویه شود بعد وامهای پدیده وهرچه ماند طبق قانون شرکت سهامی خاص بین سهامداران تقسیم میشود . در هر صورت پهلوان وخانواده اش برنده اند چون هرچه بماند از هر ۵ تومن ۴ تومن رو از خود میدونن ، !!؟؟ بیچاره سهامداران خورد ...
محمدحمزه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
عاقبت تمام موسسات مالی همینه. مشخصه، موسسه ای تو کشوری که بهترین سوددهی صنایعشم 20 درصد نیست سود 25 درصد بده آخرش ورشکستگیه. اینا یه مدت با قاچاق کالا خوب جوون گرفتن و خیلی از بانک های وابسته به ارگان های نظامی هم کارشون همینه. ولی با رکود شدید دیگه جایی برای قاچاق هم نمونده دیگه.
سپرده گذار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
میزان هیچ ربطی به دادگستری نداشت وفقط از این عنوان سو استفاده میکرد و وام گیرندگان که معوقه داشتند را میترساند ، واموالشان را مفت صاحب میشد ، از وقتی هم که مردم فهمیدن به پدیده وام داده هجوم آوردن بساطشو جمع کردن ....
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
پدیده باید از سرنوشت میزان عبرت بگیرد ، اگر به موقع پول مردم را ندهد ومردم هجوم بیاورند اینبار کارش تمام است
مشهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
با تشکر از مسولین که مدیرا میزان را بازداشت و بساط آن را جمع کردند ، اگر بساط پدیده وتبرک وچند موسسه ومعرکه گیر دیگه جمع شود . اوضاع اقتصادی مشهد عادی میشود واز رکود خارج میشود .
روستازاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
اگر غیر مجازه چرا شماره ثبت و شتاسه ملی داره.
معلم
UNITED STATES
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
به زودی شاهد ورشکستگی بورس ایران هم خواهیم بود.اونهم بورس حبابی.
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰
اقا عجب بخور بخوریه تو این جنگل. قانون اینه : یا بخور یا خورده میشوی! واقعا جای تاسف داره که وضع مملکت به اینجاها رسیده.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۷
باید به آقای روحانی به خاطر این حسن انتخابشان درانتخاب مسئولان بانک مرکزی تبریک گفت، یکی نیست به مسئولان محترم بانک مرکزی بگه آقا این مردم زیاندیده و شاکی این پرونده اند نه متهم و کلاهبردار که هر روز به شکلی تهدیدشان می کنید و از عقوبت کار می ترسونیدشان لطفا کمی هم به گذشته و حرف هاو کارهای خودتان نگاهی بندازین بعد به این شکل با مردم برخورد کنید درسته این مردم این روزها به خاطر این مشکل پیش آمده گرفتارند و غصه هاشون زیاده ولی حافظه شون هنوز کار می کنه، کجایی بهمنی که یادت بخیر هنوز یادمه چطور مشکل تعاونی بهمن ایثار را حل کردی نه مثل الان که به جای حل مشکل سنگ جلوی پای ما می اندازند
همشهری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶
دوستان من 15 میلیون اونجا سپرده دارم که بیشترش روزشماره چطور باید پولمو پس بگیرم. از این حواله ها هم برای 15 تیر دارم