بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۴
کد خبر : ۱۴۹۵۵۱
به گزارش «اخبار بانک»، بازپرس حیدری طی حکمی محمود الهامیان، ابراهیم موسوی موحد، نادر مراغه چی را به عنوان اعضای هیات تصفیه موسسه منحل شده میزان منصوب کرده و مقرر شد این افراد در شعبه مرکزی موسسه میزان مستقر شوند.

همچنین طبق این حکم مقرر شد تمامی مدیران کارمندان شعب موسسه در سطح استان همکاری‌های لازم را با هیات تصفیه داشته باشند و جهت جلوگیری از هرگونه دخل و تصرف در اموال منقول و غیر منقول این موسسه تمامی وصول‌ها تحت هرعنوان برعهده بانک صادرات مرکزی مشهد به نام مدیران تصفیه تعاونی منحل شده میزان واریز و از دریافت هرگونه وجه نقدی توسط تمامی شعب میزان خودداری به عمل آید.

گفتنی است صبح امروز با موافقت رییس کل بانک مرکزی و استاندار خراسان رضوی موسسه میزان پس از ۱۵سال فعالیت به طور رسمی منحل شد.

در آگهی انحلال این موسسه آمده است: مستند به بند یک نامه شماره ۹۴/۵۰۸۵۹ م مورخ ۹۴/۲/۳۱ رئیس کل بانک مرکزی موضوع مصوبه شماره ۱/۱۰۷۱۲دو، مورخ ۹۳/۱۱/۱۴ شورای عالی امنیت ملی کشور و با توجه به مصوبات جلسه مورخ ۹۴/۳/۳ و با حضور استاندار خراسان رضوی، شرکت تعاونی اعتبار میزان به شماره ثبت ۱۵۷۱۱ و شناسه ملی ۱۰۳۸۰۳۱۳۳۱۹منحل شد.

به گزارش اخبارپول، موسسه مالی و اعتباری میزان که حوزه فعالیتش با بیش از ۸۰ شعبه عمدتا در استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی متمرکز بود از دی ماه گذشته با بحران مالی مواجه شد تا حدی که بسیاری از سپرده‌گذاران تاکنون موفق به خارج کردن سرمایه‌شان از این موسسه نشده‌اند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
تكليف كارمندان رده پايين اين موسسه چه ميشود؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۳
هیئت تسویه نه تصفیه
چقدر شما بیسوادین!!!!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
در مسائل مالی، هر دو صورتِ تصفیه حساب و تسویه حساب کاربرد دارد. فقط باید دید مقصود چیست. تسویه حساب را، وقتی به کار می‌برند که مقصود ایجاد موازنه‌ مالی و مساوی کردن حساب باشد. مثلاً رابطه‌ مالی میان دو شرکت یا فرد در طول یک دوره‌ زمانی رابطه‌ای است متغیر با دو ردیفِ بستانکاری و بدهکاری. تسویه حساب وقتی به کار می‌رود که بین این دو ردیف موازنه برقرار کنند بی‌آن‌که حساب یا رابطه‌ مالی بسته شود یا پایان پذیرد. اما اگر سال مالی یا مدت قرارداد به پایان رسیده باشد یا معامله‌ای، هرچند کوچک و در یک لحظه، به آخر رسیده باشد، با پرداخت هرگونه بدهکاری و دریافت هرگونه بستانکاری، حساب مالی را صاف می‌کنند و به آن می‌گویند تصفیه حساب. با این وصف می‌بینید که در امور مالی، تسویه و تصفیه حساب هر دو کاربرد دارند و گاه هم‌زمان رخ می‌دهند. ساده‌تر این‌که، در امور روزمره، شما حساب‌تان را معمولاً با دیگران صاف می‌کنید (تصفیه‌ حساب) ولی در امور بانکی و روابط مالیِ حسابداری‌ها، تسویه‌ حساب بیشتر رخ می‌دهد و تصفیه حساب اغلب بعد از تسویه انجام می‌شود.
فریدون خسروی نیا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
سلام. خصوص. موسسه. مالی فرشتگان. سابق. و. کاسپین جدید باید. به کجا شکایت. کرد. چرا در مشهد مراجع. قضایی. شکایت. از. کاسپین را عملی نمیکنند. باید. به کجا و از چه. طریق. احقاق. حق. شود.