بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
این طرح به عنوان یکی از مهمترین طرح های وزارت نفت با حضور و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در دستور کار دولت قرار گرفته و قرار است با هدف احداث هشت پالایشگاه میعانات گازی در منطقه اقتصادی انرژی پارس با ظرفیت پالایش 480 هزار بشکه میعانات گازی اجرایی شود.
کد خبر : ۱۴۹۵۸۸
نویسنده :
کیوان فر

طرح فراگیری پالایشی سیراف فردا با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر نفت کلنگ زنی می شود.

به گزارش بورس نیوز، این طرح به عنوان یکی از مهمترین طرح های وزارت نفت با حضور و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در دستور کار دولت قرار گرفته و قرار است با هدف احداث هشت پالایشگاه میعانات گازی در منطقه اقتصادی انرژی پارس با ظرفیت پالایش 480 هزار بشکه میعانات گازی اجرایی شود.

شایان ذکر است در فراخوان عمومی وزارت نفت برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در طرح فراگیر پالایشی سیراف، 50 شرکت متقاضی اجرای آن بودند که از این تعداد هشت شرکت توانستند سکان اجرایی طرح را در دست بگیرند. شرکت های ناموران، گسترش انرژی پاسارگاد، سازه نارگان فالکون، هلدینگ نفت و گاز پتروشیمی تأمین، تناوب، ساتا و پترو فرآیند کرخه و انرژی امین کسرا سرمایه گذارنی هستند که پس از فراخوان عمومی برنده مناقصه توسعه پالایشگاه های سیراف شدند تا بدین ترتیب "تاپیکو" به عنوان یک شرکت بورسی در مجمع این هشت سرمایه گذار حضور یابد.

در پایان گفتنی است دولت در طرح سیراف با آنکه سرمایه گذاران خارجی از کشورهای چین و کره برای ساخت این پالایشگاه اعلام آمادگی کرده بودند، به بخش خصوصی و توان آن اعتماد کرد و حال این بخش خصوصی است که باید به این اعتماد پاسخ دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
جزو قراردادهاي شركت آذرآب هست
بررسي فرماييد
تریدر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
این طرح سود خوبی برای فاذر خواهد داشت .
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
بزک نمیر بهار میاد . کمبوزه با خیار میاد . کلنگ چند میلیونی و ریخت و پاش و مهمانی و دیگر هیچ . ستاره خلیج از سال 85 شروع کرده هنوز لنگ در هواست .