بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵
در گفتگو با تفرشی، مدیر عامل گروه فن آوا عنوان شد:

دستیابی به سود عملیاتی پس از 10 سال/ افزایش 30 درصدی مقدار فروش

شرکتی که "اپراتور دوم تلفن ثابت کشور "، از اولین شرکت های که در حوزهPSP و پرداخت الکترونیک دارای مجوز بوده است. از اولین شرکت هایی که مجوز ارائه خدمات ماهواره ای را از سازمان فضایی کشور گرفته و در حال ارائه خدمت می باشد.
کد خبر : ۱۴۹۶۱۸
نویسنده :
یارمحمدی

مدتی است که اسم شرکت فن آوا بدلیل درگیر شدن در چند پروژه کشوری مثل "پشتیبانی سامانه سوخت کشور" ، "پشتبانی و نگه داری پروژه"، "پایش امواج رادیوی کشور"، مراحل پایانی اجرای "اپراتور روستایی" و"پروژ IPTV" بیشتر شنیده میشود، شرکتی که برای اولین بار پس از گذشت10 سال طی سال مالی گذشته سود عملیاتی ساخته و روند فروش شرکت بیش از 30 درصد رشد داشته است.

در همین ارتباط خبرنگار بورس نیوز به گفتگو با مسیح مشهدی تفرشی، مدیر عامل شرکت فن آوا پرداخته که شرح آن به صورت زیرمی باشد:

دستیابی به سود عملیاتی پس از 10 سال/ افزایش 30 درصدی مقدار فروش

ایشان یکی از مدیران میانی کشورمان در دودهه اخیر است که در دوران کاری خود تجربه های بسیاری علی رغم جوانی گذرانده، از مدیریت " جهاد خودکفایی" سازمان صدا وسیما ، تا مدیریت یک شرکت خودروسازی مهم (شرکت پارس خودرو)، مدیرعاملی شرکت آلومینیوم ایران (درست در زمانی که حکم تعطیلی این شرکت صادر شده بود و کمتر مدیری حاضر به پذیرش این شرکت در آن شرایط خاص از درگیری با افکار عمومی و مدیران بومی تا فعالان محیط زیست و حتی مسئولین قضایی ) تا مدیریت اقتصادی یکی از بنیاد های کشور و حالا یک شرکت هلدینگی در حوزه IT و ICT کشور یعنی مجموعه "گروه فن آوا" شرکتی با نزدیک به 10شرکت زیر مجموعه که یکی از قدیمی ترین و پیشگام ترین شرکت های تخصصی کشور در حوزه خود است.

اگر نگاهی به تاریخچه این شرکت کنیم در یک دهه گذشته همیشه با فراز و نشیب های مدیریتی و عملکردی زیادی مواجه بوده است. شرکتی که "اپراتور دوم تلفن ثابت کشور " ، از اولین شرکت های که در حوزهPSP و پرداخت الکترونیک دارای مجوز بوده است. از اولین شرکت هایی که مجوز ارائه خدمات ماهواره ای را از سازمان فضایی کشور گرفته و در حال ارائه خدمت می باشد. به گفته تفرشی ثروت و دارایی اصلی گروه فن اوا در کنار نیروی انسانی، مجوزها و استعدادهای پنهان آن است.

برای شروع اگر علاقه مندید از خود شما شروع کنیم ، خودتان و اعلام سوابق کاری و تحصیلی خود، دوست داریم یک تاریخچه کوتاه هم از گروه فن آوا به عنوان یکی از هلدینگ های فعال اقتصادی در حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات را از زبان شما بشنویم.


در سال 1376بعد از اتمام تحصیل در رشته مهندسی برق گرایش قدرت از دانشگاه علم و صنعت کار را به عنوان کارشناس معاونت فنی سازمان صدا و سیما شروع کردم، که در ادامه مسئولیت مدیر تحقیقات و جهاد خودکفایی را برعهده داشتم.

لازم است قبل از پاسخ به سوال بعدی شما به اختصار موقعیت جهاد خودکفایی سازمان که در آن زمان شروع به کار کردم را شرح بدهم. در آن سالها و عملاً با قبول مسئولیت در سمت های مدیر فنی پروژه راه اندازی فرستنده پر قدرت آبادان و مدیر فنی انفورماتیک ، مدیر فنی حراست و مدیرکل تحقیقات و جهاد خودکفائی دهه اول کار خود را در مشاغل مدیریتی مرتبط با حوزه تکنولوژی برادکست و ICT طی کردم و فرصت ارتقاء دانش فنی و تجربه مدیریتی را پیدا کردم و بهترین دستاورد من در این دوران شاید باور به توانایی و بهره برداری از استعدادهای درونی سازمانها و کشور بود و اینکه با بها دادن به شرکت های دانش بنیان شکل گرفت میتوان بخش بزرگی از موانع را حل کرد. خودکفائی بیش از 70% تجهیزات های تک صدا و سیما توسط بخش خصوصی در یک دهه کاری بسیار پیچیده و استراتژیک بود که با هدایت همکاران ما در اداره کل جهاد دنبال می شد.

شما با این سوابق و کارنامه چطور شد که مدیریت یک شرکت خودرویی را پذیرفتید؟ صنعت خودرو در کشور ما همیشه با حاشیه های سیاسی و اجتماعی زیادی درگیر بوده، اقای تفرشی چگونه حاضر به رفتن به این صنعت شد درحالی که شمادر جهاد خودکفایی کارنامه جالب و به قول خیلی ها فوق العادهای به جا گذاشتید !؟

تفرشی : ورود به صنعت خودرو هم داستان جالبی دارد که البته در مصاحبه های قبل به تفضیل راجع به آن توضیح دادم و قصد اطاله کلام در این مقوله را ندارم ولی تجربه یک شرکت پر فرایند با گردش مالی بسیار بالا و با نیروی انسانی حجیم در حدود 7000 نفر، خیلی تفاوتهای شکلی و ماهیتی با تجربه دهه اول زندگی من داشت، منتهی کارنامه 3 ساله کاری در آن مقطع حاکی از رشد کمی و کیفی نسبتاً زیاد در حوزه عملیات و رشد سودآوری مطلوب در حوزه مالی را داشت و دوستان ، پیشکسوتان و کارشناسان عرصه خودرو که خط سیر صنعت خودرو و تاریخچه آن را در کشور دنبال می کنند غالباً آن مقطع را دوران طلائی پارس خودرو می نامند.

چرا که در بیش از 15 شاخص اصلی نسبت به دیگر رقبا جهش چشمگیری را پارس خودرو تجربه کرد. حتماً همه شنیده اید کیفیت تندر90 پارس خودرو در بازار نسبت به همتای دیگر با فرض یکسان بودن کلیه مشخصات شکلی بهتر است، به طوریکه مردم حاضرند بین 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان پول بیشتر بپردازند و به جرأت می توانم بگویم چنین توجهی در صنعت خودرو به مقوله کیفیت بی سابقه است. البته رشد تولید هم طوری افزایش یافت که رکورد تولید پارس خودرو در روز و ماه و سال از شرکت مادر یعنی سایپا پیشی گرفت!

چون بحث ما درخصوص صنعت خودرو در این مصاحبه نیست نمیتوانم از این هم نگذریم که شما یک دوره مدیریت هم در شرکت ایرالکو داشتید .

تفرشی: بله ایرالکو نیز تجربه پر حاشیه ای بود و باید بگویم شرکت در حالتی تحویل هیئت مدیره شدکه خود هیئت مدیره هم به سختی باور می کرد بتواند از آن بحران های نقدینگی و سودآوری و حاشیه های اجتماعی و کارگری این شرکت بزرگ و استراتژیک عبور کند که البته با لطف خداوند و همت و همکاری کارگران زحمتکش ایرالکو این موضوع به خوبی انجام شد و شرکتی که بر اساس پیش بینی ها با توجه به روند گذشته و رویدادهای مالی در حال وقوع قرار بود با 40 میلیارد تومان زیان سال مالی را طی کند با 4 میلیارد سود آن سال را به اتمام رساند در حالی که قیمت ارز یا قیمت شمش در )LMEبورس فلزات لندن( نیز تغییر چندانی نیافت.

اما گروه فن آوا شرکتی فعال در حوزه آی تی و ای سی تی ، جایی که فکر می کنم بیشترین تعلق خاطر را به آن دارید ، اصلا گروه فن آوا چه کار میکند و چه نقشی در حوزه تخصصی خود دارد؟

موسسین شرکت فن آوا در بدو امر به دنبال ایجاد اپراتوری موبایل بوده اند و این گروه را با شرکت های زیر مجموعه اش تأسیس کردند و به نوعی هر شرکت یکی از مجوزهای مرتبط باحوزه های مخابراتی کشور را دنبال می کردند و قرار بود تا این زنجیره ارزش ایجاد شده، بتواند اپراتور دوم قدرتمند موبایل را در کشور راه اندازی کند، اما به هر دلیل این هدف غایی ابتر ماند. ولی شرکت های زیرمجموعه و مجوزهای آنها در مجموعه ها باقی ماند و شاید ابتر ماندن این هدف عالی باعث شد تا این زنجیره ارزش مهم به تنهایی رقابتی در شأن گروه را نتواند ایجاد کند و شرکت ها مسیر زیانده شدن را طی کنند.

مجوزهایی چون خدمات پرداخت (PSP) ، خدمات اینترنت پر سرعت (PAP)، خدمات دیتاسنتر، خدمات تلفن روستایی، خدمات ISDP ، خدمات VOP Player ، خدمات ارائه پهنای باند ماهواره ای استقامت سهامداران برماندن بر روی همین مجوز ها کمکم سیر زیان را به سودده بودن تبدیل کردند و امروز به جرات می توان گفت داشتن ترکیب این چند مجوز در یک گروه قدرتی در حوزه ICT به گروه فن آوا داده است که انشاء الله با تدبیر می توانند یکی از قطب های قدرتمند مخابراتی در کشور باشد.

معمولاً در کشور ما مدیریت شرکت های هلدینگی با چالش های خاصی مواجه است شما چطور تعامل بین شرکت های مختلف گروه را هماهنگ می کنید؟ در واقع ایده ها و نوآوری های بکارگرفته شده در هریک از شرکت ها، چگونه به سایر شرکت ها تسری داده می شود؟

اولین دغدغه، شاید مهمترین دستاورد زیرساختی در این مدت که من در خدمت مجموعه بودم معطوف به این موضوع است. سبک مدیریتی هلدینگ فن آوا بیشتر شبیه کنترل مالی بود و شرکت ها بصورت مستقل در بازار تلاش می کردند تا سهم بازار بیشتری را جذب نمایند و نگاه گروهی به نگاه شرکتی تبدیل شده بود در حدی که شرکت ها ، برخی از بازارهایی که می توانستند به دیگر شرکت های گروه بدهند را هم به دلیلی به بیرون از گروه می دادند با همین استراتژی ها و تغییر روند رشد فروش نسبت به سال قبل رشدی 30درصدی داشته است.

این در حالی است که اساساً ارزش گروه فن آوا ، هم افزایی مجوزهای شرکت ها با هم است و پیاده سازی این استراتژی ، همکاری تنگاتنگ شرکت ها را می طلبد برای همین گروه با تغییر رویکرد از کنترل مالی به برنامه ریزی استراتژیک و راه اندازی کمیته های مختلفی مثل کمیته خدمات ارزش افزوده (VAS) و کمیته برنامه ریزی و برنامه و بودجه، شرکت در مناقصات بصورت ترکیبی ، کمیته FCP نقش بسیار بزرگتری را نسبت به قبل بازی می کند.

هلدینگ فن آوا، چگونه زمینه اشتراک گذاری منابع و امکانات شرکت ها (اعم از منابع مالی، تجهیزات و دانش) بین یکدیگر را فراهم می نماید و از این طریق هم افزایی بین آن ها را بیشینه می سازد؟

ما در فن آوا به دنبال آن نبودیم که به عنوان تصمیم گیرنده در بین شرکت های تابعه فعالیت کنیم، ما تنها در تلاش بودیم تا در نقش به آن ها کمک کنیم تا علاوه بر فعالیت های تخصصی چگونه از سایر ظرفیت ها گروه استفاده کنند و آن ها را تسهیل کنیم. بسیاری از زمینه ها همچون اشتراک گذاری منابع و امکانات شرکت ها باید به صورت تعاملی بین خود شرکت ها برقرار گردد و اقدامات دستوری در این زمینه به هیچ وجه مورد نظر ما در گروه فن آوا نیست و ایجاد بستر مناسب همکاری بین شرکت های فعال باعث شد تا شرکت ها خود به خود به سوی فعالیت های تعاملی سوق پیدا کنند.

یکی از اقدامات بسیار مهم صورت گرفته در راستای افزایش هم افزایی میان شرکت های گروه، فعال نمودن واحد توسعه بازار در گروه بوده است. این واحد با ردگیری بازار و دنبال نمودن مناقصات و پروژه های بزرگ، این امکان را به وجود آورد تا نقش فن اوا در بازار پر رنگ تر از سابق شود. ضمنا، تاکید می کنم که ساختارمندی روابط و شکل گرفتن کمیته های مختلف در سطوح مختلف عامل بسیار مهمی در جهت افزایش کارآیی اقدامات و هماهنگی میان شرکت ها بوده است.

رویکرد گروه فن آوا در تفویض اختیار به مدیران عامل شرکت های گروه در حوزه تصمیمات راهبردی و عملیاتی آن ها چگونه است؟ نوع کنترل و ابزارهای کنترلی شما برای شرکت ها چیست؟

شاید به نظر برسد تغییر رویکرد کنترل مالی در شرکت ها به برنامه ریزی استراتژیک باعث می شود تا مدیران نسبت به سابق احساس کنند که کنترل بیشتری می شوند و فضای تصمیم گیری آنها محدودتر شده اما واقعیت این است که افزایش فروش و حضور پر رنگتر از گذشته در عرصه های پیمانکاری در حوزه ICT حتماً نیاز به تفویض اختیار بیشتری دارد و خود مدیران شهادت خواهند داد که تفویض اختیار امروز قابل مقایسه با گذشته نیست. اگر چه معیارهای کنترلی مثل سهم بازار، نرخ افزایش مشتریان، سطح سرویس، نرخ افزایش فروش و کنترل زمانی و بودجه پروژه ها هم افزایش یافته است. در حقیقت قابلیت کنترل ها بر روی شاخص های کلیدی عملیات است، نه محدود سازی فرایند تصمیمی گیری.

سال گذشته در خصوص پروانه های صادره از سازمان تنظیم مقررات در خصوص شرکت های اپراتور و تجمیع و تبدیل آن ها به FCP بحث های زیادی صورت گرفته است. آیا شما این موضوع را به عنوان یک تهدید برای شرکت های گروه فن آوا می دانید و یا به نظر شما تجمیع مجوزها در قالب یک مجوز قوی می تواند به توسعه گروه شرکت های فن آوا کمک کند؟

رویکرد جدید سازمان تنظیم مقررات در ساماندهی پروانه های حوزه ICT با توجه به اتمام مهلت پروانه های موجود، از جمله اقدامات راهبردی وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات در این دوره محسوب می شود که شکل دهنده به بازار ICT کشور برای یک دوره ده تا پانزده ساله خواهد بود و از این حیث، سرنوشت بسیاری از فعالان عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات را دستخوش تغییر خواهد کرد. چند ویژگی اصلی که در پروانه های جدید لحاظ شده است شامل موارد زیر است؛

· تجمیع چند پروانه در یک پروانه : بر اساس مفاد پروانه های جدید، بسیاری از پروانه های موجود امکان ادغام شدن در قالب یک پروانه را داشته و بنابراین دارنده پروانه جدید از قدرت بیشتری به واسطه سبد متنوع خدمات خود برخوردار خواهد بود. بر این اساس، پروانه های PAP، ISDP، ISP، PSTN و VoIP در پروانه FCP ادغام می گردند و در عوض دارنده پروانه FCP امکان فروش انواع خدمات محتوا محور (شامل خدمات متن، صوت و تصویر) و همچنین خدمات ارتباط محور را خواهد داشت. بنابراین تجمیع پروانه های خرد و کم اثر در قالب یک پروانه قوی و موثر را باید به فال نیک گرفت و گروه فن اوا نیز برنامه راهبردی مشخصی برای حداکثر بهره برداری از ظرفیت این پروانه را دارد.

· مستقل شدن پروانه از تکنولوژی : یک ویژگی بسیار مهم و اثرگذار پروانه جدید این است که دیگر، محدودیتی برای provider در استفاده از تکنولوژی مشخص جهت ایجاد ارتباط قائل نشده است در حالی که در پروانه های قبلی، دارنده پروانه به تکنولوژی مورد استفاده اش شناخته می شد و این محدودیتی بزرگ در مسیر توسعه کسب و کار محسوب می شد.

· امکان ایجاد شبکه مستقل از مخابرات : بر اساس پروانه های قبلی و پروانه شرکت مخابرات و شرکت ایرانیان نت، شرکتهای دارای پروانه pap امکان ایجاد زیرساخت مستقل از مخابرات رانداشته اند لیکن در قالب پروانه های جدید، شرکتهای FCP مکلفند ظرف یک دوره 5 ساله دستکم 25% از ظرفیت دسترسی خود را مستقل از شرکت مخابرات ایران ایجاد نمایند که این موضوع نیز می تواند در کاهش دادن مسایل فیمابین شرکتهای مخابرات استانی با شرکتهای دارای پروانه موثر باشد.

· امکان استفاده از فرکانس مخابراتی : بر اساس ماده 15 مصوبه 206 کمیسیون تنظیم مقررات که اصول حاکم بر پروانه های FCP را تعیین کرده است دارندگان پروانه امکان استفاده از طیف فرکانسی برای ارائه خدمات دسترسی باند پهن ثابت (LTE) را دارند. این ظرفیت امکان رقابت بیشتری به شرکتهای ارتباطات ثابت در مقابل شرکتهای ارتباطات سیار را فراهم خواهد کرد.

· امکان ترابردپذیری سرویس : این امکان بدین معناست که با جابجایی مکانی از طریق نقاط مختلف شبکه ، امکان بهره برداری از خدمات مورد نظر برای مشترک امکان پذیر باشد. این موضوع نیز امکان جدیدی است که به واسطه پروانه های جدید برای تسهیل ارائه خدمات به مشترکین تدارک شده است.

در مجموع به نظر می رسد که پروانه های جدید فرصتی بزرگ در مسیر توسعه کسب و کار برای فعالان صنعت ارتباطات فراهم می آورد و این بازه زمانی حساس و بسیار کوتاه چندماهه، تقدیر بیش از یک دهه فعالیت آتی شرکتهای این حوزه را رقم خواهد زد.

اگر خود شما بخواهید مهمترین فعالیت و دستاورد گروه فن آوا در سال 93 در حوزه بازرگانی، فروش و توسعه فنی را بیان نمایید کدام موارد بوده است ؟

اول، تغییر رویکرد گروه فن آوا از مدل کنترل مالی به مدل برنامه ریزی استراتژیک

به عبارت دیگر سعی کردیم هر شرکتی استراتژی خود را متناسب با رسالت و ظرفیت خود باز تعریف نماید و در آن جهت فعالیت و انرژی خود را صرف کند ،البته همیشه در این نوع رویکرد ممکن است اختلال در حوزه فعالیت شکل بگیرد که سعی خواهد کرد به حداقل خود برسد.

دوم، تغییر رویکرد بازاریابی و فروش شرکتها

در رویکردی دیگر ،از مدل سنتی بر اساس مجوزهای موجود به مدل بازاریابی سیستمی و ساخت یافته بر اساس نیازهای مشتریان تغییر هدف دادیم. در همین راستا ،از مدل فروش به صورت تک محصولی به تولید و ارائه محصول باندل شده همچنین ، فعال شدن در حوزه های پیمانکاری و ایجاد ساز و کارهای مرتبط و در نهایت توسعه و تقویت حوزه های B2B و B2C

سومین رویکرد "تغییر رویکرد سیستمی و فرآیندی" بدین معنی که این کارها را شروع کردیم به انجام ،پیاده سازی نظام ارزیابی مدیران و بازبینی سبک رهبری به منظور:

اول ،نهادینه سازی فرهنگ برنامه ریزی استراتژیک و برنامه ریزی عملیاتی در شرکت های تابعه

در مرحله بعدی، کارآمدسازی فرایندهای داخلی در سطح گروه و شرکت های تابعه؛ با اجرای سیستم شاخص گذاری و ارزیابی عملکرد که در نتیجه این رویکرد برنامه ریزی در راستای مدیریت شرکت های تابعه با رویکرد پروژه ای شکل میگیرد.

در همین راستا، راه اندازی کمیته حسابرسی داخلی ، راه اندازی کمیته عالی بازاریابی، به منظور هم افزایی و جاری سازی برنامه های توسعه بازار داخلی و به اشتراک گذاری اطلاعات بازار در میان شرکت های تابعه، راه اندازی کمیته ارزش افزوده (VAS)، به منظور خلق مزیت های رقابتی جدید از طریق تمرکز بر خدمات ارزش افزوده با رویکرد

نفوذ هرچه بیشتر و موثرتر در بازار و رقابت تنگاتنگ با رقبا

نوآوری و ایجاد امکانات جدید در محصولات و خدمات فعلی

ارائه بسته خدماتی و طراحی محصولات براساس نیاز مشتری و بازار ( مانند سایت ارائه محتوای «پلک TV» )

ü راه اندازی کمیته برندینگ،

ü راه اندازی کمیته نمایشگاه و تبلیغات

ü شرکت در افزایش سرمایه:

شرکت فن آوا کارت ( افزایش سرمایه به مبلغ 300 میلیارد ريال)

داده پردازی فن آوا (افزایش سرمایه به مبلغ 140 میلیارد ريال)

داده سامانه فن آوا ( افزایش سرمایه به مبلغ 20 میلیارد ريال)

ü ارائه خدمات VAS و SMS به برنامه تلویزیونی مصیر ( شبکه 1 سیما)

ü برنامه ریزی جهت فعال نمودن شرکت شبکه گستر فن آوا با هدف ایجاد برند شبکه خدمات پشتیبانی کشوری در حوزه ICT ( در حال حاضر شرکت شبکه گستر فعال گردیده است و عملیات مربوط به پشتیبانی سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فراورده های نفتی و نگهداری و عملیات مربوط به پشتیبانی شبکه محلی و گسترده سازمان پزشکی قانونی کشور را انجام می دهد)

ü برنامه ریزی جهت ورود به عرصه ارائه خدمات IPTV و راه اندازی کانال تلوزیونی بر بستر IP

ü برنامه ریزی جهت ورود به عرصه های خدمات elearning و Telemedicin

ü اقدام جهت شرکت در مناقصات بزرگ IT و مربوط به کسب و کارهای گروه

ü اقداماتی در خصوص پذیرش در بازار اول یا دوم فرابورس صورت گرفته و فرایند پذیرش در حال انجام می باشد

ü ارائه ضمانت های لازم جهت شرکت های تابعه به منظور شرکت در مناقصات در سال مالی مورد گزارش

ü مکاتبه و پیگیری و اقدام لازم در خصوص پروژه USO شرکت ارتباطات کوه نور با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

ü انجام اقدامات لازم اداری، قضایی و حقوقی در مقابل اشخاص ثالث برای کاهش جرائم و احقاق حقوق شرکت های زیر مجموعه

ü تمدید و ارتقاع رتبه شورای عالی انفورماتیک بین 2تا 3 رتبه جهش داشته ایم.

در خصوص موفقیت گروه گروه فن آوا در مناقصه پروژه بزرگ پشتیبانی از جایگاه های سوخت کشور مقداری توضیح دهید.

شرکت گروه فن آوا در دی ماه 1393 در مناقصه پشتیبانی و نگهداری سامانه هوشمند سوخت کشور به مبلغ 324 میلیارد ریال برنده گردید و در حال حاضر پشتیبانی بیش از 3700 جایگاه سوخت در سراسر کشور را اجرا می نماید که از لحاظ سطح اهمیت برای شرکت ملی پخش فراورده های نفتی بسیار بالاست حتی در حال حاضر که بحث آزادسازی قیمت های انرژی مطرح است، چرا که این سامانه برای بحث امار مصرف ،کنترل مصرف و قاچاق سوخت برای شرکت و وزارت نفت یک پروژه راهبردی نیز هست .برای دولت هم تجربه ای است که میتواند برای موارد دیگری مثل چاهای آب و سطح منابع زیرزمینی با مدلی دیگر اجرا نماید.که در این مجال قصد ندارم این موضوع را باز کنم.

با توجه به فضای پیش رو و فرصت ها و تهدیدهای آتی، چشم انداز، راهبردها و برنامه های استراتژیک گروه فن آوا برای سال 94 را تشریح کنید.

برای سال 94 برخی از پروژه های زیربنایی ما که در سال قبل آغاز گردیده بود، به امید خداوند به بهره برداری می رسد که از جمله آن ها می توان به فعال نمودن شرکت فن آوا همراه و راه اندازی سامانه تحلیل مسابقات فوتبال و عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال، پیگیری فرایند پذیرش در بازار اول یا دوم فرابورس تا حصول نتیجه قطعی، و تکمیل ساختمان در حال احداث گروه و انتقال برخی شرکت های تابعه به ساختمان مذکور اشاره کرد.

برخی از اقدامات مورد نظر نیز که نقشی اساسی در کسب و کار فن آوا خواهند داشت، را مد نظر قرار داده ایم که در سایه تلاش و خلاقیت نیروی انسانی و توجهات حضرت ولیعصر (عج) انشاالله در سال 1394 به آن دست خواهیم یافت.

برنامه ریزی و شرکت نمودن در مزایده طرح ملی IPTV و اخذ مجوز اپراتور IPTV از سازمان صدا و سیما، برنامه ریزی و تدبیر تمهیدات لازم جهت دریافت مجوز اپراتور ارتباطات ثابت (FCP)،برنامه ریزی و تدبیر تمهدیات لازم جهت دریافت مجوز اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO)، فروش 20 درصد از سهام فن آوا کارت جهت رعایت الزامات شاپرک، راه اندازی طرح کسب و کار B2C در حوزه ارتباطات ماهواره ای، وتوسعه بازار سرویسهای در حال حرکت در هر سه بخش ریلی، هوایی و دریایی در حوزه ارتباطات ماهواره ای برخی از برنامه های مهم و حیاتی در سال 1394 هستند.

گروه فن آوا در انتهای سال 94 به چه نتایجی دست پیدا خواهد کرد؟

بصورت تیتر وارد اگر بخواهیم کوتاه بیان میتوان به این موارد اشاره کرد:

ü برنامه ریزی برای شرکت کردن و اجرایی آن طرح ملی IPTV و اخذ مجوز اپراتور IPTV از سازمان صدا و سیما

ü برنامه ریزی و تدبیر تمهیدات لازم جهت دریافت مجوز اپراتور ارتباطات ثابت (FCP)

ü برنامه ریزی و تدبیر تمهدیات لازم جهت دریافت مجوز اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO)

ü پیگیری فرایند پذیرش در بازار اول یا دوم فرابورس تا حصول نتیجه قطعی

ü ایجاد سبد گردانی برای سهام شرکت؛ به منظور بالا بردن نقد شوندگی سهام و حفظ ارزش بازار شرکت، هیات مدیره تصمیم دارد با توجه به دستور العمل های جدید بورس، اقدام به ایجاد سبد گردانی برای سهام شرکت نماید.

ü ایجاد و راه اندازی شبکه خدمات پشتیبانی ICT کشوری

ü راه اندازی سامانه تحلیل مسابقات فوتبال و عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال

ü تکمیل ساختمان در حال احداث گروه و انتقال برخی شرکت های تابعه به ساختمان مذکور

ü فروش 20 درصد از سهام فن آوا کارت جهت رعایت الزامات شاپرک و احیاناً فروش درصدی از سهم طوری که الزامات شاپرک کاملاً رعایت شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
GERMANY
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
دیروز و امروز ک بورس ریزش داشت رو خوووب نگاه کنید... فقط حقیقی داره خرید و فروش میکنه.... اون هم با قیمت های پاااایییین پس چرا آخه تقصیر رو گردن حقوقی میندازیم آخه... حقیقی های فروشنده چرا اینکارو میکنید؟؟؟؟؟؟
omid
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
جناب پروفسور به نگاهی به خرید و فروش خپارس بکن که یکی از سهم های شاخص ساز...
بعد بیا اینجا .....بزن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
من با 10 میلیون وام بانکی اومدم بعد از دو ماه سرمایه شده 6.6 میلیون-همه ی سهام هامو فروختم - دیگه اگه کلاه ام بیوفته بورس نمیام بردارم
هانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
سلام
اینجانب از نزدیک ایشان را میشناسم.هر جاییکه بودند منشاء خیرات و برکات برای آن مجموعه شدند.برای زنده کردن هر مجموعه ای به نخبگان و نیروی کار ماهر اهمیت میدهند.نمونه بازر همین مجموعه فن آوا می باشد.
امیدوارم همیشه و همه جا سربلند باشند
omid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
سلام و عرض ادب

خواهشی دارم عرضه های حقوقی خپارس رو بررسی بکنید بخدا به قرآن به امام زمان قسم داره آتیش به مالمون میزنه ما حقیقی ها هم فقط داریم میسوزیم اشتباه کردیم تو این بازار سرمایه گذاری کردیم.