بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
این مجموعه با شرکت در مناقصه بانک سپه در اواخر اسفندماه سال 93 با چشم اندازی روشن مواجه شد و توانستیم در آن موفق شده و در ماه گذشته به تحویل تجهیزات به قطعیت برسانیم و در ادامه مناقصه بانک کشاورزی را نیز در ماه گذشته برنده شدیم و آخرین موفقیت حاصله برنده شدن در مناقصه پشتیبانی کلیه شعب بانک تجارت در سراسر کشور بو
کد خبر : ۱۴۹۶۴۵
نویسنده :
ابراهیمی
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داده پردازی ایران ( سهامی عام ) رأس ساعت 10:30 روز یکشنبه مورخ 1394.03.10 در محل هتل انقلاب پارسیان با حضور بیش از 74 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیأت رئیسه مجمع با حضور آقای معین زاد به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان مهدی راعی و ابرهیم نادری و به دبیری آقای احمد قنبر تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده مؤسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم، جناب آقای فرامرز خالقی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

  1. تصویب صورت های مالی منتهی به سال مالی 1393.12.29
  2. تقسیم 174 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم معادل 80 درصد سود خالص
  3. انتخاب موسسه حسابرسی هوشیار بهمند به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان حسابرس و بازرس علی البدل
  4. انتخاب روزنامه اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

* اعضای هیأت مدیره:

660 میلیارد ریال درآمد در سال 1393

* حاشیه مجمع:

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داده پردازی ایران در حالی آغاز شد که مدیر عامل این مجموعه با بیان مطالبی از عملکرد این شرکت در سال 93 کلیه سهامداران را شگفت زده کرد. چرا که وی گفت از پنج هزار شرکت فعال صنعت در کشور، براساس شاخص های استاندارد IMI/100 (سازمان مدیریت صنعتی) شرکت داده پردازی ایران جزوه 500 شرکت برتر ایران قرار گرفته که در نهایت توانسته ایم رتبه 293 را از آن خود نماییم .

فرامرز خالقی مدیرعامل شرکت مداران ضمن برشمردن نقطه قوت این شرکت در کسب مجموع سود خالص بالغ بر 410 میلیارد ریال در طول سه سال گذشته (91تا 93) با توجه به وضعیت رکود بازار سرمایه در سال 93 موفق شده 660 میلیارد ریال درآمد کسب نماید که 54 درصد آن از محل فروش تجهیزات، ملزومات و محصولات نرم افزاری و مابقی آن از سرویس و خدمات می­باشد، وی با نظر به اینکه فناوری های نوین و استراتژیک را می توان با جهانی دیدن، منطقه ای تحلیل کردن و در کشور پیاده نمودن، به رشد و ظهور رساند، توانسته مداران را به موفقیت برساند.

همچنین وی با اعلام این خبر که داده پردازی ایران در مناقصات بزرگ شرکت کرده است عنوان داشت: این مجموعه با شرکت در مناقصه بانک سپه در اواخر اسفندماه سال 93 با چشم اندازی روشن مواجه شد و توانستیم در آن موفق شده و در ماه گذشته به تحویل تجهیزات به قطعیت برسانیم و در ادامه مناقصه بانک کشاورزی را نیز در ماه گذشته برنده شدیم و آخرین موفقیت حاصله برنده شدن در مناقصه پشتیبانی کلیه شعب بانک تجارت در سراسر کشور بود که توسط شرکت توسعه ریزکامپیوتر این مهم به مرحله اجرا در خواهد آمد.

خالقی خاطر نشان کرد: شرکت های هم گروه و سایر شرکت ها بر این باورند که اگر در هر سال وصول مطالبات تا 80 درصد مطالبات قراردادهای آن سال وصول گردد، آمار مقبول و مناسبی است. اما من این نوید را می دهم که توانسته ایم بیش از 90 درصد مطالبات قراردادهای دو سال اخیر را وصول نموده و از این رو با استمرار این امر افقی روشن را ترسیم کنیم.

وی با اشاره به دارایی های فعلی شرکت اظهار داشت: سند ساختمان شیراز اخذ شده است، زمین مشهد در حال حاضر به مرحله دیوار چینی رسیده و با توجه به عملکرد و پیشرفت در ساخت و ساز حدود 5 ماه آینده به اتمام می رسد، ماه گذشته احداث دو سوله در منطقه پرند به اتمام رسید و ساختمان احداثی در زمین بندرعباس تا مرحله اخذ پایان کار و سند مالکیت پیشرفت داشته است ضمناً ساختمان یزد نیز بازسازی شده که خود از دارایی های شرکت محسوب می شود.

مدیر عامل داده پردازی ایران یادآور شد: اینترنت در متن زندگی مردم جامعه قراردارد که امروزه می توان به وسیله آن در هر زمان و هر نقطه از کشور به هر نوع اطلاعاتی که می خواهیم دسترسی راحت و آسان داشته باشیم، در همین راستا کتابی توسط شرکت در دست انتشار است که با عنوان ماندن برای ساختن به شرح کلیه خاطرات مدیران عامل گذشته و فعالیت های شرکت از سال 1357 تاکنون (واگذاری شرکت IBM به سازمان برنامه و بودجه و تغییر نام آن به DPI ) پرداخته است.

* گزیده اطلاعات:

660 میلیارد ریال درآمد در سال 1393

* پیام هیأت مدیره:

1- مأموریت

شرکت داده پردازی ایران (سهامی عام)، به عنوان بنیانگذاری صنعت فناوری اطلاعات کشور، تلاش نموده تا ضمن حفظ جایگاه ویژه خود در بهره مندی از میراث کیفیت و اعتبار شرکتی آی بی ام ایران با دیرینه ی بیش از نیم قرن، از طریق همگامی با پیشروان این صنعت در حوزه های متنوعی همچون تأمین و تجهیز زیرساختها، توسعه سامانه ها و نرم افزارهای کاربردی پایه، ارایه راه حل های جامع و نیز تجویز و اشاعه کاربست مدل های کسب و کار نوآورانه در سطوح بنگاهی و فرابنگاهی فعالیت نماید.

2-چشم انداز

معتمد شرکت ها در سازماندهی و مدیریت داده ها و همیاری کننده سازمان ها در اخذ ارزش افزوده، از سرمایه گذاری در فناوری اطلاعات در حوزه های متنوع صنعتی در سطح کشور و منطقه از طریق تعالی بخشی به سرمایه های انسانی شرکت، نهادینه سازی فرآیند تحقیق و توسعه بر پایه نیازهای سرویس محور مشتریان، ارتقای مداوم بلوغ سازمانی در مدیریت پروژه، نوآوری خلاق و مدیریت مشارکتی در اکوسیستم محصولات و خدمات نرم افزاری.

* تاریخچه شرکت

فعالیت های شعبه آی بی ام (IBM) در ایران که از سال 1363 به عنوان شرکت داده پردازی ایران شناخته شد، در سال 1336 و همزمان با اجرای سرشماری عمومی کشور و به کارگیری دستگاه های کارتخوان آغاز گردید. با توجه به زمینه های روبه گسترش کاربرد کامپیوتر در انجام محاسبات ریاضی و ذخیره سازی اطلاعات، به مرور فعالیت این شرکت در بسیاری از سازمان ها، وزارتخانه ها و دانشگاه ها توسعه پیدا نمود به گونه ای که در سالهای 1356و 1357 با حضور قریب به چهارصد نیروی متخصص، بطور تقریباً انحصاری کلیه فعالیت های پردازش و محاسبات و الکترونیک در مراکز مهم تصمیم گیری، برنامه ریزی و دانشگاهی کشور را برعهده داشته است.

با پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به شرایط خاص کشور شعبه آی بی ام با واگذاری کلیه امکانات و تجهیزات و حفظ نام تجاری با عنوان شرکت آی بی ام سابق وابسته به سازمان برنامه و بودجه به فعالیت های خود ادامه داد. در سال 1363، سازمان برنامه و بودجه کشور "معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور فعلی" به عنوان نماینده قانونی دولت در موضوع مرتبط با فعالیت شرکت آی بی ام سابق، به دلیل وابستگی و نیاز به فعالیت های این شرکت، شرکتی با عنوان داده پردازی ایران را با شماره 52667 به ثبت رساند و کلیه حقوق مادی و معنوی شرکت آی بی ام سابق به این شرکت منتقل گردید.

شرکت داده پردازی ایران در طول سال های دهه هفتاد، به ویژه در دوران جنگ تحمیلی عراق، علیرغم مشکلات ناشی از تحریم اقتصادی، پشتیبانی و ارایه خدمات در زمینه تجهیزات کامپیوتری برای مراکز حساس و استراتژیک کشور را عهده دار بود و در تمام این دوران نیز عملکرد بسیار موفقی از نظر کسب درآمد و سود داشت. با توجه به سیاست دولت در واگذاری شرکت های دولتی، در سال 1379 بخشی از سهام شرکت داده پردازی ایران، در مقابل تعهدات دولت به صندوق بازنشستگی کشوری به این صندوق واگذار گردید.

در سال 1381 شرکت ملی انفورماتیک بخش عمده سهام شرکت را از صندوق بازنشستگی خریداری نمود که در سال 1393 عمده سهام خود را به بانک رفاه کارگران واگذار کرد. هم اکنون، بانک رفاه کارگران با 39.08 درصد و مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) با 25.05 درصد کل سهام، به عنوان سهامداران عمده شناخته می شوند.

ضمناً شرکت داده پردازی ایران به عنوان سیصد و هشتمین شرکت بورسی کشور در گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن، شناسایی شده است و معاملات سهام آن از طریق سازمان بورس اوراق بهادار انجام می پذیرد.


* سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 2،400 میلیون ریال (شامل تعداد 2،400 سهم به ارزش اسمی هر سهم 1،000،000 ریال) بوده که طی چند مرحله به مبلغ 650،000 میلیون ریال (شامل تعداد 650،000،000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1،000 ریال) افزایش یافته است.

660 میلیارد ریال درآمد در سال 1393

همچنین سهامداران دارای مالکیت بیش از یک درصد سهام شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1393.12.29 و تاریخ تأیید گزارش به شرح جداول ذیل است:

660 میلیارد ریال درآمد در سال 1393


* شرکت از منظر بورس اوراق بهادار تهران

وضعیت معاملات و قیمت سهام

نام شرکت در بهمن ماه 1378 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن با نماد "مداران" درج شده و سهام آن برای اولین بار در بهمن ماه سال 1379 مورد معامله قرار گرفته است.

660 میلیارد ریال درآمد در سال 1393

اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی

اطلاعات مربوط به پیش بینی های درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به 1393.12.29 و عملکرد واقعی آن به شرح ذیل بوده است:

660 میلیارد ریال درآمد در سال 1393

رتبه کیفیت افشای اطلاعات و نقدشوندگی سهام

وضعیت رتبه بندی شرکت از لحاظ نقدشوندگی سهام و کیفیت افشای اطلاعات در سال مالی منتهی به 1393.12.29 براساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح ذیل بوده است:

660 میلیارد ریال درآمد در سال 1393

برنامه های آینده شرکت:

  • حضور فعال در طرح ها و پروژه های ملی و حاکمیتی
  • تلاش در جهت ارتقای دانش مدیریت و استفاده از تجربیات حاصل از پروژه های بزرگ
  • متناسب سازی دانش فنی کارشناسان با انجام پروژه های روز فناوری اطلاعات
  • بهینه سازی و استفاده از نیروی کارشناسی خبره در انجام پروژه ها
  • استفاده از فناوری های روز در ارایه راه حل های انفورماتیکی به مشتریان
  • ارایه خدمات به سیستم های بانکی با استفاده از تجربیات پروژه PKI/CA
  • تلاش در راستای بومی سازی نرم افزارهای راهبردی PKI/CA جهت افزایش توان اجرایی و پاسخگویی به نیازهای سیستم بانکی
  • به روزرسانی و توسعه تجهیزات مرکز داده و استفاده از فناوری Cloud در ارایه خدمات به مشتریان
  • بهره برداری از مرکز Help Desk شرکت در راستای سرویس دهی به پروژه ها
  • جوابگویی به نیازهای توسعه یافته مشتریان در زمینه ارایه امکانات Data Center
  • یافتن منابع جدید تأمین تجهیزات در خارج از کشور جهت ارایه خدمات جامع تر و مورد نیاز مشتریان
  • مطالعه و افزایش دانش فنی جهت استفاده از سیستم های رایانش ابری در سیستم های بانکی و غیر بانکی کشور
  • استمرار سیاست کاهش دوره وصول مطالبات
  • استمرار سیاست متناسب سازی حجم سرمایه در گردش نسبت به حجم فعالیت ها با مدیریت وجوه نقدی شرکت
  • احیای سند زمین های متعلق به شرکت و ساخت ابنیه اداری متناسب در تهران و شهرستان ها
  • ادامه سیاست نوسازی و بهینه سازی تأسیسات فنی و ساختمانی شرکت در جهت افزایش کارایی و صرفه جویی اقتصادی
  • استمرار سیاست نظام متمرکز کنترل منابع و پروژه ها
  • به روزرسانی و بهبود روش های انجام کار برای پاسخگویی سریع به نیازهای مشتریان
  • ادامه فعالیت های زیربنایی حاصل از تجربیات شرکت در امر تأمین و پشتیبانی سیستم های بزرگ و متوسط و نرم افزارهای مورد نیاز
  • بازنگری اطلاعات الکترونیکی شرکت و استفاده از فناوری های روز جهت تسهیل در ارایه خدمات و مسئولیتها
  • ایجاد امکانات و تسهیلات آموزشی، ورزشی، فرهنگی و سیاحتی برای پرسنل
  • استمرار سیاست تقویت به کارگیری سیستم های مکانیزه در جهت افزایش توان مدیریتی و بهره وری

ترازنامه

660 میلیارد ریال درآمد در سال 1393

صورت سود و زیان

660 میلیارد ریال درآمد در سال 1393


آدرس لینک سایت شرکت:

WWW.dpi.ir


اشتراک گذاری :
ارسال نظر