بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸
احتمالا برای شما هم سواله که مشمول شرایط دریافت وام ۸۰ میلیونی مسکن می شوید یا خیر ؟ و اینکه آیا با شرایط جدید بالاخره امکان دارد صاحب خانه شوید یا نه ؟
کد خبر : ۱۴۹۷۱۵

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بانک مسکن دستورالعمل اجرایی حساب صندوق پس انداز مسکن یکم را به همه شعب این بانک درتهران و دیگرشهرهای بالای 20 هزارنفرجمعیت ابلاغ کرد. از این رو برنامه تیتر امشب شبکه خبر با دعوت از دکتر ابوالقاسم رحیمی انارکی عضو هیات مدیره بانک مسکن و دکتر محمدرضا پورابراهیمی عضو ناظر شورای پول و اعتبار این موضوع را بررسی کرد .

ابوالقاسم رحیمی انارکی در ابتدای این گفتگو درباره شرایط افرادی که می توانند از این تسهیلات استفاده کنند گفت : این تسهیلات به افراد متاهل و یا سرپرست خانوار اعطا می شود ضمن اینکه متقاضی نباید از هیچ تسهیلاتی در حوزه مسکن و یا از زمین های دولتی همچون زمین های شهری استفاده کرده باشد.

انارکی ملک خریداری شده توسط متقاضی را نیزواجد شرایط دانست و افزود: علاوه بر اینکه آیین نامه 2800 که ناظر براستانداردهای ساخت و ساز در مواجهه با زمین لرزه است باید درساختمان رعایت شده باشد، از صدور پروانه ساختمانی نباید بیش ازهفت سال و از صدورگواهی پایان کار نیز نباید بیش از سه سال گذشته باشد.


عضو هیئت مدیره بانک مسکن با اشاره به اینکه برای اعطای تسهیلات باید دستکم یک سال از گشایش حساب گذشته باشد اظهار داشت: حداقل رقم برای افتتاح حساب شش میلیون و 700هزار تومان است که هر شش ماه یک برابر متوسط موجودی ، به تسهیلات اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی در تهران 13 میلیون و پانصد هزار تومان سپرده گذاری کند پس از گذشت سه سال می تواند وام 80 میلیون تومانی را دریافت کند ادامه داد : اما اگر کسی رقمی معادل 40 میلیون تومان در صندوق سپرده گذاری مسکن یکم ، سرمایه گذاری کند پس از گذشت یک سال می تواند از تسهیلات 80 میلیون تومانی بهره مند شود .

رحیمی انارکی با تاکید بر اینکه بانک مسکن در پرداخت این تسهیلات رویکرد تجاری ندارد تصریح کرد : این تسهیلات ، تعهدی است یعنی بانک مکلف است اگر مشتری حداقل شرایط را احراز کند ، تسهیلات مورد نظر را به وی اعطا کند .

عضو هیئت مدیره بانک مسکن گروه های هدف این تسهیلات را دهک های پنجم ، ششم و هفتم جامعه برشمرد و افزود : گروه های هدف این تسهیلات افراد میان درآمدی جامعه هستند که درآمدی حدود سه میلیون تومان دارند چرا که گروه های پردرآمد به علت بی نیازی و گروه های کم درآمد به علت ناتوانی در پس انداز به بانک مسکن مراجعه نمی کنند .

رحیمی انارکی همچنین درباره آثار تورمی این تسهیلات بر اقتصاد کشور گفت : هم اکنون رکود شدیدی بر بخش مسکن کشور حاکم است که علت آن مازاد عرضه است به طوری که تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده در سال 93 ، 60 درصد کاهش یافته است . پس به علت رکود و وجود مسکن مازاد در کشور این تسهیلات آثار تورمی نخواهد داشت .

در بخش دیگری از گفتگوی تیتر امشب ، محمدرضا پورابراهیمی عضو ناظر شورای پول و اعتبار با تاکید بر اینکه این تسهیلات بازار مسکن را به تحرک وا می دارد گفت : این تسهیلات برای شهرهای کوچک اثربخشی مطلوب تری دارد چرا که متوسط قیمت مسکن در شهرهای کوچک از متوسط قیمت مسکن در تهران بسیار پایین تر است .

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی این تسهیلات را سبب جذب منابع مالی مردم به بانک مسکن دانست و اظهار داشت : این تسهیلات با نرخ سود 14 درصد و در قالب قراردادی 12 ساله به افراد کمک می کند تا بتوانند نخستین خانه خود را خریداری کنند .

پورابراهیمی درباره اینکه این تسهیلات چه آثار تورمی دارد گفت : با توجه به اینکه این تسهیلات حجم زیادی از نقدینگی جامعه را به مدت سه سال به بانک جذب می کند اثرات ضد تورمی دارد و رونق مناسبی را نیز در بخش مسکن به وجود خواهد آورد و از آنجا که این تسهیلات با رویکردی بلندمدت پرداخت می شود به بازار مسکن شوک وارد نمی کند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
شما که دلسوز مردم نیستین .فقط دنبال سودخودتونید من اگه 40تومن پول ب
arshad
UNITED STATES
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
این نوع وام نه تنها در بانک مسکن بلکه سال ها پیش در بانک های تازه تاسیس شده نیز اجرا می شده است .. وامی که با سپرده گذاری و انتظار توام باشد وام نیست خون جگر خوردن است
امیر علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
کسی که به وام نیاز داره اقساط یه ملیون رو در ماه چطور پرداخت کنه..در ضمن پولی که به مدت یک سال در بانک میمونه سودش چی میشه به جیب کی ریخته میشه
آگاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
واقعا باید تاسف خورد واسه دولتی که فقط واسه قشر متوسط برنامه میریزه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
اگرپول داشتم سپرده کنم وام برای چی می خواستم اگرراست میگید بدونه سپرده وام بدید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
بانک تمام کرده بگو وام نمیدهیم خلاص بنده لانه کبوترهام 50 متر ایا شما مسولان در واحد 50متری زندگی میکنی
رضا فلاح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
بعد سه ساااااااال وامو ميدن؟؟؟
واقعا خسته نباشين
من چ دلي خوش کرده بودم گفتم برم ب هر زوري هس پول جور کنم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
اگر 40 ملیون پول داشتیم خانه رهن میکردیم و اینقدر کرایه نمی دادیم و راحت زندگی میکردیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
اگر 40 ملیون پول داشتیم خانه رهن میکردیم و اینقدر کرایه نمی دادیم و راحت زندگی میکردیم
حنفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
واقعا مردم رو احمق ه فرض کردید . سیزده و نیم میلیون سپرده بعد از سه سال هشتاد میلیون . شما دنبال رفع مشکل بی پولی خودتونید نه گره از کار مردم بردارید .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
وام برا اونایی هست که درآمد ماهیانه سه میلیون تومان دارند. دست کم پانزده میلیون نفر تو این مملکت درآمد ماهیانه زیر پانصدهزارتومان دارن!تکلیف اینا چی میشه ؟ روشنه که سود اینطور برنامه هایی به جیب دولت، بنگاه های معاملاتی مسکن و بساز بفروشها میره. ظاهرا دولت با بساز بفروشای گنده سرو سری داره! از طرفی با وام 80 میلیونی حتی توی شهرستانها هم نمیشه خونه خرید چه برسه به تهران ! حضرات ظاهرا از قیمت خونه خبر ندارن چون هیچ وقت دغدغه خونه نداشتن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
اقایان عاقل شما الان اگه وام 60میلیونی بگیری میدونی چقد باید قصد بدی.؟پول سی میلیونی سودش تو یک سال نهایتش بشه 8میلیون .فکر کن 52 میلیون داری سال بعد وام میگیری با قصد 700 تومن.من که میگم وام بدی نیست نسبت به وامای دیگه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
خسته نباشید عجب خدمتگزاری برای ملت ایران هستید کشورهای دیگه رو ببینید چجوری وام مسکن میدن
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
پس اقشار کم درامد بریم بمیریم-این چه وضیه درست کردین-هرروز بدترش میکنین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
اي واي بر ما که بخواهيم با چنين مشقتي خانه دار شويم و واي بر مسيولين که اينچنين فکر مردم هستند!!!!!
خون جگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
خدا شما مسئولینو هدایت کنه شاید بتونید مردم کشورو با چشم بصیرت ببینید. خداییش اگه 40 میلیون داشتم تو اینترنت و همه جا دنبال شرایط وام مسکن نبودم.
مستاچر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹
خوب دولت تدبیر و امیده دیگه. انتظاری بیشتر از این هم ازش نیست .واقعا اینجور وقتا شما به یاد محمود جون نمیافتید ؟
ریحان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۴
واقعا متاسفم وخیلی ناراحت از دولت مون ..میخوام بگم اگرکسی 40 میلیون داشته باشه که تایک سال نیازش نداشته باشه خوب معلومه به وام هم نیازی نداره .. آخه من مستاجر بدبخت با20 میلیونم که تنها داراییمه و دست صاحب خونه است چطور میتونم از این شمااستفاده کنم دولت دلسوززززززززززززززززززز
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
سلام
اینا فکر جیب خودشونن
کدوم وام حساب باز کنی پول بخوابونی بعد از 6 ماه دوباره بهونه جدید درمیارن فقط میخوان جیب هارو خالی کنن
نخواستیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
نه پول دارم برای سپرده نه حقوقم در حدی هست که قسط 1میلیونی بدم
نخواستیم!!!!
دیگه تصور این رو هم نمیکنم که کسی بخواد تو این مملکت کاری برای مردم بکنه
مرتضی
GERMANY
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
بنظر من خیلی وام مظخرفیه خودشونو مسخره کردن کم پول شدن میخوان از این راه پول دربیارن کشته ما رو این معرفتشون
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
واقعا دستتون درد نکنه با این وام دادنتون شب یه حرفی میزنید فردا یه چیزه دیگه میفرمایید 100 رحمت به دولت قبلی وای برما که باید بریم بمیریم 3 سال صبر کنی همین که وام برسه دستت خونه قیمتش دبل شده خدا همه مارا بیامرزد فاتحه مع الصلوات. صلوات عنایت الین
شهروند
ROMANIA
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
این وام برای از ما بهترونه نه اونای که حقوق وزارت کار میگیرن یا کرایه خونه ماهی 400 هزار تومان پرداخت میکنند من نمیدونم کدوم احمقی این شرایط وام و قرار داده حتما کسی است که خونه ملیاردی نشسته از قشر متوسط جامه خبر نداره خنده داره تورو خدابیش از این چوب تو این توالت نکنید بوی گندش در میاد شدیم مسخره کشورهای دیگه تازه با افتخار تو سایت هم اطلاع رسانی میکنند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
اونی که این وام ها رو مشخص میکنه احتمالا نصبت به جیب خودش و اطرافیان خودش نگاه میکنه نه جیب قشر نیازمند مگرنه کی میتونه ماهیانه مبلغ میلیونی پس انداز کنه که اقساط بده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
یکی میگفت من میخوام مادرمو بفروشم مردم جم شدن گفتن آخه دیوانه کی مادرشو میفروشه زشته و اینجور حرفا اونوقت طرف برگشتو گفت خوب یه قیمتی میگم هیچی نخره دیگه وام دادن شمام عین همین قضیس وام مال خودتون بودن به اونایی که این تسهیلاتو براشون تصویب کردین
ایمان
ROMANIA
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
شما فقط ب فکر جیب خودتونیت میدونی بعد از سه سال تورم چقدره بعداز سه سال با 80میلیون یه اتاق دو در شه هم نمیشه گرفت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
تاسف برای دولت که مردم را خنگ فرض
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
هی گفتن مسکن مهر بده!
صد رحمت به مسکن مهر این چ وام دادنیه آخه...!
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
من اگه بیست میلیون داشته باشم تا سر سال چهل میلیون باهاش کاسبی میکنم و دیگه احتیاجی به وام شما ندارم. واسه همتون متاسفیم واقعا شاهکار کردید
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
ملتو مسخره کردیم؟؟؟؟
ما کاری نداریم که 40 میلیون بیاریم و ماهانه 1 میلیون و خرده ای قسط بدیم
تازه کجای ایران با این پول می شه خونه خرید؟؟؟؟
لعنت خدا به شما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
والا هدف وام دادن نیست یکم جیبشون خالی شده دارن برا اون نقشه میکشن. آگه قراره اینجوری وام بگیریم بانکهای خصوصی برا 4ماه یک برابر سپرده وام میدن تازه این شرایطی که اینا گذاشتن رو هم نمیخوان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
واقعا تاسف به حال سرانی که عینا اعلام کنن فقط برا قشر متوسط به بالا برنامه دارن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
خدایا تو کمک کن .
ندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۶
این دیگه چجور کلاهبرداریه اونم از فقیر رحمتون کجاس کم اختلاس کردین چقد خوشحال شدیم،بعد سه ساللل کی مردس کی زنده همونو بزاری بانک ماهی ی تومن میدن ک،،
سرمايه دار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
بدبخت شديم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
واقعا شما به فکر مردم نیستید فقط وفقطبه فکر خوذتون وخالی کردن جیب مردم هستید به چی دل خوش کنیم
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶
زنده باد احمدی نژاد
عليرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
من حساب کردم سود خواب سرمايه رو حساب کني وام 22 درصد ميافته که هيچ منتي نداره که اينها سر مردم ميذارند. اگه راست ميگن همون نرخ تورمي که خودشون 15 رصد اعلام ميکنند بدون سپرده وام بدهند. ديگه چرا مردمو رنگ ميکنيد.
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵
من حساب کردم شد 17.5 درصد
سود 40 تومن در سال رو حساب کنین میشه حدود 8 تومن که بهت نمیدن ولی سودشم ازت میگیرن
از اصل وام اگه کم بشه وام میشه 72 تومن
بعد خودتون سود رو حساب کنین میشه حدودا 17.5%
اونوقت تو رسانه ها میگن وام 14%
یه جورایی 3.5% کلاه سرمون میزارن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
یعنی تو این ۳سال قیمت خونه ثابت میمونه که شما میخواید بعد ۳ سال به من ۸۰ میلیون بدید واقعا که
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
محمود بیا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸
بگید وام ندیدیم این مسخره بازیا چه.ما اگه 4G تومن داشتیم که دنبال وام شما نبودیم
الهه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵
اسم وام رو نزارید روش سنگینترید. شما فقط به فکر پر کردن جیب خودتونید
سعید
ROMANIA
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
اینم منتی که این دولت به سر مردن میزاره که وام 80 میلیونی میدیم!!!!
اگه من 13 یا 40 میلیون داشته باشم پس بالاخره میتونم مابقیش رو هم جور کنم به وووووووامممم نیاز ندارم ....
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
با سلام
سوال من اینه، شرایط احراز شرایط شخص برای دریافت وام توسط بانک انجام میشه یا مسکن و شهرسازی. بر فرض ما آوردیم و مثلا 40 میلیون هم سپرده گذاری کردیم. یکسال بعد موعد گرفتن وام بانک بگه شرایط شما برای دریافت وام جور نیست. در این صورت چکار باید کرد ؟
گمنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
خدا ازتون نگذره...از خدا بی خبرها
سلمان پایدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
من سن 44 هنوز خانه ندارم 4 نفر هستم
امیدخان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
آقا ما از خیر وام و مسکن گذشتیم
انشاالله خداوند هم بتونه از شما مسؤلین دلسوز مردم هم بگذره
قربانتون فداااااات وام بدین قسط بگیرین سود کنییییید
مردمو بدبخت تر کنیییید بوس بوس
اسماعیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
ولکم شماخزانتن خالی شدپول ندارید بدیدبه این وان افتادیدبه چپاول مردم یکم خجالت بکشیدازخودتان وام مسکن نگید بگید....
مسکین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
مسئولین مشکلات مسکن رو ندارند از غم مردم خبر ندارن . من اگه 40 میلیون داشتم که 40 تومن دیگه هم جور می کنم مسخره کردن ملت رو ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
بنده اگر اينقد پول داشتم وامو چكار كنم
من كه در كلبه داخل شهر زندگي ميكنم نه كار دارم نه چيزي..................
خدابرسه به داد ما از زمينيان سودي به نخواهد رسيد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
اگر وامی میدن ب سود همه باشه نه فقط سرمایه داران سسود ببرن
افسر حبیبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
ما که 35 اجاره نشینی کردیم ازاین وام من درآوردی دولت استفاده نکنیم سنگین تریم وقتی بامدرک دکترا بازنشستگی تامین اجتماعی 1300000 تومان دریافتی داشته باشی بهتر از این نمیشه
ارین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷
مسخره ترین وامه،
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
همش کلاهبراریه،اخه تا کی میخان ملتو بازی بدن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
با سلام اگر انقدر پول داشتیم که یک سال پس انداز کنیم دیگر چه مشکلی داشتیم به خدا همین بی خانه هاو مستضعفین به شما رای دادن وگرنه طبقه پول داره جامعه نه رای داده نه به خودش زحمت داده پای صندوق بیاید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
آقايان گردن كلفت خواهشا كاري به ركود بخش مسكن نداشته باشيد .راكده چه بهتر.بايد اينقد راكت بمونه تا قيمت مسكن بياد پايين . شماها هم لازم نيست دل بسوزونيد و وام بديد . تو مملكتي كه فرداش خدا ميدونه چي ميخاد بشه مگه ديوانه شديم پولو يكسال بزاريم تو بانك .شما سود ميگيريد واسه وامتون.پس دليلي واسه سپرده گذاري نميبينم.خواهشا آسوده بخوابيد .اين اداهاي شما مسوولان كه دلالان و برج سازان خوبي هستيد باعث تحريك بازار و افزايش قيمت مسكن ميشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
من اگه بخوام سیزده میلیون سپرده گذار ی ،کنم تا بعد سه سال هشتاد میلیون به من بدین....میشه بگین من تو این سه سال که باید از پول پیش خونمون سپرده گذاری کنم.پس کجا زندگی کنم؟حتما تو کوچه باید چادر بزنم...واقعا که شما فقط به فکر جیب خودتون هستید نه اقشار ضعیف جامعه
طناز
ROMANIA
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
خوبه