بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
با توجه به روند نزولی قیمت این سهم در تاریخ های 16 و 30 اردیبهشت با وجود اینکه مشمول دستور العمل رفع گره معاملاتی شده بود اما باز هم به تعادل نرسید در کنار این روند منفی، خبری از حمایت سهامدار حقوقی این سهم نیز نیست.
کد خبر : ۱۴۹۷۱۹
نویسنده :
یارمحمدی
شرکت نفت پارس از شرکت های قدیمی بازار سرمایه می باشد که در سال 1337 تأسیس و در سال 1346 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. این شرکت قدیمی ترین تولیدکننده روانکار در ایران می باشد و از محصولات آن می توان به روغن، گریس، پارافین و اسکلاک واکس، ضدیخ و اکستراکت اشاره کرد.

به گزارش بورس نیوز، این شرکت در سال 93 موفق به فروش 7598 میلیارد ریال انواع محصولات روغنی و روانکار شده که بخش عمده ای از درآمد این شرکت در سال 93 را فروش انواع روغن های روانکار تشکیل داده است.

شرکت در سال 93 به رغم رکود حاکم بر بازارهای کسب و کار و شرایط نامساعد اقتصادی، موفق به رشد 7 درصدی سود خالص نسبت به سال 92 شد.

افزایش در میزان فروش شرکت در سال 93 ناشی از افزایش چشمگیر میزان تولید و فروش می باشد و این در حالی است که نرخ فروش محصولات اصلی یعنی روانکارها، حدود 7 درصد نسبت به سال 92 کاهش داشته است.

با تمام این تفاسیر نماد معاملاتی این شرکت از تاریخ 18 آذرماه سال 93 تاکنون با روندی نزولی همراه شده و در این بین تنها یک روز مثبت در تاریخ 15 فروردین، به خود دیده و به نظر می رسد این 4 درصد رشد نیز تحت تأثیر جو کلی بازار بعد از تفاهم لوزان بوده باشد.

بر اساس این گزارش این شرکت که طی این مدت 11 درصد زیان برای سهامداران خود به جای گذاشته است روز گذشته نیز با صف فروش 6 میلیونی همراه بود اما تا پایان معاملات هیچ خرید و فروشی در این نماد صورت نگرفت.

شرکت نفت پارس همانطور که اشاره شد علاوه بر اینکه از معدود شرکت هایی می باشد که در شرایط رکود اقتصادی با تعدیل مثبت همراه شد، بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ 4 خرداد سال گذشته افزایش سرمایه 200 درصدی از محل مطالبات حال شده، آورده نقدی و سود انباشته در برنامه خود قرار داد که از تاریخ 5 بهمن تا 4 اسفند ماه سال 93 مهلت پذیره نویسی عمومی برای استفاده از حق تقدم برای تحقق افزایش سرمایه مشخص شده بود و در نهایت این افزایش سرمایه در تاریخ 23 فروردین ماه سال جاری به ثبت رسید اما این در حالی می باشد که هنوز بخشی از این حق تقدم ها که از محل سود انباشته بوده در اختیار سهامداران قرار نگرفته است.

در پایان این گزارش می افزاید، با توجه به روند نزولی قیمت این سهم در تاریخ های 16 و 30 اردیبهشت با وجود اینکه مشمول دستور العمل رفع گره معاملاتی شده بود اما باز هم به تعادل نرسید در کنار این روند منفی، خبری از حمایت سهامدار حقوقی این سهم نیز نیست چراکه میانگین حجم خرید حقوقی طی سه ماه گذشته 1363 سهم می باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مالک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
الان حرچه سهام داربن بفروشین
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
انشالا در بورس جنگ شده
کاربر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
ای بد بخت هی منفی بده الان موقع خریده عزیزان این اقا قول میدم خودش خریداره
انصاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
بازار خوب می شود مفت نفروشید
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
الان موقع خريد نه فروش هروقت بازار منفيست بخريد هروقت مثبت بفروشيد .