بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱
تحلیلگر اقتصادی گفت: سابقه نشان داده است در برخی سالها تا 45 درصد منابع تجهیز شده در بورس وارد نظام بانکی شده و عملا بورس بخش از منابع تجهیز بانک ها را به عهده داشته است که برای بهبود شرایط، بانک ها باید این منابع را وارد فضای تولیدی کشور کنند.
کد خبر : ۱۴۹۷۹۲
به گزارشگروه اقتصادی باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)؛ حسین راغفر، تحلیلگر اقتصادی با بیان این مطلب گفت: بخشی از دارایی بانکها تحت عنوان وام تقسیم می شود که این مهم با توجه به بدهی بانک ها و دیون معوق که وجود دارد با کاهش روبروست.

وی افزود: از سوی دیگر این نهادها بخشی از دارایی های خود را به ملک تبدیل کرده و وارد بحث خرید و فروش ملک شده اند و بخشی را هم به ارز تبدیل کرده اند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: مجموع مشکلات موجود؛ نرخ بهره بانکی و تسهیلات اعطایی که باید مورد اصلاح قرار گیرد و همچنین عملکرد بانک ها موجب شده تا مشکل اصلی تنها نبود منابعی برای پرداخت نباشد بلکه معضل اصلی آن است که با وجود این موانع؛ اعتباراتی هم باشد که به بخش مولد اقتصاد نمی رسد.

راغفر تصریح کرد: بخشی از دارایی ها و اصلی ترین منبع تامین کننده منابع تولید ؛ تسهیلات بانکی است که در شرایط کنونی متاسفانه از سوی بانک ها تعلق نگرفته و این اتفاق خود به رکود بخش مولد اقتصاد افزوده است. در حالی که بانک ها باید این منابع را وارد فضای تولید کشور کنند.

وی در خصوص وضعیت کنونی بازار سرمایه خاطرنشان کرد: عملکرد بورس وابسته به وضعیت کل اقتصاد کشور و بنگاه های اقتصادی حاضر در آن است و با بهبود شرایط کلی اقتصاد، می توانیم شاهد تغییرات در صنایع و بورس باشیم.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
بانکها همه شدن بانک مسکن و کارشون هم بجای حمایت و دادن تسهیلات به بخش تولید شده ساخت و ساز و سود کردن از طریق گرون کردن مسکن که هم باعث تورم بخاطر گرونی مسکن و هم باعث رکود اقتصادی بخاطر عدم حمایت از تولید شدن. مشکل اصلی رو خود دولت از طریق بانکهای خودش ایجاد کرده، اونوقت دنبال راه حل جای دیگه میگرده. الان بخاطر کاهش شدید درآمدهای نفتی این مشکلات خودشو نشون داده.
تلوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
بایستی بورس به فکر حقوق سهامدار وحمایت از شرکتهای تولیدی باشد نه اینکه سهام 600 تومانی بشود 80 تومان!!!!!!!!!!!!! ایا دلخراش تر از این ......
الومتک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
چه زمانی بورس خوب می شود؟ ایا اصلا بورس خوب می شود؟ خیلی از سهامداران سرمایه خود را از دست داده اند کافی است در یک ماه اخیر فقط توجه به افت قیمتها گردد به ماند که بعضی از شرکتها هنوز در بورس هستند که مدت 19 سال است رشد قیمتی نداشته اند سرمایه سهامدار ثابت برای او حفظ شده دارایی شرکت 10 برابر بیشتر شده ایا حفظ سرمایه اینگونه است؟