بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
کد خبر : ۱۴۹۹۶۸
به گزارشبولتن نیوز،شاخص بورس تهران که در معاملات هفته گذشته روند نزولی خود را تشدید کرده و با رسیدن به ارقام ابتدایی سال، رسما وارد فاز زیان شده بود امروز بعد از مدتها، رشد 248 واحدی را تجربه کرد و به نیمه 62 هزار واحدی رسید.

شاخص بورس تهران در بازار امروز در حالی رشد ناچیز 200 واحدی را تجربه کرد که همچنان بورس تهران از ابهامات سیاسی و اقتصادی و نیز کمبود نقدینگی رنج برده و در انتظار مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای است به این ترتیب در بازار امروز نیز میزان مشارکت سهامداران در فروش شرکتها بیشتر از خرید آنها بود اما در شرکتهای بانکی اوضاع متفاوت بود و خریداران در خرید سهام این گروه مشارکت بیشتری داشتند و موجب رشد شاخص شدند.

بر این اساس در بازار امروز شرکتهایی همچون بانک ملت، مپنا، بانک صادرات، پتروشیمی مبین، بانک پاسارگاد، بانک کارآفرین، گروه بهمن، ایران خودرو، سایپا و بانک تجارت در رشد شاخص تاثیر گذار بودند و شرکتهایی همچون گروه صنعتی بارز، پتروشیمی فناوران و کشتیرانی با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

در بازار اولین روز هفته شرکتهای تراکتور سازی، دارو پخش، و چینی ایران بیشترین تقاضای خرید را به خود اخصاص دادند و نورد آلومینیوم، نفت پارس و سیمان خزر بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند.

در بازار امروز نیز همانند هفته‌ها و ماه‌های گذشته به دلیل جو بی انگیزگی و انتظار ارزش و حجم معاملات افت کرد و تنها 305 میلیون سهم به ارزش 46 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه نیز به پایین ترین سطح خود یعنی 275 هزار میلیارد تومان رسید.

منبع:ایسنا
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
این چه بازاری است که شرکتی مثل بارز با سود 260 تومان به ازای هر سهم بعد از بازگشایی نمادش به یکباره حدود 19 در صد افت می کند ولی شرکت های زیاندهی که سالها زیان داده اند ارزش سهامشان ای طور سقوط نمی کند یا بعضا رش هم می کند؟
جد یدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
بورس اگر رشد منطقی داشته باشد باعث رشد اقتصاد می گردد 3 سال است که بورس حرکت نداشته است وپول های سرمایه گذاران بورس را کوچک نموده اند خیلی از سهامداران نگران هستند
بهزادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
قیمت میوه امسال به شدت بالا رفته است نوش جان کشاورزان ایا بعد از مدتها جا ندارد قیمت سهام واقعی تر شود؟ بعضی از شرکتها سالها رشد نکرده اند و...
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
با سپاس یقینا. بانکها با نزدیکتر شدن به مجامع لیدر صد در صد هستند خصوصا صادران و سهام بنیادی چون عمده سهامشان مربوط به بانکهاست رشد خواهند کرد@@@@@