بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
یک کارشناس مسکن عنوان کرد برای جهت دادن وضعیت مسکن از حالت کالایی و سرمایه‌ای به سمت حالت مهندسی باید برنامه‌ریزی درازمدت ۱۵ ساله انجام داد.
کد خبر : ۱۵۰۰۷۵
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،ابوالحسن میرعمادی اظهار کرد: بخش مسکن با توجه به تبدیل شدن خانه به یک کالای سرمایه‌ای در یک دور باطل افتاده که لازم است از این وضعیت خارج و با رویکرد مهندسی به آن پرداخته شود.

وی افزود: طی 30 سال گذشته به طور مکرر قیمت مسکن در یک بازه زمانی مشخص به صورت یک تورم غیرکنترل شده بالا می‌رود، بعد از 6-5 سال دچار رکود می‌شود و دوباره با افزایش قدرت خرید مردم قیمت‌ها افزایش می‌یابد. سال‌هاست که این دور تکرار می‌شود.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که جریان حاکم بر بخش مسکن، آن را به کالایی شبیه ارز تبدیل کرده خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قیمت مسکن ارتباط منطقی با هزینه‌ی واقعی ساخت آن ندارد. سود تولید مسکن حدود 50 درصد است؛ در حالی که باید هزینه‌های تولید محاسبه شود و یک سود منطقی برای آن در نظر گرفته شود. این سودهای افسارگسیخته به ایجاد حباب در بازار مسکن منجر شده است.

میرعمادی، ایجاد حباب را منجر به کاهش قدرت خرید مردم، رکود و مشکلات تولید و اشتغال در بخش مسکن دانست و گفت: بخش مسکن می‌تواند حدود 1200 شغل ایجاد کند که ظرفیت بالایی برای اشتغال است اما نوسانات همواره اشتغال در این بخش را دچار چالش می‌کند.

به گزارش ایسنا ،وی پیشنهاد کرد: برای رفع مشکل بخش مسکن می‌توان یک برنامه‌ی درازمدت 15 ساله در سه بازه زمانی 5 ساله تعریف کرد که جریان پولی را در یک فضای مهندسی مالی کنترل شده قرار داد تا قیمت‌ها متناسب با قدرت خرید مردم و تورم محاسبه شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
اقتصاد یعنی ارزش دادن به منابع طبیعی
نه حیف و میل بیهوده منابع به اسم خلق ثروت
تجمع سرمایه در بانک ها و بیمه ها مخل اقتصاد است.
حکم ربا در قرآن و اسلام آمده است.
( اى فرزندان آدم مگر با شما عهد نكرده بودم كه شيطان را مپرستيد زيرا وى دشمن آشكار شماست . یس 60)
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
تا زمانی که هیچ کنترلی روی مشاورین املاک که اکثریت از قشر کم سواد جامعه هستند ومثل قارچ هر روز در گوشه ای از کوچه وخیابان سبز می شوند بدون مجوز وخصلت دلالی دارند وسیری ناپذیر این حبابها وجود دارد
مصرف کننده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
قیمت مسکن با حباب قیمت زمین شروع شده و هیچ نهاد یا سازمانی وجود ندارد که اولا ساخت وساز مسکن را تخصصی و مهندسی کند وثانیا قیمت تمام شده مسکن را محاسبه کند و سود سرمایه گذاری در بخش مسکن فوق العاده بوده و تحریک تقاضای مصنوعی باعث دلالی و رشد قیمت مسکن شده ، در شرایطی که حقوق و دستمزد سالیانه با نرخ کندی رشد می کند ، قیمت خرید وحتی اجاره مسکن بدون نظارت هر ساله رشد می کند و در طول 10 سال گذشته افراد زیادی به دلیل عدم نظارت و عدم محاسبه سود سرمایه گذاری و قیمت تمام شده ، سود های میلیاری از بخش مسکن به جیب زده اند که در هیچ شغل و حرفه ای امکان پذیر نبود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
دولت عاشق حباب مسکن است اجازه ترکیدن نمی دهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۲
سلام افزایش حباب مسکن و زمین خیانتی نابخشیدنی