بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر : ۱۵۰۴۸۶

به گزارش سایپا نیوز، دکتر جمالی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در نشست با هیات فرانسوی رنو با اشاره به زیان های وارده پس از توقف خط مگان و به حداقل رسیدن تولید تندر90 در پارس خودرو و نارضایتی های به وجود آمده گفت: یکی از دلایل انتخابش به سمت مدیر عاملی گروه خودروسازی سایپا اصلاح شیوه های کسب و کار و سرمایه گذاری ها بوده است.

مدیر عامل سایپا گفت: فرصت های بسیار خوبی برای حل مشکلات گذشته وجود دارد و امیدوارم که هر دو طرف بتوانند از این فرصت ها بهره مند شوند.

وی افزود: خوشبختانه دیدگاه های هر دو طرف مشترک هستند و امیدوارم که فرصت های از دست رفته جبران شود و فصلی نو در همکاری های بین رنو و سایپا شکل گیرد به گونه ای که شرکت پارس خودرو نماینده و شریک اختصاصی رنو در ایران شود.

تییری بلوار قائم مقام شرکت رنو نیز با اشاره به رابطه طولانی و گسترده شرکت رنو با گروه خودروسازی سایپا گفت: خوشبختانه تحریم ها باعث نشده است که روابط بین دو گروه خودروسازی رو به سردی رود.

وی بازار ایران را برای شرکت رنو یک بازار استراتژیک و گروه خودروسازی سایپا را شریک استراتژیک رنو توصیف کرد.

قائم مقام رنو تصریح کرد: رنو تصمیم دارد فعالیت های خود را با سایپا بهبود بخشد و اولویت اول آن افزایش حجم تولید محصولات فعلی است. اولویت بعدی رنو پیگیری و راه اندازی خط تولید B90 است و اولویت سوم با توجه به بازدیدهایی که از خطوط تولید پارس خورو داشته انتخاب محصولات جدید از جمله داستر برای خطوط تولید این شرکت است.

وی همچنین بر تعمیق بومی سازی در ایران تأکید کرد و گفت: قطعا واردات از کشور رومانی گذرا و مقطعی است. بلوار ضمن ابراز امیدواری از اینکه شرکت پارس خودرو به کانون تولید محصولات رنو و نیسان تبدیل شودگفت: پتانسیل های به وجود آمده در بخش طراحی قابل قبول و مهندسان بسیار خوبی پرورش یافته اند و این مسائل برای راه اندازی تولید خودروهای جدید بسیار مهم است.

قائم مقام رنو تصریح کرد:  اگر محصولات جدید در خطوط تولید پارس خودرو تولید شوند رشد متوازن کل زنجیره تأمین خودرو الزامی است.

گفتنی است در این نشست پیمان کارگر مدیر عامل شرکت رنو-پارس، پاتریک لوستالت معاون اجرایی رنو، پاسکال فلتن مدیر صنعتی رنو در خاورمیانه، رامتین اسماعیلی مدیر اجرایی رنو-پارس، فلیپ مارتن مدیر مهندسی و کیفیت رنو خاورمیانه و از سایپا مهندس شمسی لاهیجانی، عضو هیات مدیره و قائم مقام فنی مدیر عامل، حسن عموزاده، عضو هیات مدیره و قائم مقام فروش و خدمات  پس از فروش مدیر عامل و آقامحمدی مدیر عامل شرکت پارس خودرو و قائم مقام توسعه محصول گروه سایپا در تیم مذاکره کننده حضور داشتند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر