بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
در معاملات امروز بازار سرمایه باز هم حقوقی "وبصادر" هر کاری کرد تا مانع رشد قیمت سهام شود این اتفاق در نماد "وبملت" هم وجود داشت هر چند که اندکی از لحاظ درصدی کمتر از بانک صادرات بود.
کد خبر : ۱۵۰۴۹۵
نویسنده :
آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 94.04.01 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 423 واحد افزایش به رقم 46221 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 416 واحد افزایش عدد 133590 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 193 واحد افزایش به رقم 26661 واحد رسيد.

همچنین در این روز "شبندر" با 72 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "مبین" با 12 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 20 واحد افزایش به رقم 723 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1258 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1185 میلیارد ریال رسید.

معاملات روز جاری بازار سرمایه روندی قابل توجه و رضایت داشت هر چند که اگر برخی از حقوقی های بورس نبودند این روند بهتر نیز می توانست باشد اما به هر حال رشد 465 واحدی شاخص بورس به کمک بازگشایی نمادهای پالایشی نکته مثبتی بود که باید امیدوار به تکرار آن در روزهای آتی به جهت پایان کابوس سقوط بورس باشیم.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در معاملات امروز بازار سرمایه باز هم حقوقی "وبصادر" هر کاری کرد تا مانع رشد قیمت سهام شود این اتفاق در نماد "وبملت" هم وجود داشت هر چند که اندکی از لحاظ درصدی کمتر از بانک صادرات بود.

امروز 18 شرکت در نماد بانک صادرات بیش از 72 میلیون سهم عرضه کردند که این رقم با توجه به معامله 116 میلیون و 500 هزار سهمی این نماد حدود 62 درصد از حجم فروشندگان را به خود اختصاص داد، از سویی دیگر 11 حقوقی نزدیک به 16.5 میلیون سهم از میزان سهام معامله شده مذکور را به خود اختصاص دادند.

جالب اینکه یکی از زیرمجموعه های بانک "س "و خود بانک "ق " به همراه واسپاری سپهر صادرات در چند وقت اخیر کمر به عرضه کامل بانک صادرات بسته اند و یعنی بانکها عیله خودشان بسیج شده اند به عبارت دیگر بانکها در شرایط فعلی در بورس زیر پای هم را می کشند اما از همه جالبتر فروش سهام توسط واسپاری صادرات است که یعنی خود زنی کامل ، مشخص نیست که چطور این زیر مجموعه بانک صادرات جلوی افزایش ارزش بانک را میگیرد یعنی به ازای هر یک تومانی که قیمت بانک صادرات افت کند و یا بالا نرود 57 میلیارد تومان از ارزش آن کاسته می شود آنوقت با چه توجیهی این زیرمجوعه چنین اقدامی می کند !

همچنین در نماد بانک ملت نیز در حالی شاهد حجم معامله حدوداً 13.5 میلیون سهمی بودیم که حدود 40 درصد فروشندگان را حقوقی ها تشکیل دادند و این در حالی بود که تنها 2 درصد از سهام معامله شده توسط خریداران حقوقی انجام شده بود. ناگفته نماند که حقوقی بانک تجارت امروز مراعات حال بازار را کرد و در صف عرضه کنندگان قرار نگرفت.

بر این اساس ظاهراً هدف حقوقی های فروشنده در دو نماد مذکور چیزی غیر از کسب نقدینگی می باشد و در صورت تکرار این روند قطعاً گزارش کاملی از این فروشندگان بصورت مجزا در همین سایت کار خواهد شد.

اما در نماد پالایشی ها امروز شاهد بازگشت مجدد نمادهای متوقف شده بدون تغییر در سود اعلامی بودیم ولی اقبال بازار به نمادهای این گروه به جهت احتمال برگشت مجدد ابلاغیه شرکت ملی پالایش و پخش با مستندات به این شرکت ها سبب شد تا شاهد صف های خرید قابل توجه در نمادهای این شرکت ها باشیم همچنین در نماد "شتران" عدم اعمال محدودیت دامنه نوسان به دلیل افزایش سرمایه این شرکت منجر به رشد 45 درصدی این نماد شد.

در نماد خودرویی های بورس نیز امروز شاهد جوی مثبت و روندی صعودی بودیم، اغلب شرکت های این گروه با روندی آرام و بدون صدا طی چند روز گذشته رشد قیمت قابل قبولی را تجربه کردند، خبر حضور مدیر عامل شرکت رنو فرانسه در شرکت سایپا طی روز جاری باعث اقبال به سهام "خساپا" شد. اگرچه این گروه مدتی است که آبستن اخبار و هیاهوی گذشته نیستند اما باید یادمان باشد که این گروه جزء منتفعان اصلی توافق احتمالی در بحث مذاکرات هسته ای خواهند بود چراکه سرمایه گذار خارجی یکی از اولین مقصدهای حضورش صنعت خودرویی می باشد.

شایان ذکر است که حقوقی "خپارس" همان رفتاری را در پیش گرفته که حقوقی "وبصادر" در حال انجام آن است و هم اکنون تنها علامت سئوال بزرگ گروه خودرویی رفتار حقوقی پارس خودرو می باشد.

از سویی دیگر گروه پتروشیمی بورس امروز روندی در خور اتفاقات بازار سرمایه از خود نشان نداد و اغلب نمادهای فعال این گروه روندی متعادل داشتند. احتمالاً پس از دستیابی به یک توافق نهایی در مذاکرات هسته ای از این گروه بیشتر خواهیم دید و شنید.

در گروه ساختمانی های بورس که این روزها به روایت آمار به عنوان بزرگ ترین گروه بتا منفی بورس شناخته می شوند امروز روندی غیر آنچه که در بازار شاهد بودیم را نظاره کردیم البته "وساخت" در روز جاری راه خود را از گروه جدا کرد.

مبین: امروز برای بازار سرمایه ثابت شد که اگر پول حقوقی پشت سر این سهم نباشد رسیدن به قیمت های حتی پایین تر از نرخ عرضه قابل دسترس است، وقتی سهامی تازه وارد در چنین بازاری اینگونه رها باشد و سیر نزولی را در پیش بگیرد مشخص است که هیچ حرفی برای گفتن ندارد. جالب است که مبین از روز عرضه تا به امروز جز درد سر چیز دیگری برای اهالی تالار نداشته است و بی برنامگی در مدیریت سهام موج می زند سهامی که قبل از ورود به بازار به دلیل انحصاری بودن بارها از مزیت آن و دعوای حقوقی ها بر سر آن گفته شده بود اما حال و روز فعلی آن خبر از چیز دیگری می دهد .

مگر می شود سهام دارای صف خرید میلیاردی در چنین بازاری آنهم در این قیمت ها بدون خریدار باشد؟ از مبین حرف برای گفتن زیاد داریم که در خبری جداگانه بزودی منتشر خواهد شد.

در پایان بنظر می رسد هر چه به زمان 10 تیر ماه نزدیک تر شویم بازار روند مثبت تر و بهتری را به خود بگیرد و در صورت حصول نتیجه دلخواه شاید ارقام فعلی سهام شرکت ها خیلی زود به خاطره تبدیل شوند. البته آن روی دیگر هم وجود دارد اما فعلاً فقط می خواهیم مثبت ببینیم و فکر کنیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
باز دوروز بازارمثبت شدجوگیرشدی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
بخرید جانم بخرید پولهاتونو بیارید بعد که سهاماشونو به قیمت بالا بهتون فروختن نوبت گریه کردنتون هم میشه جالبه که ما حافظه کوتاه مدتمون خراب شده همین چند ماه پیش این سناریو اجرا شد ولی چه زود فراموش کردیم کلاهبردارها همیشه از طمع انسانها استفاده میکند یادتون باشه
ناشناس
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
داداش من شما معلومه سهام گیرت نیومده از رشد بازار عقب موندی. اشکال نداره غصه نخور. ما جای شما رو هم خالی می کنیم. خخخخخخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
انشا الله
رستمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
هدف حقوقی هاچون مدیرانشان ازدولت قبل هستندنشان دادن اقتصادنابسامان ودروغ گفتن دولت است چون دردولت گذشته جهت نشان دادن رشداقتصادی دولت ازبورس مایه می گذاشت هدف این حقوقی ها چون وابسته به دولت گذشته هستنداین است که بگویندرشداقتصادی ورونق دراین دولت دروغ است ووزیراقتصادرااستیضاح کنند
علی شاه
GERMANY
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
1- ممنون که در مورد رفتار ظالمانه ی حقوقی صادرات قصد شفاف سازی بیشتر دارید

2- سهمهایی مثل شسپا ، مبین و از همه بیشتر قاسم ، مایه ی ننگ عرضه های اولیه بودند

3- اجازه بدید گذشت زمان همه چیز را ثابت کنه - خیلی خوب یادمه که قبل از تفاهم لوزان هم فرمودید : قیمتهای فعلی خیلی زود به خاطره تبدیل میشوند
اما دیدید که حقوقیها چه با بازار کردند

وقتی الان حقوقی 10 روز مانده به ضرب الاجل اینچنین فروشنده هستند ، بعد توافق با 15 درصد بالاتر ، به آتش میکشند بازار را.

کاش کسی این شهامت را داشت که جلوی این رفتارهای اونها می ایستاد و قانونی در جهت حمایت از ثبات عرضه ها تصویب میکرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳
لعنت بر حقوقی وبصادر و بقیشون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۷
روز های اینده رشد خیلی خوبی منتظر بورسه .

هفته اینده روز اعلام توافقه و یک رشد عظیم داریم . این روز ها باید از عرضه های حقوقی استفاده کرد و سهام خرید .

فراموش نکنید زمان توافق لوزان در فروردین همین صادرات صف خرید یک میلیاردی داشت .

طبق تکنیکال هم صادرات تا 1150 بالا میره .
ناشناس
GERMANY
دوشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹
امروز وزیران خارجه ی آلمان ، انگلیس ، سخنگوی کاخ سفید ، و عباس عراقچی مشخصا گفته اند که مذاکرات تمدید خواهد شد ، اونوقت شما مدام داری میگی روند مثبت بخاطر توافق .

فروش سنگین حقوقیها هم امروز به همین خاطر بود
فقط ما مسخره ی دست رانت داران و اخبار جعلی شما شده ایم

خدا صبر بده بهمون
کلینگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱
سلام دوستان
تو رو به خدا در مورد سهام قندی منو راهنمایی کنید.دارم دیونه میشم.آیا جای امیدواری داره یا نه؟
ناشناس
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
آخه قندی هم سهام رفتی گرفتی
علی شاه
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
سالهاست در بورسم - اما در تنها صنعتی که هرگز سهم نخریدم قندیها بودند ، وگر نه با کمال میل راهنمایی میکردم - امیدوارم ناراحتی تون برطرف بشه
روبرتو
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
لایک به جواب جناب ناشناس! آخه قندی؟!
ناشناس
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
دوست عزیز فرض کن می خواهی ما رو مجاب کنی سهام قندی بخریم؟ حالا برای ما از مزیت ها و آینده ای صنعت بگو!
گلبرگ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
آقایاخانم کلینگرگفتیددرمورد قندی راهنمایی کنید سهام قندی هاهمیشه برخلاف حرکت بازارحرکت میکنند به نظرمن اگرسهام قندی دارید باپتروشیمی؛خودرویی،بانکی تعویض کنید