بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
در بررسی بازدهی شرکت ها و صنایع بورسی طی خرداد ماه امسال بدست آمد:

درخشش تک نمادهای بورس

182 شرکت فعال در بازار سرمایه بازدهی مثبت محقق ساختند و با رشد قیمتی همراه شدند که از میان آنها شرکت تابان نیرو سپاهان با بازدهی مثبت 54.05 درصدی صدر نشین جدول پر بازده ترین سهام شد.
کد خبر : ۱۵۰۵۰۹
نویسنده :
جمشیدی

معاملات تالار شیشه ای طی ماه گذشته با بازدهی مثبت کمتر از یک درصدی شاخص کل و در مقابل بازدهی منفی 1.18 درصدی بورس پایان پذیرفت. به گونه ای که شاخص کل از 63 هزار و 427 واحد در اولین روز معاملاتی ماه به 63 هزار و 810 واحد طی آخرین روز معاملاتی فصل بهار رسید.

بر اساس گزارش بورس نیوز، صنعت فنی و مهندسی در حالی طی ماه گذشته بازدهی مثبت حدود 20 درصدی را کسب نمود و عنوان پر بازده ترین صنعت را از آن خود ساخت که در این امر بازدهی مثبت 54.05 درصدی یکی از سهام زیر مجموعه آن یعنی تابان نیرو سپاهان در نماد "تابا" بیشترین تأثیر مثبت را اعمال نمود که البته معاملات نماد مذکور در بازار توافقی انجام می گیرد.

پس از آن گروه استخراج سایر معادن با تک نماد "کماسه" بازدهی مثبت 10.78 درصدی را محقق ساخت و رتبه دوم را به خود اختصاص داد و در ادامه نیز جایگاه سوم به گروه ابزار پزشکی با تحقق بازدهی مثبت حدود 9 درصدی اعطا شد.

این در حالی است که صنعت خرده فروشی با تک سهم "قاسم" بازدهی منفی حدود 20 درصدی را بدست آورد و در ردیف نخست کم بازده ترین گروه قرار گرفت. بعد از آن محصولات چوبی با کسب بازدهی منفی 18.57 درصدی و استخراج ذغال سنگ با بازدهی منفی 16.48 درصدی در جایگاه های بعدی قرار می گیرند.

بر اساس این گزارش، 182 شرکت فعال در بازار سرمایه بازدهی مثبت محقق ساختند و با رشد قیمتی همراه شدند که از میان آنها شرکت تابان نیرو سپاهان با بازدهی مثبت 54.05 درصدی صدر نشین جدول پر بازده ترین سهام شد.

بعد از آن شرکت خود کفایی آزادگان با بازدهی مثبت 52.88 درصدی و نهادهای مالی بورس انرژی با بازدهی مثبت 42.20 درصدی ونیز شرکت جوشکاب یزد با بازدهی حدود 42 درصدی در ردیف های بعدی جای گرفتند.

در مقابل نیز طی خرداد ماه امسال 302 مجموعه با کاهش ارزش سهام مواجه شدند که از جمله آنها می توان به شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود با بازدهی منفی 44.67 درصدی، ایرانیت با بازدهی منفی 43.81 درصدی و نیز پارس پامچال با بازدهی منفی 27.73 درصدی اشاره نمود. همچنین معاملات سهام 13 شرکت بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی پایان پذیرفت.

بر اساس اطلاعات موجود، عنوان نقد شوندگی ترین سهام به بانک صادرات، شرکت پارس خودرو و بانک ملت اختصاص یافت و در مقابل بیمه تجارت نو در نماد "تجارت" و برخی از صندوق های سرمایه گذاری مختلط در انتهای جدول قرار گرفتند.

در پایان این گزارش می افزاید، در مجموع معاملات خرداد ماه سال جاری بورس در حالی خاتمه یافت که حجم معاملات بیش از 12 میلیارد و 647 میلیون سهمی طی یک میلیون و 10 هزار دفعه معامله ارزشی به مبلغ 21 هزار و 368 میلیارد ریال را رقم زد و در میان شرکت های فعال بورسی بیمه تجارت نو با حجم معاملاتی بیش از یک میلیارد و 726 میلیون سهمی به عنوان پر گردش ترین سهم بورس و در مقابل آن شرکت سیمان سفید نی ریز به عنوان کم گردش ترین سهم شناخته شدند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
خدایا شکرت....... انشااله سبز شدن شاخص همراه با رشد سهام شرکتها باشه
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
شما خپارس بخرید اگر رودستن می ماند انشالا شاخس هم به پایین می اید این چهار روز شاخس
رهاورد
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
اول برو حرف زدن یادبگیر
ناشناس
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
شاخص نه شاخس یه مقدار دقت کن
mobin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کمترین بازدهی از آن قاسم و چفیبر تک سهمای بازار است که در هر دوتاشون آقای فرهاد رمضان عضو اصلی هیات مدیره هستن
فرزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
لسرما در کف قیمتی
آماده حرکت تا 300 و بعد 450
تعدیل داده و پوشش مناسب و افق روشنی بعد از افزایش سرمایه دارد.