بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
با توجه به بحث ترخیص دکل حفاری سحر یکمتعلق به شرکت حفاری شمال که در ماه های پایانی سال گذشته مطرح شده بود در پایان مجمع سالیانه این شرکت گفت و گوی کوتاهی با هدایت اله خادمی، مدیرعامل شرکت حفاری شمال را داشتیم
کد خبر : ۱۵۰۵۷۴

برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه برای یک شرکت عضو بازار سرمایه یک نماگر مهم محسوب شده و تابلویی است که می توان عملکرد یک شرکت و رویدادهای آتی را در آن دید ؛ شرکت حفاری شمال هم که درحال حاضر تنها شرکت بخش حفاری چاه های نفت و گاز در فهرست اعضای بازار سرمایه کشور است در مجمع خود دستاوردهای یکساله و دورنمای آینده خود را مطرح کرد.

با توجه به بحث ترخیص دکل حفاری سحر یکمتعلق به شرکت حفاری شمال که در ماه های پایانی سال گذشته مطرح شده بود در پایان مجمع سالیانه این شرکت گفت و گوی کوتاهی با هدایت اله خادمی، مدیرعامل شرکت حفاری شمال را داشتیم که برای تکمیل آن قرار شد گفت و گویی تلفنی هم انجام بشود؛ آنچه در ادامه می خوانید حاصل این گفت و شنود است.

س- آقای خادمی مجمع را پشت سر گذاشتيد و خوشبختانه هم ديديم كه خیلی خوب اداره شد، مي‌خواستم در خصوص آخرين وضعيت شركت بفرمائيد اوضاع چطور است، دكل‌ها مشغول شدند؟

بنام خدا، عرض تبريك دارم به مناسبت ايام مبارك ماه رمضان خدمت جنابعالي و همكاران عزيز؛ همانطور كه در مجمع هم عرض كردم براي دستگاه سحر1 خوشبختانه قراردادي بسته شده كه انشاا... ظرف روزهاي آينده احتمالاً شروع بكار خواهيم كرد. اين قرارداد با شركت پترو گوهر براي فاز 13 بسته شده و وضعيت كلي شركت خوب است ولي خوب با مشكلات اقتصادي مانند ديگر شركت‌ها دست و پنجه نرم مي‌كنيم.

س- چند روز قبل هم گفتيد كه وزير نفت دستور كمك داده، اين آغاز بكار سحر يك نتيجه همان پيگيري است؟

به هر حال وزير نفت در اين كشور مسئوليت توسعه و پيشرفت صنعت نفت را دارد، آقاي زنگنه هم خودشان به موضوع خيلي اشراف دارند و براي ميادين مشترك دغدغه دارند، و هم تاسيس شركت حفاري شمال در سال 1377 ابتكار خود ايشان بوده است و ما هم مي‌دانستيم كه ايشان سرنوشت شركت‌هاي ايراني برايشان مهم است و البته اعتقاد داريم كه رفع مشكلات اين صنعت واقعاً با همت ايشان شدني است، همه مي‌دانيم كه كشور در شرايط خاصي قرار دارد و انشاا... با روحيه جهادي وزير و معاون محترم وزير قطعاً اين مشكلات از پيش پاي صنعت برداشته خواهد شد.

س- با اين اوصاف از چه زماني قرار است دكل سحر يك به كار بازگردد؟

الان هم كه با هم صحبت مي‌كنيم دكل در فاز 13 هست اما عمليات حفاري را انشاا... با دستور كارفرما چند روز آتي شروع مي‌كند.

س- جناب آقاي خادمي همه در خصوص بيكاري دكل‌هاي حفاري شمال وارد كار شدند، واقعاً مسئولاني قصد ضربه زدن به شركت را داشتند؟

نه اصلا و ابدا؛ اينكه خيلي‌ها به ميل خود استنباط كنند مساله ديگري است كه مسئوليتش بر عهده آنهاست اما شما برويد همان مصاحبه چندماه قبل مرا مرور كنيد، يك موضوع خيلي مهمي كه من در آن مصاحبه اشاره كردم بحث مطالبات ميلياردي حفاري شمال از كارفرماها بود و اينكه اين مساله دارد كمر يك شركت ايراني بزرگ را مي‌شكند، من بارها تاكيد كردم كه خواهش من از مسئولان رسيدگي به مشكل است من از مسئولان نفتي كشور به عنوان بزرگترهاي اين عرصه خواهش كردم كه به مساله رسيدگي كنند چون به عنوان يك فعال صنعتي حس مي‌كردم ممكن است اگر اين وضعيت ادامه يابد خيلي‌هاي ديگر در اين رشته با بحران‌هايي بزرگتر از حفاري شمال هم مواجه شوند و بيكاري و حتي ورشكستگي مثل يك سونامي در اين صنعت رواج يابد و در آن مصاحبه هم هيچ‌كجا از اينكه فرد خاصي يا مسئول خاصي قصد ضربه زدن به شركت را دارد نگفتم و هيچ‌وقت وارد موضوعات شخصي با فرد یا مسئولي نشدم و بحث ما فقط و فقط بحث قراردادي بود و تلاش در جهت عدم بيكار شدن دكل و نيروهايمان بود.

ضمن اينكه قرارداد هنوز معتبر بوده و اگر قرارداد معتبر نبود موضوع را هم پيگيري نمي‌كرديم، مگر درباره دكل 117 حفاری شمال كه بيش از يك سالي است بيكار شده است صحبتي كرده‌ايم، قراردادمان تمام شد و دکل ما را ترخيص كردند، بنابراين اينجانب هيچ‌وقت خدائي نكرده در خصوص شخص و موضوعات شخصي با هیچ فردی چه با جناب آقاي مهندس جوادي معاون محترم وزير و مديرعامل شركت ملي نفت ايران و یا هيچ مسئول ديگري صحبتي نداشتم و قطعاً نخواهم داشت و هيچ‌وقت وارد اين موضوعات نشدم چون بحث من فقط موضوع كاري است ،تلاش و اصرار بر قرارداد بود كه خوشبختانه با كمك ایشان و جناب آقاي مهندس زنگنه وزير محترم نفت وضعيت شركت تقریبا به روال عادي برگشته، و اميدواريم كه ديگران برداشت‌هاي غير واقعي خودشان را به شركت حفاري شمال نسبت و منتشر نكنند تا باعث اختلال در روابط شركت‌ها و دلخوري مسئولان شود.

در نهايت باید این مساله را متذکر شوم که پرسنل زحمت‌كش شركت حفاري شمال تشكر ويژه و قدرداني خود را نسبت به وزير محترم نفت جناب آقاي مهندس زنگنه و جناب آقاي مهندس جوادي مدير عامل محترم شركت ملي نفت ابراز می دارند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶
اشتباه می کنید!