بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر : ۱۵۰۶۱۳
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پلیس مبارزه موادمخدر نیروی انتظامی از دستگیری رییس میلیاردر یک شبکه بین‌المللی موادمخدر در کرج خبر داد و جزییات عملیات پیچیده پلیس برای دستگیری این فرد را تشریح کرد.

سردار علی مویدی در حاشیه نشست خبری خود به عملیات پیچیده پلیس برای به نتیجه رسیدن و رسیدگی به سه پرونده بین‌المللی موادمخدر اشاره کرد و گفت: از سال‌ها قبل ایران اقدامات اطلاعاتی گسترده‌ای را برای دستگیری سرشبکه‌های بین‌المللی قاچاق موادمخدر آغاز کرده و تاکنون به توفیقات قابل توجهی نیز دست یافته است.

وی با بیان اینکه در همین راستا از مدت‌ها رسیدگی به سه پرونده بین‌المللی با همکاری برخی کشورهای منطقه در دستور کار پلیس قرار گرفت، ادامه داد: در این پرونده با همکاری مشترکی که بین پلیس ایران و امارات متحده عربی انجام شد، سرشبکه یکی از باندهای بزرگ موادمخدر که سال‌ها در سطح منطقه فعالیت داشته و بیش از 100 تن موادمخدر را ترانزیت کرده بود، شناسایی و اقدامات برای دستگیری وی انجام شد.

رییس پلیس مبارزه موادمخدر نیروی انتظامی هویت فرد دستگیر شده را «ر» اعلام کرد و گفت: سرانجام در عملیات پیچیده این فرد حدود یک ماه پیش در شهرستان کرج دستگیر شد.

مویدی با اشاره به سوابق و مشخصات فرد دستگیرشده گفت: متهم دارای اصالتی ایرانی بوده و سال‌ها با همکاری اتباع دیگر کشورها اقدام به قاچاق موادمخدر در قالب یک شبکه بزرگ ترانزیتی کرده بود به طوری که بیش از 100 تن انواع مخدر را در سال‌های گذشته در کشورهای منطقه جابه‌جا کرده بود که البته بیش از یک پنجم آن توسط پلیس ایران از اعضای باند مرتبط به وی کشف و ضبط شده بود.

وی این فرد را 34 ساله عنوان کرد و گفت: متهم دارای عناوین و اسامی مختلفی بوده و با استفاده از گذرنامه‌های جعلی به کشورهای مختلف تردد کرده است.

رییس پلیس مبارزه موادمخدر نیروی انتظامی با اشاره به عملیات پلیس برای دستگیری این فرد ادامه داد: عملیات دستگیری این فرد پس از مدتی کار پیچیده اطلاعاتی به نتیجه رسید و سرانجام این فرد در حالی که مسلح و در کنار خانواده‌اش بود توسط ماموران دستگیر شد.

مویدی با اشاره به گردش مالی و سرمایه این فرد تصریح کرد: میلیاردها تومان در حساب این فرد وجود داشته و به نوعی او از قاچاقچیان میلیاردر به حساب می‌آمده است. گردش مالی این فرد به حدی بوده که تنها چند دقیقه بعد از دستگیری‌اش، خانواده وی بیش از 100 میلیون تومان از حسابش برداشت کرده و چکی به مبلغ 200 میلیارد تومان نیز هنگام دستگیری نزد متهم بود.

وی ادامه داد: پس از دستگیری متهم 50 عدد گوشی تلفن همراه از وی کشف شده و در تحقیقات بعدی مشخص شد که نامبرده علاوه بر قاچاق موادمخدر، در حوزه قاچاق سلاح نیز نقش داشته است.

رییس پلیس مبارزه موادمخدر نیروی انتظامی با بیان اینکه پرونده این فرد مدت‌ها نیز از سوی وزارت اطلاعات در دست بررسی بوده است، گفت: این متهم عمدتا در سطح کشورهای ایران، پاکستان و افغانستان و نیز برخی کشورهای حوزه خلیج فارس اقدامات تبهکارانه خود را انجام می‌داده اما اخیرا در سطح فرامنطقه‌ای نیز فعالیت می‌کرد که پلیس ایران، وی را دستگیر کرد.

مویدی با اشاره به انجام تحقیقات و بازجویی از متهم تصریح کرد: پس از دستگیری این فرد، چندین انبار که در آنها اقدام به دپوی موادمخدر کرده بودند نیز شناسایی و مشخص شد که این انبارها تحت نظر باندی که این فرد هدایتش را برعهده داشته فعالیت می‌کردند. همچنین از همدستان این فرد نیز هنگام دستگیری، بیش از 40 قبضه سلاح گرم کشف شد.

مویدی با اشاره به پرونده قاچاقچی میلیارد موادمخدر افزود: این پرونده به مراتب عملیاتی پیچیده و گسترده‌تر از پرونده‌های "تمساح خلیج" و "حسین پنجک" را داشت و در جرایمی که این فرد به دلیل آن تحت تعقیب گرفته بود نیز یک مورد اقدام به قتل نیز در یکی از شهرستان‌ها به چشم می‌خورد.

وی همچنین از کشف دو پرونده موفقیت‌آمیز دیگر در همکاری مشترک میان پلیس مبارزه موادمخدر ناجا با پلیس های قطر و ترکیه خبر داد و گفت: در این عملیات‌ها نیز دو سرشبکه مافیایی موادمخدر دستگیر شدند.

رییس پلیس مبارزه موادمخدر نیروی انتظامی از بیان جزییات بیشتر درخصوص دو پرونده اخیر و نیز پرونده قاچاقی میلیاردر خودداری کرد و گفت: با توجه به اینکه پرونده در حال رسیدگی است، جزییات بیشتر در مورد آن را در آینده اعلام خواهیم کرد.

مویدی از دستگاه قضایی خواست که برای این دسته از افراد حداکثر مجازات را که در قانون پیش‌بینی شده اعمال کنند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
اگر قاچاقچیان مواد مخدر طبق قانون محاکمه و مجازات میشدن وضع مملکتمون اینجوری نبود. الان باور کنید تهیه مواد مخدر از تهیه لوازم یدکی پراید که تو هر مغازه ای هس راحت تره.
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
آورین آورین شما رکورد زدید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۹
سردار شما زحمت می کشید دستگیرش می کنید ولی پس از مدتی دو باره آزاد می شود مانند همانی که در اخبار شبکه 3ساعت 10شب اعلام شد روز پنج شنبه.
بیکار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
میگن د ر زمانهای خیلی دور خواهر شاه مخلوع بعنوان بزرگترین قاچاقچی ایران! در فرودگاه لندن با 15 کیلو گرم تریاک گیر افتاد این بنده خدا بعنوان کوچکترین قاچاقچی فقط 100000 کیلو گرم مواد(نمیدونم چی) داشته بنظرم ولش کنید بهتره زندانها دیگه برای این جوجه قاچاقچی ها جا نداره